برند نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ میلادی، موفق به جذب ۳۷ میلیون کاربر جدید شد که این موضوع در نوع خود، رکورد بزرگی محسوب می شود.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | در ۲۹ اوت سال ۱۹۹۷ مارک راندولف مدیر بازاریابی و رید هیستینگز ریاضیدان برای فروش و کرایه نسخه DVD فیلمهای سینمایی با پست به مردم، شرکتی را با ۳۰ کارمند و ۹۲۵ عنوان نسخه دی وی دی در آمریکا تأسیس کردند. این داستان که میگوید رید هیستینگز پس از اینکه به دلیل تأخیر در برگرداندن یک فیلم مجبور شد ۴۰ دلار جریمه پرداخت کند به فکر تأسیس برند نتفلیکس یکی از افسانههای معمول برای کسانی است که میخواهند تاریخی برای موفقیت کنونی خود بسازند.
شروع نتفلیکس
برند نتفلیکس در آغاز، دیویدیها را با پست به خانههای مردم در سانتا کروز ایالت کالیفرنیا میفرستاد. با گسترش استفاده از دیویدی، در فاصله سه سال شمار مشتریان نتفلیکس بیش از ۳۰۰ هزار مشترک در سراسر آمریکا رسید. نتفلیکس برای فرستادن دیویدی، از خدمات پستی ایالات متحده آمریکا استفاده میکرد. مشتریان نتفلیکس تماشای فیلم در خانه را به تماشای آن در سینما ترجیح میدادند. مشکل نتفلیکس، هزینه بالای پست بود. بلاکباستر ویدئو به مدیران نتفلیکس، پیشنهاد خرید بخش پخش دیویدی آن را داد و تمرکز بر پخش آنلاین را داد. اما مدیران نتفلیکس، این پیشنهاد را رد کردند.
رکوردشکنی ۲۰۲۰
برند نتفلیکس، سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال در سال ۲۰۲۰ موفق به جذب ۳۷ میلیون مشترک جدید شد. با این حساب تعداد کاربران این سرویس محبوب در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر گذشت و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.
نتفلیکس در نامهای به سرمایه گذاران از رکورد جدید ۲۰۰ میلیون مشترک خود خبر داد. این سرویس آنلاین، تنها در فصل سوم سال گذشته میلادی، موفق به جذب ۸.۵ میلیون کاربر جدید شده بود.
پنجه در پنجه با کرونا
همزمان با شیوع کرونا و خانه نشینی بسیاری از شهروندان در سراسر جهان، تعداد مشترکان برند نتفلیکس با جهشی بزرگ مواجه شد و طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۵.۸ میلیون مشترک جدید به نتفلیکس پیوستند که دو برابر بیشتر از پیشبینیهای انجام شده توسط این شرکت مبنی بر جذب ۷.۲ میلیون کاربر جدید بود. نتفلیکس با درآمد حاصل از این تعداد مشترک جدید دیگر نیازی به افزایش بودجههای خارجی ندارد و انتظار میرود در سال ۲۰۲۱ بتواند درآمد بیشتری داشته باشد.
سرویس آنلاین
سرویس پخش آنلاین برند نتفلیکس در تلاش است تا استراتژیهای فعلی را ادامه دهد و بتواند با بهبود وضعیت فعلی به جذب مشترکان بیشتری کمک کند. این سرویس آنلاین پخش فیلم و سریال قصد دارد به منظور افزایش جذابیت برای کاربرانی که علاقمند به مشاهده فیلم هستند، در سال ۲۰۲۱ هر هفته یک فیلم جدید به اشتراک بگذارد و پیشبینی میکند که در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۶ میلیون کاربر جدید دیگر را جذب کند.
پس از آنکه نتفلیکس پیشبینی خود را در مورد جذب کاربران جدید منتشر کرد؛ ارزش سهام این برند از ۵۰۲ دلار به ۵۶۳ دلار افزایش یافت. با شیوع کرونا بسیاری از شرکتها با ضرر مالی مواجه شدند؛ اما این اتفاق برای نتفلیکس و برخی شرکتهای دیگر نیفتاد و توانست درآمد و محبوبیت خود را افزایش دهد. بیشک زمانی که مردم خانه نشین شوند، نیاز به سرگرمی دارند که فیلم و سریال از مهمترین آنها محسوب میشوند.
world of words