اکتیویژن

سونی: مایکروسافت با خرید Call of Duty در انتخاب کنسول روی کاربران تأثیر خواهد گذاشت

سونی: مایکروسافت با خرید Call of Duty در انتخاب کنسول روی کاربران تأثیر خواهد گذاشت

درحالی‌که ناظران قوانین ضدانحصار در چندین کشور تصمیم مایکروسافت را برای خرید اکتیویژن بلیزارد بررسی می‌کنند، سونی نگران‌هایی درباره‌ی مالکیت ردموندی‌ها بر این شرکت بازی‌سازی دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آیداس (Idas)، یکی از اعضای انجمن بازی‌های ویدئویی آنلاین ResetEra، چند روز قبل دریافت که برزیل ازنظر قانونی موظف است بررسی‌های نظارتی خود را دردسترس عموم قرار دهد. شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) از شرکت‌های مختلف بزرگ حوزه‌ی فناوری ازجمله یوبی‌سافت، ریوت گیمز، گوگل و اپل و سونی درباره‌ی خرید بزرگ مایکروسافت نظرخواهی کرد. به‌گفته‌ی آیداس، شرکت‌های اشاره‌شده عمدتاً نگران این ادغام نیستند؛ اما ظاهراً سونی احساس متفاوتی دارد.
به‌گزارش ExtremeTech، سونی به CADE گفت که Call of Duty درحال‌حاضر حدود ۱۰۰ میلیون بازیکن در چندین پلتفرم مختلف دارد و مایکرسافت می‌تواند درصورت خرید این عنوان، روی انتخاب کنسول کاربران تأثیر بگذارد. گیمرها اکنون می‌توانند بازی Call of Duty را روی پلی‌استیشن ۲ تا ۵ اجرا کنند. بااین‌حال، اگر مایکروسافت اکتیویژن را ازآنِ خود کند، به‌راحتی خواهد توانست به دسترسی افراد ازطریق پلی‌استیشن به این بازی و عناوین پرطرفدار دیگری مثل Diablo و Starcraft پایان دهد.
درابتدا انتظار نمی‌رفت مایکروسافت با خرید اکتیویژن مشکل‌ساز شود. هنگامی‌که این شرکت برای اولین‌بار در ماه ژانویه پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد را ارائه داد، سونی به وال‌استریت‌ ژورنال گفت انتظار دارد بازی‌های اکتیویژن به‌دلیل توافق‌های قراردادی، همچنان به‌صورت چندپلتفرمی باقی بمانند. فیل‌ اسپنسر، رئیس واحد بازی و سرگرمی مایکروسافت، این انتظار سونی را تقویت کرد. اسپنسر گفت:
بازی‌های اکتیویژن بلیزارد روی پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌شوند و قصد داریم به‌ حمایت از این جوامع در حال پیشرفت ادامه دهیم؛ اما زمانی‌که به‌طورخاص از Call of Duty سخن به‌میان آید، روی کاغذ تنها سه‌ عنوان به‌ دردسترس‌بودن روی چند پلتفرم متعهد هستند که شامل Modern Warface 2 می‌شود.
سونی Call of Duty را بازی‌ای ضروری می‌داند که فروش چشمگیی دارد و در بخش عناوین گرافیکی، رقیبی برای آن دیده نمی‌شود. غول فناوری ژاپنی فکر نمی‌کند بتواند با پول و زمان، رقیب شایسته‌ای برای Call of Duty ارائه دهد. هیچ توسعه‌دهنده‌ی دیگری نمی‌تواند همان سطح از منابع و تخصص را برای توسعه‌ی یک بازی اختصاص دهد. حتی اگر شرکتی بتواند چنین کاری انجام دهد، Call of Duty بیش‌ازحد میان گیمرها جا افتاده است؛ به‌طوری‌که هیچ‌ رقیبی صرف‌نظر از اینکه چقدر به این عنوان نزدیک باشد، نمی‌تواند به آن برسد.
سونی تا جایی پیش رفت که حتی نگرانی خود را درباره‌ی آینده نشان داد و به CADE گفت:
انتظار می‌رود با‌‌توجه‌‌‌به برنامه‌های اکتیویژن برای استخدام ۲,۰۰۰ نفر توسعه‌دهنده‌ی دیگر، Call of Duty در آینده حتی موفق‌تر شود.
میزان تأثیر نگرانی‌های سونی روی تحقیقات برزیل درباره‌ی ادغام احتمالی مایکروسافت و اکتیویژن مشخص نیست. صرف‌نظر از این موضوع، ادغام مذکور موانع نظارتی زیادی بر سر راه خود دارد. به‌عنوان مثال، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده پیشنهاد مایکروسافت را از ماه فوریه و بریتانیا نیز آن را از اوایل تابستان آغاز کرده است. گفته می‌شود غول فناوری مستقر در ردموند برای خرید نهایی اکتیویژن، به مجوز نهادهای نظارتی چندین کشور دیگر ازجمله ژاپن، استرالیا، چین و کره‌‌جنوبی نیاز دارد.

World of Words

منبع:extremetech

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *