مت گالا

مت گالا 2022 پر زرق و برق‌تر از همیشه

مت گالا 2022 پر زرق و برق‌تر از همیشه

مت گالا 2022 دوشنبه شب برگزار شد. این مراسم سال قبل به علت پاندمی، در ماه سپتامبر برگزار شد. به همین علت تا برپایی دوباره کمتر از یک سال زمان نیاز داشت. مت گالا به عناون بزرگ‌ترین رویداد فشن، مراسم پرشوری است؛ اما امسال درخشان‌تر از همیشه بود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها| تم مراسم امسال، glided glamour یا همان زرق و برقی و طلاکاری شده بود. پس می‌توانید ظاهر لباس‌ها را حدس بزنید! البته، مانند هر سال افراد بسیاری زیادی تم اصلی را رعایت نکرده بودند.

موضوع مت گالا 2022

طبق روال همیشه، این رویداد در موزه متروپولیتن شهر نیویورک برگزار شد. مجله ووگ به عنوان حامی این رویداد سالانه، موضوع مت گالای امسال را «گلچین فشن آمریکا» معرفی کرد. ووگ همچنین اعلام کرد که مت گالای امسال، در ادامه سال گذشته خواهد بود و افتتاحیه این رویداد، قسمت دوم نمایشگاه سال قبل است. علت انتخاب این موضوع، ادای احترام به تاریخ غنی مد آمریکا در قرن 19 و 20 میلادی بود. لباس‌ها باید یادآور تجلل آمریکا و مخصوصاً نیویورک در اواخر قرن 19 می‌بودند. این برهه در تاریخ آمریکا، بعد از پایان جنگ داخلی و قبل از شروع جنگ جهانی اول بود.

میزبانان مت گالا با لباس‌های خیره کننده

میزبانی مراسم به طور مشترک بر عهده بلیک لایولی، رایان رینولدز، لین مانوئل میرانداو ونسا هاجنز بود. میزبانان مراسم مخصوصاً آقایان، کد «کراوات سفید» و زرق و برقی را رعایت کرده بودند. در ادامه لباس هر کدام از میزبانان را جداگانه بررسی می‌کنیم.

· بلیک لایولی، ستاره مت گالا

بلیک لایولی ستاره بی چون و چرای مت گالا 2022 بود. بلیک یک پیراهن براق و متالیک مسی رنگ از ورساچه به تن داشت؛ اما این لباس آنقدر هم ساده نبود! بلیک هنوز کامل از پلکان سالن بالا نرفته بود که توقف کرد. سه مرد به کمک او رفتند و دنباله لباس و دستکش‌های او را جدا کردند. حال، لباس به یک اثری هنری خیره‌کننده‌تر از قبل تبدیل شده بود. دامن مسی کنار رفت و آبی زنگاری پدیدار شد. بالاتنه و میان‌تنه لباس بلیک، آینه‌کاری‌هایی به رنگ مسی داشت که ساختمان امپایر استیت (Empire State) را به ما نشان می‌دادند. در عین حال، خود لباس و تاج او الهام گرفته از مجسمه آزادی بودند. رنگ مسی، رنگ اصلی مجسمه آزادی به هنگام ساخت بود و تبدیل آن به رنگ آبی خبر از زنگ زدن مجسمه می‌داد. نیم‌تاجی که بلیک بر سر داشت نیز متشکل از هفت کنگره به نماد هفت قاره بود.

· رایان رینولدز

رایان رینولدز و همسرش بلیک لایولی از اولین ستاره‌هایی بودند که روی فرش قرمز حضور پیدا کردند. رایان یک تاکسیدوی مخمل به رنگ قهوه‌ای شکلاتی از برند رالف لورن (Ralph Lauren) به تن داشت. یک جلیقه، پیراهن و پاپیون سفید، کت و شلوار او را همراهی می‌کردند. استایل او به همراه یک ساعت و زنجیری طلایی رنگ متصل به جلیقه تکمیل شده بود.

Ralph-Lauren-Logo

· لین مانوئل میراندا

لین مانوئل میراندا با آن کت و شلوار چند تکه، خودش را مستقیم از قرن 19 به مت گالا رسانده بود. استایل میراندا برای ما کاملاً تئاتر «همیلتون» را زنده کرد. کت و شلوار مشکی، جلیقه، پیراهن و پاپیون سفید میراندا از پایبندترین استایل‌ها به تم امسال مراسم بودند. او نماد کامل یک جنتلمن کلاسیک آمریکایی بود. جالب است بدانید این کت و شلوار توسط طراح لباس تئاتر همیلتون طراحی و شخصی‌دوزی شده بود.

· ونسا هاجنز

ونسا هاجنز با آن پیراهن جذاب، دراماتیک و تاثیرگرفته از دارک آکادمیا، به راحتی خودش را در لیست خوش‌پوش‌های مت گالا 2022 جا کرد. پیراهن حریر و مشکی او با آستین‌های پفی، طراحی جرمی اسکات و از برند ماسکینو (Moschino) بود. این پیراهن بلند با بالاتنه کار شده، هم مطابقتم بود و هم خارج از چهارچوب زمان! دستبندی از جنس الماس و گوشواره‌های اشکی ونسا، جلوه استایل او را کامل کرده بودند. همچنین موهای شنیون شده به سمت بالا، به بیشتر دیده شدن آرایش چشم اسموکی و خط‌چشم گربه‌ای او کمک می‌کردند.

Moschino-logo

مهمانان خوش‌لباس مت گالا 2022

«پایداری» یکی از المان‌هایی بود که به دفعات دیده شد. تعدادی از سلبریتی‌ها تصمیم به پوشیدن لباس‌های وینتج گرفته بودند. هویون جونگ، اما استون و سینتیا اریوو از سلبریتی‌هایی بودند که لباس‌هایشان را از آرشیو لویی ویتون (Louis Vuitton) انتخاب کرده بودند.

· پیراهن 4.8 میلیون دلاری!

جایزه آرشیو برتر متعلق به کسی جز کیم کارداشیان نیست. او پیراهن معروف «تولدت مبارک» مرلین مونرو را به تن داشت. پیراهنی که مرلین آن را در سال 1962 و برای تولد جان اف. کندی پوشیده بود. کیم اعلام کرده بود به جز این پیراهن، حاضر نیست با لباس دیگری به مراسم برود! مریلین مونرو در آن سال مبلغ 1440 دلار را برای این لباس پرداخت کرد. این پیراهن در سال 1999 در یک حراجی به مبلغ 1.26 میلیون دلار فروخته شد. در سال 2016، موزه ریپلی (Ripley)، 4.8 میلیون دلار پرداخت تا این لباس را داشته باشد. بعد از این خرید، از این پیراهن به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین اجزای فرهنگ پاپ یاد می‌شود.

· پیراهنی به افتخار نیویورک

بلیک لایولی تنها شخص حاضر در مت گالا نبود که پیراهنی به افتخار نیویورک پوشیده بود. آلیشیا کیز پیراهنی نقره‌ای از رالف لورن به تن داشت. همراه این پیراهنی، شنلی مشکی پوشیده بود که نمای «منهتن» با 200 هزار کریستال روی آن کار شده بود! آلیشیا گفت: «هم من و هم رالف خیلی دوست داشتیم تا نیویورک را به مت گالا بیاریم. هر دوی ما به این‌که اهل نیویورک هستیم افتخار می‌کنیم. شهر من الهام بخش من هستش.»

· صورتی نئونی و خیره کننده

گاهی اوقات لباس شخصی که در مراسم حضور پیدا می‌کند آنقدر فوق‌العاده است که می‌شود رعایت نکردنتم را نادیده گرفت. سباستین استن دقیقاً از همان افراد است! این بازیگر 39 ساله با یک استایل مونوکروم صورتی از از ولنتینو (Valentino) ظاهر شد و نگاه‌ها را دزدید. استن با آن کت و شلوار، پیراهن، کفش و حتی جوراب‌های صورتی به حدی خیره‌کننده شده بود که نمی‌توانستید از او چشم بردارید. در مت گالاهای سال‌های قبل، حتی در بهترین استایل‌های مردانه هم کمی رسیک دیده می‌شد. به عنوان مثال، بعضی‌ها با کت و شلوارک حاضر شدند. امسال نیز بسیاری از مردان کت‌هایی با دنباله‌های بلند بر تن داشتند، اما انگار استن از ریسک‌های کوچک خسته شده بود! در نهایت مجله «آل» (Elle) نام او را در فهرست خوش‌لباس‌ترین سلبریتی‌های مت گالا 2022 نوشت.

Valentino-Logo

· ظاهری قدرتمند برای طبقه کارگر

درحالی که تمرکز اکثر ستاره‌ها بر روی طلا و سکه بود، ریز احمد با ظاهری بسیار ساده در مراسم ظاهر شد. او تمرکز خود را بر روی گروهی گذاشته بود که در آن برهه از تاریخ، اهمیت کم‌تری به آن‌ها داده می‌شد: «مهاجران»! در نگاه اول شاید لباس‌های ریز احمد بسیار نامرتبط با تم به نظر برسند. نه خبری از کت و شلوار است و نه پاپیون! احمد شبیه به یک کارگر مهاجر قرن نوردهمی لباس پوشیده بود. ژاکت و شلوار سورمه‌ای رنگ او، کاری از طراح مهاجر 4S Designs بود. او استایل خود را با یک جفت چکمه چرمی بلند و یک بلوز سفید تکمیل کرده بود. اکسسوری او، یک گردنبند زنجیری از برند کارتیه بود. به گفته احمد، آن زنجیر الهام‌گرفته از جواهرات هندی است.
روی هم رفته می‌توان گفت که میزان رضایت از مت گالای امسال از سال گذشته بیشتر بود. احترام بیشتری به تم اصلی گذاشته شد و لباس‌های فاخر و بسیار زیبایی در مراسم دیده شدند. اما در نهایت، این‌که چه لباسی را بپسندیم، امری کاملاً سلیقه‌ای است. استایل مورد علاقه شما از کدام سلبریتی بود؟

World of Words

منبع: gq


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *