6079nz2q-copy

کاخ‌سفید اولین چهارچوب جامع برای رمزارزها را منتشر کرد

کاخ‌سفید اولین چهارچوب جامع برای رمزارزها را منتشر کرد

به‌دنبال فرمان اجرایی جو بایدن مبنی‌بر «حصول اطمینان از توسعه‌ی مسئولانه‌ی دارایی‌های دیجیتال»، آژانس‌های فدرال فکت‌شیت مشترکی را با شش بند اصلی برای قانونمندکردن رمزارزها در ایالات متحده ارائه کردند که محتوای نُه گزارش مجزای ارسال‌شده به رئیس‌جمهور در آن خلاصه شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هدف از این اقدام، ایجاد ساختاری واضح برای توسعه‌ی مسئولانه‌ی دارایی‌های دیجیتال و هموارکردن راه برای اقدامات بعدی در آمریکا و کشورهای خارجی است.
فکت‌شیت مذکور که ۲۵ شهریور روی وب‌سایت رسمی کاخ‌سفید منتشر شده، هفت بخش دارد:
حفاظت از مشتریان و سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها
فراهم‌سازی دسترسی به خدمات مالی امن و مقرون‌به‌صرفه
تقویت ثبات مالی
پیشبرد نوآوری‌ مسئولانه
تقویت رهبری و رقابت‌پذیری مالی جهانی
مبارزه با اقدامات مالی غیرقانونی
بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده
برخی از بندها محتوای جدیدی ندارند و صرفاً برای تأکید روی اصول و سیاست‌های فعلی بازگو شده‌اند. برای مثال، گزارش مذکور از سازمان‌های مقرراتی مثل کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا خواسته است برای حفاظت از مشتریان و سرمایه‌گذاران، بررسی‌ها و اقدامات اجرایی خود را علیه فعالیت‌های غیرقانونی فضای دارایی‌های دیجیتال تشدید کنند.
دراین‌میان‌، اشاره‌ای به تفکیک وظایف سازمان‌های مقرراتی نشده است که یکی از مشکلات نظارتی بزرگ‌ فعلی آمریکا به‌حساب می‌آید. آژانس‌های فدرال پیشنهاد کرده‌اند چهارچوب فدرالی برای ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت غیربانکی و نیز تشویق استفاده از سامانه‌های پرداخت فوری مثل FedNow برای ارتقای دسترسی به خدمات مالی فراهم شود.
افزون‌براین، دفتر سیاست‌های علمی و فناوری که اخیراً گزارشی از آثار استخراج رمزارزها روی آب‌وهوا تهیه کرده است، برای انجام بخشی از وظایف خود به‌منظور پیشبرد تلاش‌های نوآورانه‌ی مسئولانه، برنامه‌ای برای تحقیق‌و‌توسعه‌ی دارایی‌های دیجیتال به‌منظور کاهش آثار منفی رمزارزها بر آب‌وهوا ارائه می‌کند. علاوه‌براین، وزارت انرژی و آژانس حفاظت از محیط‌زیست با هدف مشابهی بررسی آثار زیست‌محیطی دارایی‌های دیجتال را در نظر دارند.
درحالی‌که فکت‌شیت منتشرشده مدعی تقویت جایگاه آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی برای ترویج ارزش‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال این کشور است، مشخص نیست ارزش‌های مذکور چقدر با رویکرد نظارتی درحال‌ظهور اروپا متفاوت است. گفتنی است اصلاح قانون رازداری بانکی و دریافت انعام و قوانینی ضدانتقال وجه بدون مجوز در سرویس‌های ارائه‌شده‌ی خدمات دارایی‌های دیجیتال جزو اهداف برنلمه‌ی جدید کاخ‌سفید است.
آخرین و شاید مهم‌ترین بند فک‌شیت منتشرشده به ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا مربوط است که نشان می‌دهد پیش‌تر، دولت اهداف و سیاست‌هایی را برای سیستم ارز دیجیتال بانک مرکزی تعیین کرده؛ ولی تحقیقات بیشتری درباره‌ی شالوده‌ی فنی آن موردنیاز است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد دولت‌مردان آمریکایی در مقصود خود جدی هستند؛ چراکه وزارت خزانه‌داری را به‌رهبری گروهی متشکل از بانک مرکزی و شورای اقتصادی ملی و شورای امنیت ملی و دفتر سیاست علم و فناوری گماشته تا اقدامات لازم را انجام دهند.

World of Words

منبع:cointelegraph

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *