کرونا-ویروس-اقیانوس-آبی-خبر

کرونا در دیکشنری کسب‌وکار و مدیریت برند

از هنگام انتشار جهانی ویروس کرونا، شرکت های صاحب برند در سراسر دنیا، برخورد ها و رفتارهای متفاوتی با این بیماری همه گیر داشته اند. در این مطلب در تلاش هستیم تا اثرگذاری کرونا بر کسب و کار برندها را مورد بررسی قرار دهیم.

دکتر مهدی برزویی

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | در مدتی که ویروس کرونا مهمان زندگی ما شده است، فرصت‌های زیادی از جمله مطالعه بیشتر به همه ما داده شده است. در این مدت کمپانی‌های مشهور دنیا و کارشناسان در مورد ویروس کرونا و تاثیرات این ویروس بر ابعاد متفاوت زندگی ما، مطالب متفاوتی را منتشر کرده‌اند و روزانه با انبوهی از اطلاعات و مقالات متفاوت روبرو هستیم. در اینجا با یک سوال مواجه هستیم که آیا این ویروس در آینده می‌تواند در واژگان کسب‌وکار جایی برای خود داشته باشد. پس بررسی این پدیده از این منظر نوین می‌تواند جالب باشد.

با جستجوی کلمه کرونا در اینترنت، گوگل در میان اخبار، مطالب بسیاری در مورد این ویروس و همچنین یک نوشیدنی به نام کرونا ارائه می‌دهد. پس بررسی نام کرونا به‌عنوان یک واژه جدایی‌ناپذیر از کسب‌وکارها بخاطر تاثیر بسیار زیاد بر ابعاد متفاوت زندگی ما می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

کرونا در دیکشنری کسب‌وکار

در این مقاله به بررسی کرونا در دیکشنری کسب‌وکار می‌پردازیم. واژگانی که در ذیل تشریح می‌گردند ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور مورد توجه قرار گیرند. در اولین گام به ورود کرونا در بازاریابی می‌پردازیم. بازاریابی کرونایی در ادبیات بازاریابی بزودی جای محکمی خواهد داشت و به جای بازاریابی ویروسی به‌کار گرفته می‌شود. تاکنون هیچ ویروسی نتوانسته است به اندازه جنگ جهانی بر دنیای ما تاثیرگذار باشد و تبعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی زیادی بر اکثر کشورها تحمیل کند. به زبان ساده‌تر این ویروس همه را در یک شوک عمیق فرو برده است. پس کرونا توانسته است به جای تمامی ویروس‌هایی که تا به حال وجود داشته‌اند این نقش را ایفا نماید.

به بازاریابی کرونایی خوش آمدید

توانمندی این ویروس در مبتلا کردن افراد به‌گونه‌ای است که یک فرد می‌تواند در یک ماه بیش از ۴۰۰ نفر را مبتلا کند. پس کرونا با این تاثیرگذاری شبکه‌ای قدرتمندی که دارد بهتر است به جای بازاریابی شبکه‌ای استفاده گردد. همچنین در این مدت کوتاه، کرونا توانسته است به طرز جادویی عادات و رفتارهای ما را تغییر دهد. توجه ویژه به انسانیت و مهربانی، در حق همدیگر محبت کردن، روی آوردن به فضایی که بتوانیم به همدیگر بیشتر یاری برسانیم از دیدگاه مثبت و همچنین موارد متعدد از منظر منفی و ده‌ها مثال دیگر، از وجوهات تاثیرگذاری کرونا است.

اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها | کرونا

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | کرونا

کرونا لایف استایل

در کسب‌وکار همچنین می‌توانیم این تاثیر را بهتر ببینیم. تمایل بیشتر مردم به فضای مجازی برای تهیه محصولات و خدمات، رشد شبکه‌های اجتماعی در اطلاع‌رسانی و فروش خدمات و تمایل افراد به استفاده از محیط مجازی در حالی که بسیاری از مردم در این محیط نبوده‌اند، از تاثیرات شگرف این ویروس است.

 پس این تغییر بزرگ ما را به سمت یک واژه راهنمایی می‌کند: کرونا لایف استایل. این موضوعی است که محققان آینده را به سمت پنجره‌ای نوین در رفتار مصرف‌کننده سوق خواهد داد.

ایجاد ارتباط با مشتریان همیشه دغدغه‌ای بزرگ برای صاحبان شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده است. تمرکز بر تمامی کانال‌های ارتباطی و حفظ مشتریان یادآور نکته مهمی در بازاریابی است. اگر به رفتار این ویروس نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که از هر طریقی با ما انسان ها ارتباط دارد. این کانال‌های ارتباطی به هر شکل و از هر طریقی توسط کرونا ما را به سوی واژه کرونا سی آر ام هدایت می‌کند.

اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها

اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها

ورود کرونا به دنیای برند

حال، به ورود کرونا به دنیای برند می‌پردازیم. اگر به تعریف برند دقت داشته باشیم به قدمتی از منظرتاریخی می‌رسیم.  این تاریخچه از تعریف برند فرصتی را در اختیار کارشناسان  و پژوهشگران قرار داده که بتوانند تعاریف متفاوتی برای برند ارائه نموده و نقش برندها را  به‌صورت خاص‌تری در دنیای ما تعریف کنند. یک فرد، محصول، سرویس، شهر، کشور، ایده یا حتی یک رویداد همانند یک برند در زندگی ما نقش‌آفرینی کرده و جزئی از زندگی ما شده‌اند. با این توضیحات به این سوال می‌رسیم که آیا ویروس کرونا می‌تواند یک برند باشد؟

سخن آخر

در انتها، این ویروس توانسته است تمامی برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ را مورد تلنگر قرار دهد. در این شرایط استراتژی کرونایی یک عبارت قوی در کسب‌وکار خواهد بود که تداعی‌کننده شرایط بحرانی تجارت است. این واژگان تعداد محدودی از تاثیرکرونا بر کسب‌وکار است و به‌زودی با خیل بسیاری از کلمات جدید در ادبیات تجارت آشنا خواهیم شد. درضمن ممکن است بعدها، کرونا در دیکشنری اکسفورد به‌عنوان مترادف یک کلمه استفاده شود! همانطور که کلمه گوگل جایگزین جستجوکردن شده ‌است.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *