Google-Stadium

«گوگل استادیوم» در راه است؛ تلاش احتمالی گوگل برای خرید حق نام ورزشگاه تاتنهام

«گوگل استادیوم» در راه است؛ تلاش احتمالی گوگل برای خرید حق نام ورزشگاه تاتنهام

بر اساس گزارشی تازه، گوگل در حال مذاکره با باشگاه فوتبال تاتنهام انگلیس است تا نام خود را روی ورزشگاه این تیم ورزشی بگذارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گزارشی تازه می‌گوید گوگل در حال بررسی شرایط برای خرید حق نام ورزشگاه باشگاه فوتبال تاتنهام انگلیس است. با وجود این که هنوز اطلاعات دقیقی از مذاکرات طرفین در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که در صورت حصول توافق، نام این ورزشگاه به Google Stadium (گوگل استادیوم) تغییر پیدا خواهد کرد.
به گزارش وب‌سایت The Athletic، گوگل در حال مذاکره با باشگاه لیگ برتری تاتنهام انگلیس است تا حق نام ورزشگاه آن‌ها را خریداری کند. «دنیل لوی»، رئیس هیئت مدیره این باشگاه قبلا گفته بود که فروش حق نام این استادیوم در صورت دریافت پیشنهادهای مناسب قابل بررسی است.
بر اساس این گزارش، هنوز نام مشخصی برای این استادیوم انتخاب نشده، اما محتمل‌ترین گزینه «استادیوم گوگل» است. سه سال قبل نیز در شایعه‌ای گفته شده بود که این باشگاه حق نام ورزشگاه خود را به شرکت‌هایی مثل گوگل و فدکس پیشنهاد کرده است.
تاتنهام در سال 2017 با ورزشگاه قدیمی خود با نام «وایت هارت لین» خداحافظی کرد و برای مدت کوتاهی بازی‌هایش را در ورزشگاه «ومبلی» انجام داد. این باشگاه سپس در سال 2019 به استادیوم جدید خود با نام Tottenham Hotspur Stadium نقل مکان کرد.
بسیاری از باشگاه‌های انگلیسی حق نام ورزشگاه‌های خود را به برندهای تجاری مختلف فروخته‌اند. برای مثال، نام ورزشگاه آرسنال سال‌هاست که به «استادیوم امارات» تغییر کرده است. حالا با توجه به این که گوگل در زمینه همکاری با تیم‌های ورزشی بی‌تجربه نیست و قبلا در فرمول 1 و NBA همکاری‌هایی داشته، اصلا بعید نیست که این بار به همکاری بزرگ‌تری در دنیای فوتبال فکر کند.
از آن‌جایی که تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، گوگل با این معامله می‌تواند بازتاب بین‌المللی مناسبی برای خود ایجاد کند. شایان ذکر است که برندهای بزرگ دیگری مثل اسپاتیفای هم وارد دنیای فوتبال شده‌اند. اسپاتیفای چند ماه پیش از عقد قراردادی با باشگاه بارسلونای اسپانیا خبر داد تا حق نام ورزشگاه این تیم را از آن خود کند.
همچنین استادیوم خانگی باشگاه فوتبال بارسلونا که همواره با نام نیوکمپ شناخته می‌شد، حالا به خاطر همکاری این باشگاه با شرکت اسپاتیفای تغییر نام داده و از این پس با اسم رسمی «اسپاتیفای نیوکمپ» خطاب قرار داده خواهد شد.
اواخر پارسال بود که در خبری اعلام شد بارسلونا و اسپاتیفای قرار است با یکدیگر وارد همکاری شوند. حالا این همکاری از اول ژوئیه آغاز شده و اسپاتیفای رسماً شریک رسمی این باشگاه محبوب ورزشی به حساب می‌آید. به عنوان بخشی از این قرارداد، نام این شرکت سوئدی روی ورزشگاه بارسا قرار می‌گیرد و بنرهای جدیدی در محل استادیوم نصب شده‌اند.

World of Words

منبع: theathletic.com

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *