اقیانوس آبی خبر اخبار برندها برند اسلک

هزینه ۲۷ میلیارد دلاری برند سیلزفورس برای تصاحب اسلک

برند سیلزفورس (Salesforce)، ابر قدرت حوزه‌ی رایانش ابری، در گزارشی اعلام کرد که برند اسلک (Slack)، اپلیکیشن کاریِ چت‌محور را در اختیار می‌گیرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | بر اساس اخبار منتشر شده در حوزه فناوری و برندها،  قرارداد بین سیلزفورس و اسلک که اولین اخبار مربوط به آن در هفته گذشته منتشر شد، از مهم‌‌ترین قراردادهای حوزه‌ی خرید شرکت‌های نرم‌افزاری در سال‌ های اخیر است. سیلزفورس هیچ وقت تا این حد برای در اختیار گرفتن یک برند هزینه پرداخت نکرده بود. بر اساس اطلاعات رسمی، سیلزفورس به‌ خاطر اضافه کردن اسلک به‌ زیرمجموعه‌ی خودش، ۲۷٫۷ میلیارد دلار پول می‌دهد.

در قسمتی از بیانیه‌ی مشترک اسلک و سیلزفورس می‌بینیم: «بر اساس شرایط توافق‌نامه، سهام‌داران اسلک ۲۶٫۷۹ دلار نقد و برای هر سهم اسلک ۰٫۰۷۷۶ سهم از سهام مشترک سیلزفورس را دریافت می‌کنند، بحثی که که باعث می‌شود ارزش این برند تقریبا ۲۷٫۷ میلیارد دلار باشد».

آینده نرم افزار سازمانی

مارک بنیاف، مدیرعامل  برندسیلزفورس، در این زمینه می‌گوید: «استوارت و تیمش یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها را در تاریخ نرم‌افزارهای سازمانی تولید کرده‌اند، سیستم شگفت‌انگیزی در اطراف آن وجود دارد.» مدیرعامل برند سیلزفورس می گوید، اسلک و شرکت تحت مدیریت او قصد دارند آینده‌ی نرم‌افزارهای سازمانی را تشکیل دهند.

استوارت باترفیلد، مدیرعامل برند اسلک، می‌گوید: «سیلزفورس انقلاب ابری را شروع کرد و دو دهه بعد با همه ی امکاناتی که این شرکت ارائه می‌دهد ارتباط برقرار می‌کنیم تا نحوه‌ی کار کردن ‌ما متحول شود. فرصتی که می‌بینیم، بسیار عظیم است». مدیرعامل برند اسلک بر این عقیده است که نرم‌افزار به‌ مرور زمان اهمیت بیشتری در عملکرد سازمان‌ها پیدا کرده و به‌ همین دلیل، اسلک و سیلزفورس در تلاش هستند تا راه هایی با سختی کمتر و قدرت و بهره‌وری بیشتر را اجرایی کنند. مدیرعامل برند اسلک می‌گوید: «اعتقاد دارم این، استراتژیک‌ترین درم آمیختگی شرکت‌ها در تاریخ صنعت نرم‌افزار است و نمی‌توانم برای قدم برداشتن در این مسیر صبر کنم».

اسلک از کجا آغاز کرد؟

برند اسلک در سال ۲۰۰۹ استارتاپ کوچکی بود که با سرعت زیاد در حال رشد بود. در گذشت زمان اسلک به بزرگ‌ترین رقیب برای برند مایکروسافت در حوزه‌ی پیام‌رسان‌های سازمانی تبدیل شد و گزارش مربوط به چند ماه گذشته نشان می‌دهند که این نرم افزار بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها اسلک

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها اسلک

برند اسلک که توسط هم‌بنیان‌گذار فلیکر یعنی استوارت باترفیلد مدیریت می‌شود در قسمت اول به‌عنوان سرویسی به‌ منظور جایگزینی با ایمیل فعالیتش را شروع کرد و در تلاش بود نظر استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه‌ی رسانه را به خود جلب کند. باترفیلد و تیمش برند اسلک را به محیطی بسیار پرکاربرد برای سازمان‌‌ها تبدیل کردند و قابلیت‌هایی نظیر امکان برقراری جلسات ویدیویی و میزبانی فایل و مدیریت IT و دیگر امکاناتی که توسط شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ ارائه می‌شوند به آن اضافه کردند. در ابتدای سال کنونی میلادی، اسلک همکاری تجاری با IBM را گسترش داد که به خاطر آن، بیش از ۳۵۰ هزار کارمند برند IBM به‌ منظور برقراری ارتباط با یکدیگر به اسلک متکی می‌شوند.

سیلزفورس رقیبی بسیار بزرگ برای برند مایکروسافت محسوب می‌شود؛ اما در حوزه‌ی ابری. این شرکت تقریبا ۲۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد و طی سال‌های گذشته به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا تبدیل شده؛ دلیل اصلی رشد برند سیلزفورس، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت است. به‌ دنبال همه گیری کووید ۱۹ و انتقال بخش عظیمی از فرآیندهای کاری شرکت‌ها به بستر آنلاین، شرکت‌هایی مثل اسلک و سیلزفورس اهمیت دوچندان پیدا کردند که خود باعث بیشتر مطرح شدن آنها شد. دو شرکت مورد بحث در همکاری با یکدیگر در تلاش هستند که بهتر از قبل با رقیبان بزرگ خود مانند مایکروسافت و اوراکل و دیگر ابرقدرت های صنعت ابری رقابت کنند.

world of worlds

دیدگاه ها بسته شده اند.