هاینکس

اس‌کی هاینیکس از کوچک‌ترین تراشه‌ی فلش NAND جهان رونمایی کرد

اس‌کی هاینیکس از کوچک‌ترین تراشه‌ی فلش NAND جهان رونمایی کرد

SK Hynix حافظه‌ی ۲۳۸ لایه‌ی NAND معرفی کرده است که تولید درایوهای SSD بسیار پرظرفیت را ممکن می‌کند. کمتر از یک هفته پیش، مایکرون حافظه‌ی ۲۳۲ لایه معرفی کرده بود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|
شرکت کره‌ای SK Hynix می‌گوید که توانسته است پیشرفته‌ترین تراشه‌ی فلش NAND خود را که دارای ۲۳۸ لایه سلول حافظه است تولید کند. رویترز می‌نویسد حافظه‌ی ۲۳۸ لایه‌ی اس کی هاینیکس در حافظه‌های ذخیره‌سازی کلاس کامپیوتر و بعدا در حافظه‌ی گوشی‌های هوشمند و سرورها استفاده خواهد شد.
SK Hynix که دومین شرکت بزرگ دنیا در زمینه‌ی تولید تراشه‌ی حافظه محسوب می‌شود، می‌گوید حافظه‌ی ۲۳۸ لایه‌اش بهترین حافظه‌ی NAND دنیا است. هفته‌ی گذشته شرکت آمریکایی مایکرون که یکی از جدی‌ترین رقبای SK Hynix به‌حساب می‌آید، تولید و تحویل اولین محموله‌ی حافظه‌ی ۲۳۲ لایه‌ی خود را شروع کرده بود.
SK Hynix می‌گوید تراشه‌ی ۲۳۸ لایه‌ی جدید، کوچک‌ترین تراشه‌ی فلش NAND در دنیا است و درمقایسه‌با نسل قبل داده‌ها را با سرعت ۵۰ درصد بیشتر انتقال می‌دهد. این تراشه از لحاظ بهره‌وری انرژی نیز بهبود ۵۰ درصدی تجربه کرده است. SK Hynix می‌گوید حافظه‌ی ۲۳۸ لایه مقدار انرژی مورد نیاز برای خواندن داده‌ها را تا ۲۱ درصد کاهش می‌دهد.
SK Hynix قصد دارد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ تولید انبوه حافظه‌ی ۲۳۸ لایه را آغاز کند.
SK Hynix و Solidigm (نام جدید کسب‌و‌کار NAND اینتل که به تصاحب شرکت کره‌ای درآمده است) درحال‌حاضر مجموعاً ۱۸ درصد از بازار حافظه‌ی فلش NAND را دراختیار دارند. دو شرکت سامسونگ و کیوشیا به ترتیب با سهم ۳۵٫۳ درصد و ۱۸٫۹ درصد در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.
اگه اخبار را دنبال کرده باشید، قطعاً می‌دانید که مدتی است شرکت‌های بزرگ فناوری برای خرید هلدینگ بریتانیایی آرم (ARM)، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده مجوز استفاده از طراحی و دستورعمل‌های مرجع تراشه‌های کم‌مصرف مبتنی‌بر ریزمعماری RISC رقابت می‌کنند. برای مثال، انویدیا حتی با سافت بانک (مالک فعلی آرم) برای خرید آرم به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار به توافق رسید بود؛ اما سرانجام این خرید به‌دلیل نگرانی‌های نهادهای نظارتی، رگولاتورها و مسائل انحصارطلبی به نتیجه نرسید.
با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که ARM هنوز در کانون توجه خریداران قرار دارد. در جدیدترین مورد، اس‌کی هاینیکس ایجاد تشکیل کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران را برای تصاحب این غول پردازشی جهان را مطرح کرده و این در حالی است که پیش‌تر گفته می‌شد سافت‌بانک در حال ایجاد IPO برای عرضه‌ی عمومی سهام آرم است.
گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که پارک جونگ هو، نایب رئیس و یکی از مدیران عامل اس‌کی هاینیکس در جلسه سالانه سهام اعلام کرده است که معتقد نیست شرکتی واحد بتواند Arm را خریداری کند؛ اما ظاهراً غول کره‌ای صنعت نیمه‌هادی می‌خواهد که کنترل این شرکت را به دلیل ارزش استراتژیک آن در دست بگیرد. البته گفته می‌شود که موضوع یادشده هنوز در حال بررسی‌های اولیه است و هیچ جزئیاتی از خرید یا تشکیل کنسرسیوم و اعضای آن وجود ندارد.
جالب است بدانید که اینتل نیز اخیراً از تمایل برای تشکیل کنسرسیومی برای کنترل ARM خبر داده است. در همین حین، اس‌کی هاینیکس مدتی است که در حال مذاکره با اینتل برای خرید کسب‌وکارهای SSDهای مبتنی‌بر NAND و مالکلیت معنوی بر IPهای مرتبط با آن است. این شرکت می‌گوید که زیرمجموعه‌ای جدید به‌ نام سولیدایم (Solidigm) برای راه‌اندازی کارخانه و مدیریت تجارت SSD راه‌اندازی کرده و راب کروک، پیش‌کسوت و مدیر اسبق گروه Solutions اینتل، سمَت مدیرعاملی این شرکت مستقر در سن‌خوزه را برعهده خواهد گرفت.

World of Words

منبع:reuters

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *