برند خودروسازی استلانتیس

برند خودروسازی استلانتیس ایده ای نوین درمورد تاکسی هوایی شرکت آمریکایی برند آرچر ارائه نموده است و سهام آن را افزایش داده است

برند خودروسازی استلانتیس ایده ای نوین درمورد تاکسی هوایی شرکت آمریکایی برند آرچر ارائه نموده است و سهام آن را افزایش داده است

موتورهای الکتریکی تاکسی هوایی شرکت آمریکایی برند آرچر، روی یکی از بال های هواپیمای تمام برقی آنها دیده می شود از داخل یک مرکز در هاثورن، کالیفرنیا، ایالات متحده. 8 ژوئن 2021.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پاریس، 4 ژانویه / 14 دی به گزارش اقیانوس آبی خبر از خبرگزاری رویترز – درروز چهارشنبه خودروسازی برند استلانتیس (STLA.MI) و شرکت آمریکایی برند آرچر (ACHR.N)چنین اظهار داشتند که خودروسازی برند استلانتیس به ساخت هوپیمای برقی در شرکت آرچر کمک خواهد کرد و سهام خود را در شرکت آمریکایی برند آرچر افزایش می دهد و باعث بالا رفتن سهام برند آرچر نزدیک به 17 درصد خواهد شد. شرکت های صنعتی و استارت آپ های جدید برای سرمایه گذاری در تاکسی های هوایی هجوم آورده اند. هواپیماهایی که می توانند به صورت عمودی پرواز کنند و فرود بیایند تا مسافران را به فرودگاه ها یا درسفرهای کوتاه بین شهری برسانند و به آنها اجازه می دهند تا از ترافیک بگریزند.

برند آرچرو

برند خودروسازی استلانتیس در بیانیه ای مشترک اعلام داشتند که از سال 2024 در کاوینگتون جورجیا 2300 هواپیمای برقی در سال تولید خواهد شد. این گروه از هواپیماها ی برقی معروف به میدنایت، قادر به حمل چهار مسافر و یک خلبان با برد 100 مایل (161 کیلومتر) بوده و قابلیت پرواز و فرود عمودی را دارند. این هواپیمای برقی برای سفرهای پشت سر هم با مسافت های کوتاه حدود 20 مایلی، با زمان شارژ تقریباً 10 دقیقه ای طراحی شده است. این شرکت ها گفتند: “هدف این است که برند خودروسازی استلانیتس به تولید انبوه هواپیمای برقی برای شرکت برند آرچربه عنوان شرکت تولیدکننده انحصاری بپردازد .” برند خودروسازی استلانیتس که از ادغام برند فیات کرایسلر و برند پژو فرانسه ایجاد شده است، تا سقف 150 میلیون دلار سرمایه برای جذب احتمالی شرکت برند آرچر در سال‌های 2023 و 2024، مشروط به دستیابی به نقاط عطف تجاری خاص، فراهم می‌کند.
برند خودروسازی استلانیتس همچنین سهام موجود خود را در شرکت برند آرچر از طریق خرید سهام در بازار آزاد افزایش خواهد داد، اگرچه مدیر عامل آن کارلوس تاوارس گفت که می‌خواهد حق سهامداران اقلیت را حفظ کند. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مرکزی شرکت برند آرچر در سانفرانسیسکو گفت: ما اینجا هستیم تا حمایت کنیم، نه اینکه کنترل نماییم. این شرکت ها گفتند که برند خودروسازی استلانیتس قصد دارد به یک سرمایه گذار بلندمدت و سنگ بنای برند آرچر تبدیل شود. تاوارس در مورد اینکه چرا این برندخودروسازی به سمت تولید هواپیما توسعه یافته است، چنین اظهار داشت: “شما می توانید با هر نوع وسیله از آزادی حرکت لذت ببرید.”
“این می تواند یک دوچرخه باشد، می تواند یک ماشین باشد، می تواند یک هواپیما باشد، می تواند هر چیز دیگری باشد، بنابراین هر تجهیزات با فناوری پیشرفته ای که می تواند آزادی حرکت را ایمن تر، تمیزتر و مقرون به صرفه تر ارائه دهد، چیزی است که ما به آن متعهد هستیم.” دیگر سرمایه گذاری های هواپیمای برقی (eVTOL) مربوط به صنعت خودرو شامل همکاری بین واحد تاکسی هوایی گروه برند هیوندای موتور و تامین کننده هوافضا هانیول اینترنشنال برای توسعه سیستم های اویونیک است. صنعت خودرو در طراحی باتری بسیار جلوتر است، اما وزن باتری های نسل فعلی به عنوان یک عامل محدود کننده برای برد و ظرفیت بار دیده می شود. در ماه نوامبر، شرکت هواپیماسازی برند اروپایی ایرباس (AIR.PA) با خودروساز فرانسوی برند رنو (RENA.PA) برای توسعه نسل جدیدی از باتری‌های الکتریکی و فناوری هیبریدی برای خودروها و هواپیماها مشارکت کرد.

World of Words

منبع: reuters

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *