برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند دیزنی پلاس به مرز ۹۵ میلیون نفر مشترک رسید

در گزارش مالی برند دیزنی مشخص شد که تمامی سرویس‌های استریم این شرکت با رشد چشمگیری از نظر درآمد و تعداد مشترکان مواجه شده‌اند. 

اقیانوس آبی خبر – اخباربرندها | براساس گزارش خبرگزاری Variety از عملکرد مالی سرویس‌های برند دیزنی، شبکه‌ی دیزنی پلاس در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۳ دی ۱۳۹۹) به ۹۴٫۹ میلیون مشترک در سراسر جهان دست یافته است؛ درحالی‌که تعداد مشترکان سرویس دیزنی پلاس در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۲ آذر ۱۳۹۹) حدود ۸۶٫۸ میلیون مشترک گزارش شده بود.

سرویس دیزنی پلاس

درواقع سرویس دیزنی پلاس تنها در عرض یک ماه بالغ‌بر ۸ میلیون مشترک جدید جذب کرده است. در گزارش‌ها اشاره می‌شود که شرکت دیزنی انتظار دستیابی دیزنی پلاس به ۹۰ میلیون مشترک را در سال چهارم فعالیت این مجموعه داشت؛ اما چنین اتفاقی تنها پانزده ماه پس از آغاز به کار دیزنی پلاس رخ داد.

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

موفقیت ها

رشد دیزنی پلاس در ماه دسامبر نیز ادامه داشت و پخش انیمیشن Soul (روح) و فصل دوم سریال The Mandalorian (مندلورین) در این شبکه نیز تأثیر به‌سزایی در رشد آن ایفا کرد. مدتی قبل مؤسسه‌ی نیلسن گزارش داد که انیمیشن «روح» با بیش از ۱٫۶ میلیارد دقیقه تماشا به دومین برنامه‌ی پُربیننده‌ی هفته‌ی کریسمس تبدیل شد و سریال The Mandalorian نیز در رتبه‌ی ششم جدول دیده می‌شود.

در هر صورت نباید سریال WandaVision (وانداویژن) شرکت مارول را نیز از یاد برد که بدون شک پخش آن در اواسط ماه ژانویه کمک شایانی به رشد چشم‌گیر تعداد مشترکان دیزنی پلاس کرده است. دیزنی برای تولید آثار اورجینال بیشتر سرمایه‌ی کلانی را صرف می‌کند تا ضمن حفظ مشترکان فعلی بتواند روبه‌جلو حرکت و مشترکان بیشتری را مجاب به پیوستن به دیزنی پلاس کند.

رویداد Investor Day

دیزنی در رویداد Investor Day ماه دسامبر اعلام کرد که برنامه‌های زیادی برای شبکه‌ی دیزنی پلاس و گسترش محتواهای آن دارد. آن‌ها در نظر دارند تا ۱۰۵ فیلم و سریال از مارول، جنگ‌های ستاره‌ای و آثاری از استودیوی انیمیشن والت دیزنی و پیکسار را در آینده از شبکه‌ی دیزنی پلاس به نمایش در بیاورند.

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

مجموع مشترکان شبکه‌های Disney Plus ،Hulu و ESPN Plus نیز در پایان سه‌ماهه‌ی قبلی به ۱۴۶٫۴ میلیون کاربر رسید که افزایش ۱۳۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. مشترکان هولو با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۹٫۴ میلیون نفر و مشترکان ای‌اس‌پی‌ان پلاس با افزایش ۸۳ درصدی به ۱۲٫۱ میلیون نفر رسیدند.

طبق آمار

در مورد آمار و ارقام مشترکان دیزنی پلاس یک نکته‌ی مهم وجود دارد: تقریبا ۳۰ درصد از مشترکان این سرویس را کاربران هندی و اندونزیایی Disney+ Hotstar تشکیل می‌دهند که میانگین قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر مناطق دارد. در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۲ ژانویه‌ ۲۰۲۱ (۱۳ دی ۱۳۹۹) متوسط درآمد ماهانه به‌ازای هر مشترک دیزنی پلاس با ۲۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۴٫۰۳ دلار رسید که پایین‌تر از انتظار شرکت دیزنی بود.

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

برند دیزنی پلاس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

دیزنی مشغول برنامه‌ریزی برای افزایش متوسط درآمد در ماه‌های آتی است و در اولین قدم به‌سراغ افزایش قیمت اشتراک سرویس‌های آنلاین خود در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌رود. این شرکت در نظر دارد تا از تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (۶ فروردین ۱۴۰۰) اشتراک ماهانه‌ی دیزنی پلاس را به قیمت ۷٫۹۹ دلار و اشتراک سالانه‌ی آن را به قیمت ۷۹٫۹۹ دلار به فروش برساند. از تاریخ یادشده باندل دیزنی (اشتراک شبکه‌های دیزنی پلاس، Hulu و ESPN Plus به‌شکل یکجا) نیز با یک دلار افزایش به قیمت ۱۳٫۹۹ دلار در ماه قابل خریداری خواهد بود. دیزنی پیش‌بینی می‌کند که تعداد مشترکان پولی شبکه‌ی دیزنی پلاس تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) به ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون نفر برسد.

 

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *