اطلاعات سرقتی بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر به‌طور رایگان منتشر شد

اطلاعات سرقتی بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر به‌طور رایگان منتشر شد

اطلاعات سرقتی بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر به‌طور رایگان منتشر شد

اطلاعات بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر شامل اطلاعات غیرعمومی افراد از طریق آسیب‌پذیری یک API که چند‌ماه پیش به فروش گذاشته شده بود، حالا به‌صورت رایگان منتشر شده است. به‌علاوه، در یک نشت اطلاعاتی بزرگ‌تر ظاهراً 17 میلیون رکورد داده شامل شماره تلفن کاربران از این شبکه اجتماعی استخراج شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ژوئیه امسال یک هکر اطلاعات بیش از 5.4 میلیون کاربر توییتر را به قیمت 30 هزار دلار برای فروش عرضه کرد. این اطلاعات افزون بر داده‌های عمومی مثل آیدی توییتر و موقعیت کاربر، شامل داده‌های خصوصی مثل شماره تلفن و آدرس ایمیل هم بود. حالا همین اطلاعات به‌صورت رایگان در یک فروم هکری به اشتراک گذاشته شده است.
مالک این انجمن هکری با نام مستعار Pompompurin تأیید کرده که این اطلاعات همان اطلاعات فصل تابستان است و شامل اطلاعات 5,485,635 کاربر توییتر می‌شود. از جمله داده‌های موجود در این بسته می‌توان به ایمیل، شماره تلفن، آیدی توییتر، نام، موقعیت جغرافیایی، تعداد دنبال‌کننده، تاریخ ساخت اکانت و عکس پروفایل افراد اشاره کرد.
نشت اطلاعات توییتر با آسیب‌پذیری این API ادامه دارد
افزون بر این، آسیب‌پذیری مذکور ظاهراً منجر به یک نشت اطلاعات بزرگ‌تر هم شده است. در این نشت بزرگ ده‌ها میلیون رکورد اطلاعاتی از کاربران توییتر شامل شماره تلفن و آیدی آنها وجود دارد. خبر نشت این اطلاعات توسط یک کارشناس امنیت به نام Chad Loder در توییتر منتشر شد، ولی او به فاصله کوتاهی دسترسی خود به این شبکه اجتماعی را از دست داد.
«لادر» در ادامه نمونه‌ای از این اطلاعات را ضمن مخدوش‌کردن بخشی از داده‌ها در شبکه اجتماعی Mastodon منتشر کرد. وب‌سایت BleepingComputer موفق شده صحت داده‌های موجود در این نشت اطلاعاتی را که شامل شماره تلفن 1,377,132 کاربر در فرانسه است، تأیید کند.
همچنین براساس تصاویر ارائه‌های مدیریت توییتر که توسط ایلان ماسک منتشر شده، این شرکت رسماً به‌دنبال استخدام نیروهای جدید است. همچنین، ثروتمندترین فرد جهان مدعی شده که به راهکاری برای عبور از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در یک الی یک و نیم سال آینده رسیده است.
ایلان ماسک با انتشار تصاویری از اسلایدهای یکی از جلسات اخیر توییتر اطلاعات جالبی را درباره مسیر پیش‌روی این شرکت به اشتراک گذاشته است. در اسلاید اول بدون ارائه هیچ اطلاعات دیگری گفته شده که این شبکه اجتماعی در پی استخدام نیرو است.
اسلاید دوم به ثبت رکورد تاریخی جدیدی در زمینه نام‌نویسی کاربران اشاره شده است و اسلاید سوم هم از دستیابی به رکورد تاریخی در زمینه دقایق فعالیت کاربران در این پلتفرم خبر می‌دهد.
آمار کاربران قابل درآمدزایی از مرز 250 میلیون نفر عبور کرده است. همچنین توییتر مدعی شده که ایمپرشن محتواهای نفرت‌آمیز پایین‌تر آمده است. یکی از انتقادات اساسی به توییتر ایلان ماسک مربوط به مسئله فروش تیک آبی است که مشکل جعل هویت را به وجود آورده. با این حال، یکی از اسلایدهای حاضر مدعی است که جعل هویت در این شبکه اجتماعی پس از یک خیزش مقطعی، حالا پایین آمده است.
ایلان ماسک طرح اپ همه‌چیز را برای توییتر دنبال می‌کند
تصاویر دیگری از این اسلایدها که با رنگ زمینه مشکی دیده می‌شود، به برنامه توییتر 2.0 اشاره دارد. به نظر می‌رسد که نسخه دوم توییتر در واقع مشتمل بر برنامه ایلان ماسک برای تولید اپلیکیشن همه‌چیز است. در توییتر 2.0 تبلیغات به‌عنوان نوعی سرگرمی در دسترس قرار می‌گیرند و احتمالاً باید منتظر پشتیبانی از ویدیوهای طولانی‌تر برای رقابت با یوتوب باشیم.

World of Words

منبع: elon musk twitter

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *