7a1b524c-207a-4494-a278-ad4eaa3e1131

هواوی بر بازار جهانی تجهیزات مخابراتی تسلط دارد

هواوی بر بازار جهانی تجهیزات مخابراتی تسلط دارد

هواوی یک‌بار دیگر نشان داد که راهکارها و تجهیزات مخابراتی این شرکت ازجمله بهترین نمونه‌های موجود در جهان محسوب می‌شوند، زیرا طبق گزارشی جدید، این برند در بازار جهانی تجهیزات مخابراتی، در جایگاه نخست قرار دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|براساس گزارش‌های اخیر، بازار تجهیزات مخابراتی در نیمه‌ی اول سال جاری حدود سه درصد رشد کرده است. اگرچه این میزان رشد نسبت به افزایش چهار درصدی رکورد قبلی، کم‌تر بوده، اما بااین‌حال، هواوی دلیل اصلی این روند افزایشی است.
تجزیه‌وتحلیل فهرست برترین فروشندگان تجهیزات مخابراتی در سرتاسرجهان، نشان می‌دهد که هواوی با دراختیار داشتن جایگاه اول، بر این بازار تسلط دارد. نوکیا، اریکسون، ZTE، سیسکو، سینا و سامسونگ ازجمله شرکت‌های بزرگ دیگری هستند که در این فهرست قرار دارند.
گزارش فوق ازطرف سازمان تحقیقات رسمی گروه Dell’Oro منتشر شده است و بیان می‌کند چالش‌های جدید بازار عمدتاً به فناوری 5G، کمبود قطعات، تقویت ارزش دلار آمریکا و موارد دیگر ارتباط دارد. با درنظر گرفتن این موانع، برای پیشرفت بیشتر در صنعت مخابرات، تجهیزات پهنای‌باند به‌اندازه‌ی کافی دردسترس نیست که تأثیر آن را در درآمد بازار جهانی تجهیزات مخابراتی نیز مشاهده می‌کنیم.
به‌نوشته‌ی HuaweiCentral، هواوی با وجود همه‌ی مشکلات موجود، با پیاده‌سازی شگفت‌انگیز تجهیزات مخابراتی خود، مزایای بسیار زیادی را در منطقه‌ی چین ارائه کرده و درنتیجه این شرکت چینی ۱۸ درصد از بازار مذکور را در نیمه‌ی اول ۲۰۲۲ به‌خود اختصاص داده است
علاوه‌براین، هواوی همچنان راهکارها و فناوری‌های مخابراتی جدید خود را به جهان عرضه می‌کند. هدف نهایی غول فناوری چینی، ارتقای اقتصاد دیجیتال در هرنقطه از جهان است و تلاش‌های این شرکت، نشان‌دهنده‌ی تعهد آن برای دستیابی به هدف مذکور است.
هواوی موفق شده است در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی، ۳۲ درصد از درآمد بازار تجهیزات مخابراتی را به‌خود اختصاص دهد. علاوه‌براین گفته می‌شود ۵۰ درصد از درآمد این شرکت از بازار مذکور، از کشور چین به‌دست آمده است. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد هواوی با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان، همچنان به افزایش موفقیت‌های خود در حوزه‌ی تجهیزات مخابراتی ادامه خواهد داد.
یادداشت ارسالی رن ژنگ‌فی، مدیرعامل هواوی، به کارمندان این شرکت نشان می‌دهد تحریم‌های ایالات متحده و جنگ اوکراین و پیامدهای همه‌گیری کرونا، بر عملکرد این شرکت تأثیرات مهمی گذاشته است. علاوه‌براین، خطر تعطیلی در آلمان غول فناوری چینی را تهدید می‌کند. با‌‌توجه‌‌‌به چنین شرایطی، تمرکز داخلی این برند در آینده‌ی نزدیک دیگر روی کسب سود نخواهد بود؛ بلکه فقط برای ماندن در بازار تلاش خواهد کرد.
ژنگ‌فی انتظار دارد که اقتصاد جهانی در دهه‌ی آینده به روند کاهشی‌اش ادامه دهد. او گفت درحال‌حاضر، مسئله‌ی اصلی برای شرکت متبوعش فقط بقا است. مدیرعامل هواوی افزود:
به‌منظور تلاش برای بقا، فعالیت‌های خود را در برخی کشورها کاملاً متوقف خواهیم کرد.
به‌طورخاص، سه سال آینده برای هواوی اهمیت بسیاری دارد. به‌عقیده‌ی مدیرعامل این شرکت، هدف اصلی این برند تا سال ۲۰۲۳ یا حتی تا سال ۲۰۲۵ فقط حفظ جایگاه کنونی آن خواهد بود. در سال مالی ۲۰۲۱، سود این شرکت حدود ۷۶ درصد افزایش یافت؛ اما میزان فروش در همین بازه‌ی زمانی با وارد‌آمدن ضربه‌ای بسیار سنگین نزدیک به ۳۰ درصد کمتر بوده است.
به‌گزارش Basic-Tutorials، هواوی درحال‌حاضر از انتظارات پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۲۲ عقب است و درآمدزایی‌اش نیز درمقایسه‌با سال گذشته کاهش یافته است؛ به‌همین‌دلیل، تعجبی ندارد که ژنگ‌فی در سخنان اخیرش، به تلاش برای ماندن در بازار اشاره کند.
مدیرعامل هواوی در بخش دیگری از یادداشت خود گفت:
کل واحدهای شرکت باید از بودجه‌ی موجود به‌طور‌مؤثر استفاده کنند و امکان انجام همه‌ی پروژه‌ها بدون بررسی دقیق وجود نخواهد داشت. علاوه‌براین، بودجه‌ی بخش تحقیق‌وتوسعه باید کاهش یابد و اخراج برخی کارکنان نیز در دستور‌کار قرار دارد.

World of Words

منبع: Huawei Central

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *