سقوط بیت کوین برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

کدام برند رمزارز با محیط زیست سازگارتر است؟

با افزایش دوباره ارزش اتریوم در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) انرژی مصرفی مربوط به این برند رمزارز نیز افزایش پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که به‌گزارش دیجیکانومیست، در ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ (۳۱ مارس ۲۰۲۱) اتریوم بیشتر از ۳۱ تراوات‌ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند که این خود رکورد محسوب می‌شود.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |  حال و با توجه به آمار منتشر شده باید بررسی کرد کدام رمزارز درمقایسه‌با بیت کوین با محیط‌زیست سازگارتر است؟ درادامه بدون ترتیب و پیشنهاد خاصی برای سرمایه‌گذاری، چند رقیب اصلی برای بیت کوین را معرفی خواهیم کرد.

سولارکوین (SolarCoin) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

سولارکوین (SolarCoin) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

سولارکوین (SolarCoin)

برند سولارکوین جهانی و غیرمتمرکز و مستقل از هر دولتی است و می‌توان آن را مانند سایر رمزارزها خرج یا معامله کرد. نکته‌ای که آن را از دیگر رمزارزها متمایز می‌کند، قابلیت استفاده از برق تولیدی از صفحات خورشیدی است.

نحوه عملکرد

با تولید یک واحد سولارکوین به‌ازای هر مگاوات ساعت از تکنولوژی خورشیدی، رویکرد جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال به‌وجود آمد. درحال‌حاضر، این شبکه برای اثبات تولید انرژی بیشتر به بارگذاری مستندات به‌دست شخص کاربر متکی است؛ اما شاید به‌کمک اینترنت اشیاء روزی این روند خودکار انجام شود. سولارکوین روشی مفید برای جبران هزینه‌های نصب پنل‌های خورشیدی محسوب می‌شود.

بیت‌گرین (BitGreen - BITG) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

بیت‌گرین (BitGreen – BITG) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند رمزارز بیت‌گرین (BitGreen – BITG)

برند بیت‌گرین پاییز ۱۳۹۶ (اواخر سال ۲۰۱۷) به‌عنوان راه نجاتی برای تأثیرات زیست‌محیطی بیت کوین ایجاد شد. این برند رمزارز ابتکاری عملی و جامعه‌محور و جایگزین کم‌مصرف برای ارزهای دیجیتال مبتنی‌بر گواه بر کار است. این شرکت بنیادی غیرانتفاعی برای نظارت بر حفظ پروژه بیت‌گرین نیز ایجاد کرده است. اساس ایجاد بیت‌گرین ایجاد انگیزه در اقدامات دوستدارانه محیط‌زیست است و کاربران می‌توانند آن را ازطریق استفاده از سامانه هوشمند درخواست خودرو دسته‌جمعی یا خرید قهوه ارگانیک یا انجام کارهای داوطلبانه یا قرار‌دادن دارایی در‌اختیار شبکه بلاک‌چین (استیکینگ) یا استفاده از ولت دسکتاپ یا ساخت مسترنود به‌دست آورد.

نحوه عملکرد

بیت‌گرین عملکردی مبتنی‌بر الگوریتم گواه بر سهام با مصرف انرژی کم دارد که از سگویت (شاهد جداشده یا Segwit) و مسترنود قطعی به‌عنوان بخشی از پروتکل اختصاصی‌اش استفاده می‌کند. این رمزارز را می‌توان ازطریق شرکای آن شرکت برای خرید کالاها و دریافت خدمات خرج یا در صرافی‌های پروبیت (ProBit)، مرکاتکس (Mercatox)، اس‌تی‌ای‌ایکس (STEX) و کرکس۲۴ (Crex24) معامله کرد.

برند رمز ارز کاردانو (Cardano - ADA) اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند رمز ارز کاردانو (Cardano – ADA) اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

کاردانو (Cardano – ADA)

برند رمزارز دیگری که می توان به آن پرداخت چارلز هوسکینسون (Charles Hoskinson) است که بنیان‌گذار اتریوم، کاردانو را توسعه داد و اکثر توسعه‌دهندگان دیگر و سرمایه‌گذاران اولیه‌اش ژاپنی هستند؛ به‌همین‌دلیل این برند رمزارز به اتریوم ژاپنی معروف شده است. ناگفته نماند نام این ارز دیجیتال از پزشک مشهور ایتالیایی، ژیرولامو کاردانو، گرفته شده است که با اولین محاسبات سیستماتیک احتمالات به‌نوعی جهان را تغییر داد.

کاردانو اولین رمزارزی است که دانشمندان و متخصصان آن را همه‌جانبه‌ (استراتژی تحقیق همتایان) بازنگری کرده‌اند. این رمزارز عمدتا به‌عنوان ارزی دیجیتال عمل می‌کند؛ اما می‌تواند برای قراردادهای دیجیتال و پلتفرم‌های توسعه غیرمتمرکز (dApps) و سایر اهداف نیز استفاده شود. درمقایسه‌با هفت تراکنش در ثانیه‌ای بیت کوین، کاردانو می‌تواند در همان زمان هزار تراکنش به‌دست آورد.

نحوه عملکرد

کاردانو به‌طور ذاتی از بیت کوین و اتریوم سبزتر است؛ چراکه از الگوریتم تعدیل‌یافته گواه بر سهام به نام اوروربروس (Oroboros) استفاده می‌کند؛ اما بیت کوین از الگوریتم گواه بر کار بهره می‌برد و اتریوم نیز هنوز در حال برنامه‌ریزی برای انتقال از گواه بر کار به گواه بر سهام است؛ بنابراین، میزان انرژی مصرفی این رمزارز به‌طور چشمگیری کمتر است. بنیان‌گذار این رمزارز ادعا می‌کند که مصرف شبکه آن فقط شش گیگاوات‌ساعت است.

 استلار (Stellar - XLM) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

استلار (Stellar – XLM) برند رمزارز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

 استلار (Stellar – XLM)

سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی)، شبکه استلار با هدف ازبین‌بردن شکاف بین مؤسسات مالی سنتی و ارزهای دیجیتال از ریپل جدا و منتشر شد. از‌آنجا‌که برند استلار برای حل مشکلات مختلفی بازطراحی شد، پلتفرم آن درحال‌حاضر تفاوت زیادی با ریپل دارد. در ابتدا، رمزارز موجود در این شبکه استلار نام گرفته بود؛ اما بعدتر برای جلوگیری از اشتباه با شبکه استلار، نام آن به لومن (Lumen) تغییر پیدا کرد. لومن از مؤسسات یا اشخاص برای استفاده از شبکه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند؛ به‌همین‌دلیل، رقیبی جدی برای پی‌پال (PayPal) محسوب می‌شود؛ چراکه حتی برای معاملات چندمنظوره و برون‌مرزی امکان انجام سریع‌تر و راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر تراکنش‌ها را فراهم می‌کند.

این ارز دیجیتال را سازمانی غیرانتفاعی (SDF) اداره می‌کند که کارش را به‌صورت استارتاپ و کمک‌های گوگل و بلک‌راک (Black Rock) و فست فوروارد (Fast Forward) آغاز کرده است. استفاده از کمک‌های مردمی و معاف از مالیات برای هزینه‌های شبکه و ارزش بازار با هدف کاهش تورم و انرژی مصرفی نشان می‌دهد که این سازمان به‌دنبال حفظ شبکه‌ای برای امکانات ذکر شده است و فقط به‌دنبال سود مقطعی و افزایش آنی ارزش لومن نیست.

شبکه مذکور توجه شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام (IBM) و دلوئیت (Deloitte) و مؤسسات بانکی در نیجریه، فیلیپین، هند، فرانسه، اقیانوس آرام جنوبی و اخیرا اوکراین را به خود جلب کرده است.

نحوه عملکرد

ازطریق شبکه استلار می‌توان دلار آمریکا، بیت کوین، پزوس (Pesos)، ین و تقریبا هر ارز سنتی یا دیجیتالی را مبادله کرد. رمزارز این شبکه، لومن، برای تسهیل این معاملات و کاهش ردپای کربنی از بلاک‌چینی غیرمتمرکز استفاده می‌کند و این مزیت شاید دلیل اصلی محبوبیت آن محسوب شود.

اصلی‌ترین وجه تمایز شبکه برند استلار پروتکل اجماع آن است. این شبکه متن‌باز است و به تأیید اعتبار معاملات ازطریق مجموعه‌ای از نودهای مطمئن متکی است. چرخه احراز هویت در این الگوریتم بسیار کوتاه‌ و سریع‌ است و هزینه‌ها را کم و مصرف انرژی را به‌حداقل می‌رساند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.