توییتر

چند شرکت سرمایه‌گذار خصوصی در پی تصاحب توییتر هستند

چند شرکت سرمایه‌گذار خصوصی در پی تصاحب توییتر هستند

منابعی آگاه می‌گویند شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی طی چند وقت اخیر به تصاحب توییتر علاقه پیدا کرده‌اند. ایلان ماسک پیش‌تر تلاش کرده بود این شبکه اجتماعی را با پرداخت ۴۳ میلیارد دلار تصاحب کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|رویترز در گزارشی به نقل از منابع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود می‌نویسد تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی تمایل دارند شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) را تصاحب کنند. منابع رویترز به نام این شرکت‌های خصوصی اشاره نکرده‌اند.
رویترز می‌گوید هفته گذشته Thoma Bravo، یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی متمرکز بر حوزه فناوری، با توییتر تماس گرفته تا پیشنهادی برای تصاحب این شبکه اجتماعی ارائه دهد.
ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، پیش‌تر گفته بود حاضر است برای تصاحب توییتر ۴۳ میلیارد دلار به‌صورت نقد پرداخت کند.
ظاهراً Apollo Global Management در تلاش است راهی برای تأمین مالی هرگونه قرارداد پیدا کند و آمادگی خود را برای همکاری با ایلان ماسک یا هر خریدار دیگر اعلام کرده است. همکاری Apollo Global Management از طریق پلتفرم سرمایه‌گذاری اعتباری انجام می‌شود و ارتباطی با کسب‌وکار ویژه این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی ندارد.
Apollo Global Management و توییتر به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی پاسخ نداده‌اند.
تمایل ایلان ماسک به تصاحب توییتر در چند وقت اخیر خبرساز شده است. ثروتمندترین فرد دنیا می‌گوید توییتر نیاز به یکسری تغییرات نظیر متن‌باز شدن الگوریتم دارد و در صورتی که او توییتر را تصاحب کند، حقوق اعضای هیئت‌مدیره به صفر خواهد رسید.
اعضای هیئت‌مدیره توییتر سالانه حدوداً ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار حقوق می‌گیرند و به همین دلیل، حاضر نیستند توییتر را به ماسک واگذار کنند. در همین راستا این افراد سراغ استراتژی موسوم به قرص سمی رفتند. با این کار همه سهام‌داران توییتر به‌جز ایلان ماسک می‌توانند سهم خود را با قیمت پایین‌تر از حد معمول افزایش دهند تا سهم ماسک رقیق‌تر شود. ایلان ماسک اکنون بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر است.
همچنین برخی منابع روز جمعه اعلام کردند که شرکت Thoma Bravo با توییتر تماس گرفته است تا تمایل خود را برای خرید این شبکه اجتماعی مطرح کند. این در حالی است که چند روز قبل ایلان ماسک پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری برای خرید توییتر ارائه داد.
CNBC به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرده است دارایی‌های تحت مالکیت Thoma Bravo تا پایان دسامبر بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار بوده و به توییتر اطلاع داده است که در حال بررسی پیشنهادی برای خرید این پلتفرم اجتماعی است.
منابع این خبر اعلام کرده‌اند که مشخص نیست Thoma Bravo برای پیشنهاد خود چقدر آمادگی دارد و درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که این پیشنهاد محقق خواهد شد یا خیر. شایان ذکر است که منابع این خبر درخواست کرده‌اند به دلیل محرمانه بودن موضوع، نامی از آن‌ها فاش نشود.

World of Words

منبع: reuters


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *