ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

اولین ابرخودرو هیدروژنی جهان

ابرخودرو هیدروژنی هایپریون XP-1 که سال گذشته میلادی معرفی شده بود به تازگی مجددا در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | بدنه XP-1 طرحی بسیار جالب توجه دارد که ممکن است تاحدی فرم محصولات برند بوگاتی را در نظر مجسم کند. شرکت سازنده از اعلام جزئیات خودداری نموده ولی اعلام کرده که در ساخت بدنه این خودرو از مواد جدید همچون قطعات کامپوزیت تیتانیوم تقویت شده استفاده کرده است. درهای خودرو به صورت v شکل و رو به بالا و البته احتمالاً به صورت برقی باز می‌شوند.

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

دیفیوزر از جنس کولار، چراغ‌های LED و تیغه‌هایی که برای تامین پایداری بیشتر خودرو در سرعت‌های بالا و در پیچ‌ها از کنار بدنه بیرون می‌آیند را می‌توان جزء موارد مهم نام برد. بد نیست بدانید تیغه‌های مذکور نیروی خود را از نور خورشید تامین کرده و بنابر اعلام سازنده می‌توانند جهت خود را با خورشید هماهنگ نمایند. رینگ‌های هایپریون XP-1 در محورهای جلو و عقب به ترتیب ۲۰ و ۲۱ اینچی بوده و با تایرهای P Zero ساخت پیرلی پوشیده شده‌اند. دیسک ترمزهای کربن سرامیک غول‌پیکر این خودرو نیز در جلو و عقب به ترتیب ۱۸ و ۱۷ اینچ قطر دارند.

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

این ابرخودرو هیدروژنی مجهز به سلول های سوختی توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۲٫۲ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نیروی تولید شده توسط سلول های سوختی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و مجهز به یک گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک است. طبق محاسبات این شرکت حداکثر برد حرکتی این ابرخودروی هیدروژنی برابر با ۱۶۳۵ کیلومتر است.

تولید فقط ۳۰۰ دستگاه از یک ابرخودرو

XP-1 سال آینده میلادی به دست مشتریان این شرکت خواهد رسید و هایپریون در حال کار بر روی شبکه شارژ هیدروژن است.

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

در حال حاضر قیمت نهایی این ابرخودرو مشخص نیست اما با توجه به مشخصات فنی و صفحه نمایش ۹۸ اینچی خمیده آن مجهز به کنترلر های حرکتی انتظار می‌رود که بهای بالایی در انتظار مشتریان این ابرخودرو خاص خواهد بود.

حداکثر وزن این ابرخودرو برابر با ۱۲۴۸ کیلوگرم است و از شاسی کربن تیتانیومی بهره می‌برد. همچنین پنل های بدنه از تیتانیوم ضد آب کامپوزیتی ساخته شده است. هیدروژن نیز در مخزن فیبرکربنی ذخیره خواهد شد.

درب های XP-1 به صورت پروانه‌ای باز و بسته می‌شوند و مجهز به قطعات آیرودینامیکی فعال هستند. همچنین یک پنل خورشیدی با قابلیت دنبال کردن مسیر خورشید در این ابرخودرو کار شده است.

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

ابر خودرو هیدوژنی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

هایپریون قصد دارد تا ۳۰۰ دستگاه از این ابرخودرو تولید کند. با این حال این شرکت معتقد است که طراحی ظاهری بدنه ممکن است در نسخه نهایی دستخوش تغییراتی شود، همچنین جزییات مشخصات فنی این خودرو مانند توان پیشرانه، زمان لازم برای شتاب گیری و مسائلی از این دست نیز هنوز رسانه ای نشده است.

این برند در اورنج کانتی کالیفرنیا پایه گذاری شده است و قصد دارد تا آینده جدیدی را برای وسایل نقلیه ترسیم کند. با این وجود عرضه ابرخودروهای هیدروژنی چندان رایج نیست و می توان محصولاتی از جمله هایپریون XP-1 را اولین گام در زمینه حرکت به سمت خودروهای هیدروژنی قلمداد کرد.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *