موفقیت کامیون برقی تسلا

موفقیت کامیون برقی تسلا Semi در آزمایش مسافت طولانی؛ 800 کیلومتر با 37 تن بار

موفقیت کامیون برقی تسلا Semi در آزمایش مسافت طولانی؛ 800 کیلومتر با 37 تن بار

کامیون تسلا سمی (Semi) که علاقه‌مندان مدت‌هاست منتظر عرضه آن به بازار هستند، ظاهراً یک آزمایش 800 کیلومتری با بار تقریباً 36.7 تنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. انتظار می‌رود که عرضه این محصول از اوایل ماه دسامبر آغاز شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: «تیم تسلا یک سفر 500 مایلی را با یک تسلا سمی با بار 81 هزار پوندی تکمیل کرد.» این دستاورد از آن جهت اهمیت دارد که سازندگان کامیون‌های برقی رقیب مثل نیکولا، مرسدس، ولوو و دایملر هنوز به چنین اهداف مسافت بالایی دست پیدا نکرده‌اند.
البته گفتنی است که دامنه مسافتی بالا برای مدل 180 هزار دلاری تسلا سمی است. مدل استاندارد این کامیون با برچسب قیمت 150 هزار دلاری می‌تواند با یک‌بار شارژ تا 480 کیلومتر حرکت کند. تسلا به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نداده است، چون این شرکت از سال 2020 به بعد دیگر بخش روابط عمومی ندارد.
تسلا سمی مشتریان اولیه خود را پیدا کرده است
تسلا Semi اولین‌بار در سال 2017 معرفی شد و قرار بود در سال 2019 به بازار بیاید. شرکت‌هایی مثل پپسی و UPS تاکنون حداقل صد تسلا سمی سفارش داده‌اند. قابلیت‌های مختلف خودروهای تسلا از جمله ویژگی رانندگی خودکار از جمله امکاناتی هستند که می‌توانند به این شرکت‌ها در حمل‌ونقل بهینه‌تر کالا کمک کنند.
افزون بر این، استفاده از کامیون‌های برقی می‌تواند در دستیابی به اهداف زیست‌محیطی به شرکت‌ها یاری برساند. صنعت کامیون‌ها در سال 2015 حدود 726 میلیارد دلار درآمد داشت. ماسک پیش‌تر به سرمایه‌گذاران تسلا گفته بود که می‌خواهد به تولید سالانه 100 هزار کامیون برسد و با این اقدام این صنعت را هم مثل صنعت خودروهای شخصی متحول کند.
حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم تسلا سمی بالاخره در ماه دسامبر عرضه خواهد شد یا باید یک‌بار دیگر منتظر به‌تعویق‌افتادن عرضه این محصول از سوی کمپانی خودروسازی ایلان ماسک باشیم.
و همچنین تصادف مرگبار تسلا مدل Y در چین؛ دردسر تازه ایلان ماسک در بزرگترین بازار خودروی جهان
تاکنون تسلا توانسته تصادفات عجیب و سنگین محصولاتش را توجیه کند، اما شاید این‌بار ماجرا فرق داشته باشد. در روزهای اخیر ویدیوی حرکت غیرعادی و تصادف شدید یک دستگاه تسلا مدل Y در گواگدونگ چین جزو سوژه‌های بسیار پربازدید محسوب می‌شود. براساس گزارش رسانه‌های محلی، در این حادثه 2 نفر جان باختند و سه نفر نیز مصدوم شده‌اند.
پس از این حادثه شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انگشت اتهام را به سمت تسلا و فناوری خودران گرفته‌اند و سامانه اتوپایلوت را عامل آن می‌دانند. حالا تسلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که پلیس به‌دنبال یک شرکت ثالث بی‌طرف برای انجام تحقیق و کشف علت اصلی است. با این حال این موضوع به دردسری تازه برای ایلان ماسک در بازار چین تبدیل شده که پیش از این نیز با حواشی مربوط به ضعف ترمزهای تسلا مواجه شده بود.
تسلا می‌گوید برای دستیابی به حقیقت و علت تصادف، هرگونه اطلاعات لازم را در اختیار محققان قرار خواهد داد. همان‌گونه که در ویدیوی زیر می‌توانید تماشا کنید، تسلا مدل Y حاضر در این حادثه برای پارک در حاشیه جاده سرعت خود را کاهش می‌دهد، اما بنابر دلایلی نامعلوم این کراس‌اوور برقی ناگهان شروع به شتابگیری می‌کند. بعد از طی مسافتی و برخورد با چند وسیله نقلیه دیگر و یکی ساختمان‌های اطراف، این خودرو بالاخره متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد در جریان ثانیه‌های دلهره‌آور تمام تلاش خود را کرده تا از برخورد با سایرین جلوگیری کند.

World of Words

منبع: tesla

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *