وگان

وگان شدن شرکت شیرینی پزی برای رهایی از قوانین و کنترل های برگزیت

وگان شدن شرکت شیرینی پزی برای رهایی از قوانین و کنترل های برگزیت

به گزارش اقیانوس آبی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه به تاریخ 28 ژانویه مقارن با 8 بهمن 1401- پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا “برگزیت”، صادرات محصولات تولید شده از حیوانات در بریتانیا با تشریفات خاص و پرهزینه ای روبه رو گردید. پیرو این داستان جدید صادرات، برند شیرینی پیکن دلوکس کندی به دنبال یک راهکار جدید بود و نتیجه آن به تولید محصولات گیاهی “وگان” ختم شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند شیرینی پیکن دلوکس کندی در واقع متعلق به ایالات متحده بوده و عرضه کننده تولیدات و فرآورده های خاصی از شیرینی چون رویه کیک، خمیر کلوچه و مواردی از این دست برای دیگر برندهای شیرینی می باشد. برند شیرینی پیکن دلوکس کندی در تهیه محصولات خود از جایگزین های گیاهی به جای تخم مرغ و کره بهره برد تا موانع پیش رو در بازرسی های مرز اروپا را به راحتی پشت سر بگذارد. در ماه اکتبر بنا بر تصمیم اتخاذ شده توسط کارفرمایان این برند شیرینی، محصولات لبنیاتی کارخانه خود را که در روستای شربرن- این- المت در نزدیکی لیذز واقع در شمال انگلیس بود را کنارگذاشتند تا همچنان پرچمدار محصولات صادراتی خود به بازاراصلیشان در اروپا باشند.
مدیر عامل برند پیکن دلوکس کندی در اروپا “گراهام کینگستون” طی گفتگویی با خبرگزاری فرانسه چنین ابراز داشت که: “ما با شرایط وقوانین جدید اتخاذ شده برای صادرات، نمی توانستیم همچنان دست روی دست بگذاریم از اینرو تصمیم به اقدامات جدید و نوآورانه گرفتیم، زیرا… قرار نبود ما فقط دراز بکشیم و آن را برداریم.” بریتانیا پس از جدایی از بازار واحد و اتحادیه گمرکی اروپا در دو سال گذشته، صادرکنندگان محصولات غذایی استفاده کننده از فرآورده های دامی را با درخواست هایی چون ارائه گواهی دامپزشکی و دیگر اسناد پرهزینه تحت فشار قرار داده است. تهیه این گونه گواهی ها، اسناد و مدارک نه تنها برای صادر کنندگان زمان بر و پرهزینه است بلکه زنجیره تامین را هم بطور غیر مستقیم در منگنه می گذارد. از اینرو، با توجه به اینکه محصولات گیاهی “وگان” مشمول قوانین این چنینی و محدودیت های یکسانی نیستند در نتیجه شرایط برای صادرات را ارزان تر و کارآمدتر می کنند. آنچه که از گفته های کینگستون برداشت می شود این است که اجرای امور مربوط به کنترل و بازرسی های بین مرزی یکی از بزرگترین معضلات در امر صادرات مواد غذایی در بردارنده فرآورده های دامی بوده است. وی گفت: این کنترل ها و بازرسی ها، توقف حمل بار و به تعویق افتادن تحویل محصولات را در بر دارد که سبب فاسد شدن و از بین رفتن محصولات صادر شده می گردند.


این مقررات دست و پاگیر اضافی، در طی دو سال گذشته بیش از 100,000 پوند معادل با 123,450 دلار برای این گروه از صادر کنندگان هزینه داشته است. مطابق با ادعاهای کینگستون، محصولات وگان نوآورانه برند پیکن دلوکس کندی تا حد بسیار چشمگیری از این هزینه ها کاسته است. با صادرات محصولات وگان دیگر نیاز به بازرسی های دامپزشکی و داشتن مهر و امضای آنها نیست و زنجیره تامین بسیار همواری را برای مشتریان خود در اروپا خواهیم داشت. کارخانه مادر برند پیکن دلوکس کندی که در دالاس سومین شهر بزرگ ایالت تگزاس قرار دارد و کارخانه دیگرآن در کشور تایلند می باشد که در مجموع 600 کارمند از سراسر جهان در استخدام خود دارند و مواد اصلی برای دسرهایی مانند براونی، کیک، شیرینی و غیره را تولید می کنند. برند پیکن دلوکس کندی پس از افزایش صادراتش به اروپا، دستورالعمل های تولید محصولات خود را مجددا تحت مطالعه قرار داد و آنها را باز فرموله کرد. صادرات محصولات وگان در مقایسه با صادرات محصولات قبل از برگزیت رشدی حدود 84 درصد داشته است. کینگستون طی گفتگو با خبرگزاری فرانسه به ویژگی های اساسی محصولات گیاهی، “ارزان تمام شدن آنها و توجه داشتن به اصول امروزه رژیم غذایی” اشاره کرد.
برند پیکن دلوکس کندی، بندر کاله فرانسه را به نقطه ورود خود به اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. کینگستون در پاسخ به این پرسش که دولت بریتانیا برای کمک به این گروه از صادر کنندگان که با مشکلات ناشی از قوانین برگزیت دست و پنجه نرم می کنند چه راهکاری را می تواند داشته باشد، نقض برگزیت – و حمایت مستقیم را مطرح کرد. وی در ادامه به خبرگزارسی فرانسه، بازگشت بریتانیا به اتحادیه اروپا را بهترین شروع برای پایان دادن به این گرفتاری ها دانست. و همچنین نه تنها به کمک های مالی به این گروه از صادر کنندگان اشاره نمود بلکه تاکیدی موکد بر این داشت تا اطلاعات جامع و صحیح در زمینه قوانین جدید صادرات و راهکارهای آن در اختیار صادر کنندگان قرار داده شود. وی بر این باور می باشد که تمام این قوانین و روندها جدید بوده و ما برای اولین بار پس از برگزیت با آنها مواجه شده ایم از اینرو برای موفق بودن در کنترل ها و بازرسی های بین مرزی نیازمند اخبار و اطلاع رسانی های کامل هستیم.

World of Words

منبع: فرانسه

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *