بانک آینده و زرین پال

زرین‌ پال و بانک آینده تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

زرین‌ پال و بانک آینده تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

زرین‌ پال و بانک آینده با هدف ارزش‌آفرینی در اقتصاد دیجیتال و گسترش ظرفیت‌های موجود در بانکداری الکترونیک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به نقل از روابط عمومی زرین‌ پال، در راستای گسترش همکاری‌های بین بانک آینده و زرین‌ پال تفاهم‌نامه‌ای با هدف ارزش‌آفرینی در اقتصاد دیجیتال و گسترش ظرفیت‌های موجود در بانکداری الکترونیک و ارائه تسهیلات و خدمات نوآورانه در حوزه‌های فین‌تک، لند‌تک و پی‌تک به امضاء رسید.
در جریان مراسم امضاء این تفاهم‌نامه و صبحت‌های «نادر خواجه حق‌وردی» معاون بازاریابی و امور شعب بانک آینده و «مصطفی امیری» مدیرعامل زرین‌ پال، به این موضوع اشاره شد که این تفاهم‌نامه، نقطه عطف مهمی در طول همکاری بیش از یک دهه میان زرین‌ پال و بانک آینده است.
طرفین این همکاری معتقدند تفاهم‌نامه مذکور گام بلندی در جهت توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک کشور و خدمات متنوع به تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ فعال در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.
در حال حاضر زرین‌ پال به بیش از 300 هزار کسب‌وکار، خدمات پرداخت آنلاین ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این شرکت در تلاش است مجموعه‌ای از سرویس‌های مورد نیاز برای رشد و توسعه کسب‌وکارها ارائه دهد تا برخلاف رشد منفی اقتصاد سنتی کشور، تاثیرگذار در رشد اقتصاد دیجیتال ایران باشد.
چشم‌انداز و باور زرین‌ پال بر این است که شکوفایی در صنعت تجارت الکترونیک به واسطه رشد همگانی محقق می‌شود. بر همین اساس از همکاری‌های هم‌راستا با توسعه ظرفیت‌های بالقوه برای همراهی و کمک به رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استقبال می‌کند.
همچنین رئیس هیئت مدیره زرین‌ پال خبر از بسته شدن درگاه‌هایی می‌دهد که چند ماه تراکنش نداشتند و تاکید دارد این موضوع بدون هیچ اخطار قبلی و هشداری انجام می‌شود. او همچنین می‌گوید که در طول چند هفته اخیر برخی از درگاه‌ها که به تازگی کد مالیاتی دریافت کرده‌اند هم توسط شاپرک بسته شدند چرا که اطلاعات جمع آوری شده از سوی این مرکز درباره لیست درگاه‌های که کد مالیاتی دارند قدیمی بوده و عناوین جدید در این لیست حضور ندارند.

تفاهم نامه بانک آینده و زرین پال
«علی امیری» خبر از اقدام جدید شاپرک در برابر برخی از درگاه‌ها می‌دهد؛ درگاه‌هایی اینترنتی که چندین ماه تراکنش نداشتند و این موضوع بدون هیچ اخطار قبلی صورت گرفته است. او در پاسخ به این پرسش که چرا چنین اقدامی از سوی شاپرک صورت گرفته می‌گوید که آن‌ها هم دقیقا از چرایی این موضوع اطلاعی ندارند و پیگیری‌هایشان نیز عملا بی‌پاسخ باقی مانده است:
«ما از شاپرک پیگیری چرایی این اقدام را انجام دادیم و پاسخ شفافی پیدا نکردیم. احتمالا استدلال بر این است که این درگاه‌ها باید بسته شوند چرا که تراکنشی ندارند اما واقعیت این است که این درگاه‌ها مانند دستگاه پوز نیستند که هزینه‌ای بتراشند و نهایتا یک تراکنش در بین میلیون‌ها تراکنش هستند. این موضوع چقدر به سیستم شاپرک آسیب می‌زند که به بستن آن‌ها اقدام کند؟ برخی از صاحبان این درگاه‌ها حالا که می‌خواهند فعالیتی کنند با مشکل مواجه شدند.»

۲ میلیون درگاه بسته شدند

امیری در پاسخ به این پرسش که چند درگاه تا امروز بسته شدند اعلام می‌کند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از خود شاپرک نزدیک به دو میلیون درگاه در هفته‌های اخیر بسته شدند که تعداد زیادی از آن‌ها به این مساله عدم انجام تراکنش در طول ۶ ماه اخیر برمی‌گردد. امیری تاکید دارد که یک سری درگاه‌ها نیز به خاطر اشتباه دیگر شاپرک بسته شدند:
«شاپرک یک استعلامی درباره درگاه‌هایی که کد مالیاتی دارند گرفته که به نظر می‌رسد این استعلام قدیمی است. به هر حال با توجه به تهدیدات اخیر، بسیاری از درگاه‌ها در هفته‌های اخیر اقدام به دریافت کد مالیاتی کردند و اسمشان در لیست شاپرک نبوده است. این درگاه‌های جدید هم قربانی شدند و مسدود شدند و وقتی این موضوع را به شاپرک می‌گوییم، به ما می‌گویند که آن شخص باید دوباره برود یک درگاه جدید بزند و در واقع دوباره باید ای نماد بگیرد و مسیری را مجددا طی کند.»
امیری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دریافت وب سرویس از سازمان امور مالیاتی کشور برای شاپرک وجود ندارد تا لیستشان به روز باشد می‌گوید: «این ساده‌ترین راهی است که می‌تواند توسط شاپرک صورت بگیرد تا چنین اشتباهاتی پیش نیاید اما دوستان زحمت این کار را هم به خود نداده‌اند.»
رئیس هیئت مدیره زرین‌ پال با اعلام این نکته که این اقدامات شاپرک تنها برای درگاه‌های زیرمجموعه پرداخت یارها صورت نگرفته و بلکه درگاه‌های مجموعه‌های PSP نیز دچار این مشکلات شدند می‌گوید که PSPها اعتراضی به این کار نداشتند و بیشتر با دستورات و قوانین اشتباه شاپرک کنار می‌آیند. او همچنین اذعان دارد که این اشتباهات باعث شده که کاربران بسیاری از پرداخت یارها شکایت داشته باشند و مقصر اصلی این حوادث را نه شاپرک بلکه پرداخت یارها بدانند: «موضوعی که قطعا باعث ریزش مشتریان و کاربران پرداخت یارها خواهد شد و مانع جدیدی پیرو سلسله موانع قبلی است.»

World of Words

منبع: zarinpal


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *