پله پست دو

به گزارش اقیانوس آبی خبر از سایت خبری آفاقس، پله که توسط بسیاری به عنوان “بزرگترین” شناخته می شود، زندگی بسیاری را با حرفه فوتبالی خود تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش اقیانوس آبی خبر از سایت خبری آفاقس، پله که توسط بسیاری به عنوان “بزرگترین” شناخته می شود، زندگی بسیاری را با حرفه فوتبالی خود تحت تأثیر قرار داد.

نگاهی می اندازیم به اینکه او چگونه در دنیای تبلیغات نقش خود را ایفا کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|درگذشت پله، اسطوره فوتبال برزیل، جامعه جهانی فوتبال را در غم و اندوه عمیقی قرار داده است. ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، معروف به پله، در 29 دسامبر در سن 82 سالگی پس از نبردی طولانی با سرطان درگذشت و میلیون‌ها طرفدار را در سراسر جهان سوگوار کرد. پله با سه جام جهانی و 1283 گل در طول دوران کاری درخشانی که نزدیک به دو دهه به طول انجامید، اغلب به عنوان G.O.A.T- Greatest of All Time که به معنای برترین در تمام زمان ها است در دنیای فوتبال شناخته می شود. پله که بیشتر به دلیل مهارت های بی نظیرش در دریبل زدن، و ضریب هوشی تقریباً غیرعادی‌اش به عنوان ورزشکاری بی بدیل شهرت دارد، در فوتبال مدرنی که امروز می شناسیم پیشگام بوده است. این تعجب آور نیست که استعداد افسانه ای او سبب شهرت فراوان و شناخته شدن وی در دنیا گردید و بدین واسطه، انبوهی از فرصت‌های تبلیغات را برای او به ارمغان آورد. در حالی که جهان برای از دست دادن یک نماد جاودانه عزادار است، در اینجا لیستی از برخی از محبوب ترین تبلیغاتی که اسطوره فوتبال برزیلی را نشان می دهند، آورده شده است.

پپسی

یک سال قبل از جام جهانی 1974، برند نوشابه پپسی پله را ترغیب کرد تا سفیر این برند شود. به عنوان بخشی از این قرارداد، پله نقش یک سفیر و مشاور در برنامه بین‌المللی فوتبال جوانان پپسی را بر عهده گرفت، که باعث شد پله برای تبلیغ “بازی زیبا” یا همان ‘Beautiful Game’به مکان‌های دورافتاده در سراسر جهان دسترسی پیدا کند. او در سال‌های بعد در بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی برای پپسی بازی کرد، اولین آن‌ها آگهی تبلیغاتی او در سال 1974 بود که در آن دیده می‌شود که از مخاطبان می‌خواست به طرفداران پپسی بپیوندند. در یک آگهی تبلیغاتی دیگر، پله به شدت در حال تمرین در زمین فوتبال و در محاصره بازیکنان دیگر دیده می شود. او کمی استراحت می کند تا خود را با پپسی هیدراته نماید، همزمان با این فیلم تبلیغاتی، گوینده آگهی شعار کمپین «احساس رهایی کن» را سر می دهد و از مخاطبان می خواهد که به هواداران پپسی بپیوندند.

آمریکن اکسپرس

بسیاری از برندهای دیگر پله برای تبلیغ خدمات خود دعوت کردند که یکی از آنها شرکت کارت اعتباری آمریکن اکسپرس بود. در این آگهی تبلیغاتی، پله در حال ارائه یک مونولوگ کوتاه جهت تبلیغ کارت اعتباری آمریکن اکسپرس به زبان پرتغالی که زبان مادری وی بود دیده می شود.

لویی ویتون

احتمالاً یکی از نمادین‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی که پله در آن دیده شد، باید تبلیغات لویی ویتون برای خانه مد آنها باشد. این تبلیغ توسط عکاس مشهور آنی لیبوویتز، در بار مالاسانا در مادرید گرفته شده است. این آگهی تجاری با حضور مارادونا، زیدان و پله – سه بازیکن از مشهورترین بازیکنان تاریخ فوتبال، نشان می دهد که این سه نفر گرد هم آمده اند تا از یک بازی فوتبال دستی لذت ببرند.

امارات ایرلاین

در سال 2014، پله همراه با نماد جهانی دیگر، کریستیانو رونالدو، یک آگهی تبلیغیاتی برای امارات ایرلاین به نمایش گذاشت. این آگهی تبلیغاتی با عنوان “پیوند دهنده طرفداران یک بازی”، دو تن از محبوب ترین بازیکنان فوتبال را از دو دوره زمانی مختلف به طرز هوشمندانه ای گرد هم آورده است. در این فیلم تبلیغاتی، رونالدو دیده می شود که هیجان و شور چند هوادار فوتبال را تنها برای خود می پندارد، قبل از اینکه پله وارد صحنه شود و هواداران دو نماد فوتبال ابراز خوشحالی کنند. اندکی بعد، یک طرفدار فوتبال مدرن با استفاده ازدوربین این شانس را به اسطوره برزیلی می‌دهد که آرزو دارد درکنار فوق ستاره پرتغالی از وی عکس گرفته شود.

فایزر

در سال 2002، پله چهره تبلیغاتی برای یکی از محصولات دارویی فایزر شد. این همکاری انتقادات زیادی را به پله وارد کرد و بسیاری از تماشاگران این کمپین تبلیغاتی را نپسندیدند. در انتها، به مواردی دیگر چون برندهای مسترکارت و ساب وی می توان اشاره کرد که از شهرت این قهرمان برزیلی در تبلیغات خود بهره بردند.

World of Words

منبع: afaqs

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *