01-54-1536x1024

جف بزوس رتبه دوم ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد؛ جایگزین هندی او کیست؟

جف بزوس رتبه دوم ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد؛ جایگزین هندی او کیست؟

گوتام آدانی (Gautam Adani)، سرمایه دار هندی که امسال با سرعتی سرسام آور در رده بندی ثروت صعود کرده است، از جف بزوس پیشی گرفت. آدانی که سال ۲۰۲۲ را در جایگاه چهاردهمین ثروتمند جهان در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ آغاز کرد، اکنون با ثروتی معادل ۱۴۶.۸ میلیارد دلار، ۲۶۳.۹ میلیارد دلار با ایلان ماسک فاصله دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سهام شرکت او «آدانی اینترپرایز» (Adani Enterprises Ltd)، در این هفته رکورد دار شد و برخی از شرکت های گروه او از سال ۲۰۲۰ بیش از ۱,۰۰۰ درصد رشد کرده اند.
بزوس تنها ۱۹ میلیون دلار از آدانی عقب است و تغییر در رتبه بندی ثروت می تواند زودگذر باشد و تا حد زیادی به سهام Amazon.com بستگی دارد که امسال ۲۶ درصد کاهش یافته است.
آدانی ابتدا موکش آمبانی از هند را به عنوان ثروتمندترین فرد آسیایی در ماه فوریه پشت سر گذاشت و در آوریل، با یک صد میلیاردی شدن سرمایه اش، از بیل گیتس و برنارد آرنو فرانسوی پیشی گرفت. این اولین باری است که یک آسیایی، در رده های بالای شاخص ثروت، که تحت سلطه کارآفرینان فناوری ایالات متحده است، قرار می گیرد.
بزرگترین امپراتوری بندر و فرودگاه بخش خصوصی هند، توزیع گاز شهری و معدن زغال سنگ، همگی بخشی از قلمروی قدرت آدانی هستند که همچنین قصد دارد به بزرگترین تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر در جهان نیز تبدیل شود.
سال گذشته، این شرکت متعهد شد ۷۰ میلیارد دلار در انرژی سبز سرمایه گذاری کند. با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد مجموعه بزرگ آدانی هنوز از سوخت های فسیلی تامین می شود، این اقدام، توسط برخی به عنوان شستشوی سبز مورد انتقاد قرار گرفته است.
دارایی خالص جف بزوس، بنیانگذار آمازون که برای سال‌ها ثروتمندترین فرد جهان بود، پس از طلاق از همسر سابقش، مک‌کنزی اسکات در سال ۲۰۱۹ که ۴ درصد از ثروت این غول تجارت الکترونیک را دریافت کرد، به طور قابل توجهی کاهش یافت.
بیوگرافی گوتام آدانی
آدانی ۶۰ ساله، کالج را رها کرد تا شانس خود را در صنعت الماس بمبئی در اوایل دهه ۱۹۸۰ امتحان کند. پس از آن به فعالیت در زمینه زغال سنگ و بنادر روی آورد. مجموعه او از آن زمان به همه چیز از فرودگاه ها گرفته تا مراکز داده ها و اطلاهات، تولید سیمان، رسانه ها و انرژی سبز گسترش یافته است که بیشتر بر مناطقی تمرکز دارد که نخست وزیر هند، نارندرا مودی برای تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی این کشور، حیاتی می داند.

World of Words

منبع:bloomberg

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *