هواوی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

اولین خودروی هواوی رسماً معرفی شد؛ کراس اووری هیبریدی و مجهز به سیستم عامل هارمونی

اولین خودروی هواوی رسماً معرفی شد؛ کراس اووری هیبریدی و مجهز به سیستم عامل هارمونی

هواوی اولین خودروی مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS را بانام Aito M5 در چین معرفی کرد که هم با برق و هم با سوخت کار می‌کند. این شرکت چینی ادعا می‌کند که خودروی Aito M5 می‌تواند مدل Y تسلا را شکست دهد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هواوی که به دلیل تحریم‌های گسترده ایالات متحده به طور قابل توجهی نادیده گرفته شده بود، سعی در بازگشتن به دوران اوج دارد. این شرکت شدیداً به‌دنبال تنوع محصولات خود در چندین حوزه ازجمله تولید خودروهای الکتریکی در مشارکت با خودروسازان است.
به گزارش گیزموچاینا، غول فناوری چینی با استفاده از راه‌حل نرم‌افزاری بومی، HarmonyOS، به‌سرعت در حال توسعه اکوسیستم خود است تا به‌اندازه کافی در برابر شوک‌های خارجی در امان باشد. اولین خودروی الکتریکی هواوی که از سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS استفاده می‌کند، Aito M5 نام دارد. این خودروی هیبریدی هم با برق و هم با بنزین کار می‌کند.
ریچارد یو، مدیر اجرایی و مدیر عامل گروه تجاری مصرف‌کننده هواوی و واحد خودروسازی هوشمند، از خودروی برقی هواوی در رویداد زمستانهٔ هواوی پرده برداشت. Aito M5 قرار است در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) پس از جشن سال نو چین تحویل مشتریان داده شود.Aito M5 اوج قدرت را در رانندگی ارائه می‌دهد و به‌ گفتهٔ یو بهتر از مدل Y تسلا عمل می‌کند.

کم‌تر از یک هفته

خودروی هیبریدی Aito M5 کم‌تر از یک هفته پس از معرفی خودروی شرکت Nio، رقیب چینی دیگر تسلا رونمایی شد. هواوی می‌گوید که به‌تنهایی خودرو را نمی‌سازد؛ در عوض زیرساخت فناوری محور لازم برای توسعهٔ خودروهای خودران را ارائه می‌دهد.
چین به سرعت در حال تبدیل شدن به قطب تولید و مصرف خودروهای برقی در سرتاسر دنیا است. به همین دلیل اکثر خودروسازان بزرگ دنیا در حال ایجاد خط تولید در این کشور هستند. در تازه‌ترین قدم، شرکت بزرگ هواوی که سابقه طولانی در دنیای فن‌آوری دارد. اولین خودروی برقی خود با نام Aito M5 را معرفی کرده است.

خودروی هواوی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

Cyrus

پیش از این هواوی مدل SF5 را رونمایی کرده بود. این محصول مشترک هواوی با برند «Cyrus» بود. محصول جدید هواوی نیز از پلت فرم همین مدل استفاده می‌کند.
محصول جدید هواوی از سیستم عامل این شرکت یعنی «هارمونی» بهره می‌برد.
هدف شرکت هواوی عرضه خودرویی برای رقابت با تسلا مدل Y است. در حال حاضر تسلا مدل Y یک خودروی پر طرفدار در کشور چین است.
M5 یک خودروی هیبریدی است و در صورت تمام شدن شارژ امکان بهره بردن از سوخت بنزین را نیز دارد.
سیستم عامل هارمونی امکان اتصال کامل خودرو به دیگر محصولات این شرکت را فراهم می‌کند.
Aito M5 توسط استارتاپ ساکن سیلیکون‌ولی طراحی شده است و این شرکت اعتقاد دارد که نسل بعدی خودروها مشابه گوشی‌های هوشمند خواهد بود.
سیستم عامل هارمونی زمانی توسط هواوی عرضه شد که شرکت گوگل امکان استفاده از سیستم عامل آندروید را از این شرکت چینی صلب کرد.
این محصول با قیمت پایه 39 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد و در حدود 5 هزار دلار قیمت پایین‌تری به نسبت تسلا مدل Y دارد.
این محصول در دو مدل با قدرت‌های 428 و 496 اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد و مجهز به 2 موتور الکتریکی و یک موتور بنزین سوز 1.5 لیتری است. به طور کلی می‌توان طراحی ظاهری آن را نزدیک به محصولات شرکت پورشه دانست و در داخل اتاق نیز طراحی نزدیکی با تسلا مدل Y و مدل 3 دارد.

World of Words

منبع: carbuzz


 

دیدگاه ها بسته شده اند.