شیائومی

شیائومی به اتهام دستکاری در عملکرد گوشی‌های خود در بنچمارک واکنش نشان داد

شیائومی به اتهام دستکاری در عملکرد گوشی‌های خود در بنچمارک واکنش نشان داد

چند روز قبل خبری منتشر شد که بر اساس آن، شیائومی عملکرد گوشی‌های خود را دستکاری می‌کند تا به همین ترتیب بتواند امتیاز بیشتری را در اپ‌های بنچمارک کسب کند. این موضوع سبب شد تا بالأخره شیائومی پاسخ رسمی در این مورد بدهد و در رابطه این اقدام توضیحاتی را ارائه کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ظاهراً تقلب در نتایج بنچمارک و دستکاری عملکرد محصولات منحصر به یک برند نیست و برندهای مختلفی این کار را انجام داده‌اند. شیائومی نیز یکی از برندهایی است که اخیراً گفته می‌شود چنین مسیری را طی کرده است. مطرح شدن موضوع تقلب شیائومی، واکنش رسمی را از سوی این برند به دنبال داشته است.

تقلب شیائومی و توضیحات رسمی این برند در مورد آن

به نقل از منبع آگاه، شیائومی رسماً اعلام کرده که موضوع دستکاری در عملکرد گوشی‌ها چه بوده است. اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان گیک‌بنچ (GeekBench) اعلام کرد که گوشی پرچمدار شیائومی Mi 11 در آزمون بنچمارک‌ها، امتیاز بالاتری را نسبت به حالت عادی کسب می‌کند.
حال شیائومی به نحوی این موضوع را تأیید کرده اما می‌گوید که سطوح عملکرد متفاوتی در گوشی‌های شیائومی موجود هستند. این سبب می‌شود تا میان مصرف باتری و توان سخت‌افزاری دستگاه، تعادل برقرار شود. بیانیه چینی‌ها به این شرح است:
«شیائومی از استراتژی‌های کنترل دما برای اطمینان حاصل کردن از تجربه بهینه استفاده می‌کند، به خصوص در برنامه‌های سنگین که معمولاً به مدت طولانی استفاده می‌شوند. ما در بسیاری از دستگاه‌های خود، سه حالت عملکرد را ارائه می‌دهیم که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند تعادلی را بین عملکرد و بهره‌وری انرژی برقرار کنند. سیستم برای برقراری این تعادل، فاکتورهای مختلفی مانند میزان مصرف انرژی، سطح عملکرد مورد نیاز و گرمای تولید شده را در نظر می‌گیرد.»
نکته عجیب، مربوط به عملکرد گوشی‌های شیائومی در بنچمارک‌ها است؛ چرا که چنین موضوعی شامل حال بنچمارک‌ها نشده است. به هر حال شیائومی احتمالاً به دلیل استفاده طولانی‌مدت از بازی‌ها، آن‌ها را محدود می‌کند و در عوض چون بنچمارک‌ها طی مدت زمان کم‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند، محدودیت کم‌تری برایشان ایجاد می‌شود. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا این شرکت جزئیات دقیق‌تر را از دستکاری عملکرد گوشی‌هایش به اشتراک بگذارد.

Wrold of Words

منبع: androidauthority


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *