amazon-wind-turbine-اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها

بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر برند آمازون معرفی شد

برند آمازون پروژه‌ی جدیدی رونمایی کرده است که بزرگ‌ترین پروژه‌ی استفاده از انرژی تجدیدپذیر در تاریخ فعالیت‌هایش محسوب می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ عملیاتی می‌شود. 

اقیانوس آبی خبر – اخباربرندها | برند آمازون اعلام کرد به‌تازگی بزرگ‌ترین پروژه‌ی انرژی تجدیدپذیرش را آغاز کرده است. به‌ نوشته‌ی خبرگزاری ZDNet‌، پروژه‌ی جدید آمازون مجموعه‌ای از توربین‌های بادی در دریا را دربر می‌گیرد که در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری ساحل هلند قرار گرفته‌اند.

فروشگاه اینترنتی آمازون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

فروشگاه اینترنتی آمازون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

پیشتاز در تکنولوژی

آمازون، یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه‌ی رایانش ابری، تنها سرمایه‌گذار این پروژه‌ی بزرگ نیست و ظاهرا افزون‌بر آن، کنسرسیومی متشکل ار شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی انرژی، یعنی Shell و Eneco نیز برای راه‌اندازی آن همکاری می‌کنند. آمازون قصد دارد بیش از نیمی از ظرفیت کل مجموعه‌توربین‌ها را بخرد. مزرعه‌ی متشکل ‌از توربین‌های بادی آمازون تا سال ۲۰۲۳ به‌ مرحله‌ی عملیاتی می‌رسد و  در طول سال، ۳٫۳ تراوات‌ساعت می‌تواند انرژی تولید کند. این میزان انرژی تجدیدپذیر به‌حدی است که می‌توان ازطریق آن انرژی برق پاک را به بیش از یک‌میلیون خانوار هلندی ارائه داد.

سال ۲۰۱۹، آمازون ‌هنگام معرفی پروژه‌ی «سوگند آب‌ و‌هوایی» که مایکروسافت و دوازده شرکت دیگر آذر امسال به آن پیوستند، اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کاملا به انرژی تجدیدپذیر متکی شود و سرمایه‌گذاری در مزرعه‌ی توربین جدید به‌منظور رسیدن به همین هدف انجام شده است.برند آمازون در اطلاعیه‌ای جدید می‌گوید اکنون به‌لطف پیشرفت‌های حاصل در این حوزه، می‌تواند پنج سال زودتر، یعنی تا سال ۲۰۲۵، به هدف ازپیش ‌تعیین‌شده‌‌اش برسد.

برند آمازون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند آمازون اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

انرژی تجدید پذیر

وعده‌ی استفاده از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر سوگندی مشترک در بین شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری موسوم به Big Tech است. براساس گزارش‌های رسمی، شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، اپل و فیسبوک همگی به انجام کاری مشابه متعهد هستند. این یعنی همه‌ساله این شرکت‌ها تا‌حدممکن به‌منظور انجام فعالیت‌هایشان سراغ استفاده از انرژی تجدیدپذیر می‌روند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت‌ها در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به تهیه‌ی منابع انرژی تجدیدپذیر نشان داده‌اند.

پیش‌تر، گوگل در مدت یک سال به‌حدی انرژی تجدیدپذیر ازطریق منابع خورشیدی و بادی تهیه کرده بود که می‌شد با آن ایالت رود آیلند آمریکا را تأمین کرد؛ به‌همین‌دلیل، به تیتراول رسانه‌ها تبدیل شد. سال‌های متمادی گوگل بیشتر از تمامی شرکت‌‌های دیگر سراغ تهیه‌ی منابع انرژی تجدیدپذیر می‌رفت؛ بااین‌حال، مدتی پیش این لقب از گوگل به آمازون رسید.

ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی، آمازون چندین پروژه‌ی مربوط به انرژی بادی و خورشیدی در مقیاس مطلوب رونمایی کرد تا مجموع انرژی تجدیدپذیر این شرکت ازطریق منابع مختلف به ۱۸ مگاوات‌ساعت در سال برسد. در آن زمان، آمازون اعلام کرد پروژه‌های جدید باعث می‌شوند این شرکت بزرگ‌ترین خریدار شرکتی انرژی تجدیدپذیر در تاریخ شود.

منابع انرژی

شرکت‌ها معمولا انرژی بادی و خورشیدی را از همان شبکه‌های برقی می‌خرند که انرژی سازمان‌های آن‌ها را تأمین می‌کند. البته این موضوع بدین‌معنی نیست که انرژی تجدیدپذیر خریده‌‌شده‌ی آن‌ها به‌منظور تأمین انرژی برای فعالیت‌های کاری مستقیما استفاده شود. به‌بیان‌دیگر، مطابقت‌دادن مقدار انرژی مصرف‌شده در طول سال با مقدار انرژی تجدیدپذیر خریده‌‌شده، با تأمین انرژی هر دیتاسنتر یا دفتر کاری یا انبار ازطریق انرژی برقی پاک به‌صورت محلی تفاوت‌هایی دارد.

برند-آمازون-انرژی-تجدید-پذیر-اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها

برند-آمازون-انرژی-تجدید-پذیر-اقیانوس-آبی-خبر-اخبار-برندها

منابع خورشیدی و بادی متناوبا انرژی برق تولید می‌کنند؛ یعنی وقتی نور خورشید نمی‌تابد یا باد نمی‌وزد، برای تأمین انرژی باید سراغ استفاده از منابع جایگزین رفت و این منابع در اغلب اوقات کربن وارد اتمسفر می‌کنند. دانشمندان به‌منظور رفع این مشکل مشغول کار روی راهکارهایی برای ذخیره‌ی برق هستند.

نظر محققین

استوارت ادلر، محقق حوزه‌ی ذخیره‌سازی برق در مؤسسه‌ی انرژی پاک دانشگاه واشینگتن، در مصاحبه‌ با ZDNet می‌گوید: «اضافه‌کردن انرژی تجدیدپذیر جدید به شبکه‌ی برق قرار نیست راه‌حلی کامل برای حل مشکل باشد. در شهرهایی مثل کالیفرنیا با ظرفیت بیش‌از‌حد مواجه هستیم؛ یعنی میزان انرژی خورشیدی در روز آ‌ن‌قدر زیاد است که نمی‌توان از همه‌ی آن استفاده کرد و عملا مقدار زیادی از انرژی تلف می‌شود. ذخیره‌سازی انرژی بخش بزرگی از ماجرا است و باید اهمیت زیادی به آن داده شود.»

آمازون اعلام کرده است افزون‌بر اینکه می‌خواهد در سال‌های آینده از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر استفاده کند،‌ تا سال ۲۰۴۰ میزان انتشار کربن ناشی از فعالیت‌هایش را به صفر برساند. پیش‌تر زمان دستیابی به این هدف، سال ۲۰۵۰ اعلام شده بود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.