تسلا

ایلان ماسک نزدیک به 7 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک نزدیک به 7 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا 7.92 میلیون سهم شرکت تحت مدیریتش را واگذار کرد؛ تعداد سهمی که ارزش آن به 6.88 میلیارد دلار می‌رسد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|معاملات فروش سهام طبق اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در فاصله تاریخ‌های 5 تا 9 آگوست (14 تا 18 مرداد) و پس از برگزاری جلسه سالانه با سهامداران در تاریخ 4 آگوست (13 مرداد) در آستین، تگزاس صورت گرفته‌اند.
ادامه فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک
ایلان ماسک در گذشته هم بخشی از سهامش در تسلا را واگذار کرده بود و حالا برای اولین بار از ماه آوریل شاهد ادامه این روند هستیم. در ماه آوریل مدیرعامل تسلا 9.6 میلیون سهم به ارزش 8.5 میلیارد دلار را فروخت.
به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال آماده شدن برای تصاحب توییتر است. در حالی که ثروتمندترین فرد جهان چند وقت پیش از انصرافش از قرارداد خرید این شبکه اجتماعی خبر داد، اما شاید دادگاه بتواند او را مجبور به انجام چنین معامله‌ای کند. بنابراین ماسک ظاهرا می‌خواهد پول نقد کافی برای چنین کاری را داشته باشد.
ارزش سهام تسلا پس از اعلام خبر فروش سهام از سوی ایلان ماسک، تقریبا ثابت ماند و تنها کاهش 2 درصدی را تجربه کرد تا قیمت آن به 850 دلار برسد. البته این احتمال وجود دارد که امروز با باز شدن بازار سهام در ایالات متحده، قیمت سهام تسلا کاهش بیشتری را تجربه کند.
با فروش نزدیک به 7 میلیارد دلاری اخیر، ایلان ماسک در طی 10 ماه گذشته نزدیک به 32 میلیارد دلار از سهام تسلا را واگذار کرده است. باید منتظر ماند و دید در ادامه ثروتمندترین فرد جهان چه برنامه‌ای برای سهامش در باارزش‌ترین شرکت خودروساز دنیا دارد، البته نتیجه دادگاه توییتر می‌تواند بزرگترین عامل برای تصمیم‌گیری‌های آینده ماسک تلقی شود.
صبح جمعه، ابتدا فاش شده بود که ماسک حدود 4.4 میلیون سهام خود از غول خودروسازی را به ارزش 4 میلیارد دلار فروخته است. حالا در گزارش جدید، این عدد تصحیح شده و ظاهرا مدیرعامل تسلا در آن زمان 5.2 میلیون سهم دیگر را به مبلغ 4.5 میلیارد دلار فروخته است.
با وجود ارقام ارائه شده در این گزارش، می‌توان گفت در مجموع ماسک برای هر سهم خود به عنوان میانگین 883.09 دلار دریافت کرده است. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شوید این فروش تنها 5.6 درصد از سهم ماسک در تسلا (در آغاز روز سه‌شنبه) را شامل می‌شود و کمتر از 4 درصد کل دارایی‌های تسلا است.
فروش سهام تسلا توسط ماسک در حالی انجام شده که او روز دوشنبه با هیات مدیره توییتر سر مبلغ نزدیک به 44 میلیارد دلار برای خرید این شبکه اجتماعی به توافق رسیده بودند. بر اساس داده‌های بلومبرگ، ماسک با 249 میلیارد دلار دارایی، به عنوان ثروتمندترین فرد کنونی جهان شناخته می‌شود.
هرچند در پرونده‌ها، به هیچ دلیلی برای برای فروش سهام اشاره نشده، اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال جمع‌آوری سرمایه برای خرید توییتر است.
ماسک عصر پنجشنبه پس از تشکیل پرونده اولیه و پیش از فاش شدن فروش روز پنجشنبه‌اش در توییتر گفته بود: «پس از امروز هیچ فروش دیگری برای تسلا برنامه‌ریزی نشده است.»

World of Words

منبع:cnbc

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *