اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند پولستار

پولستار، رقیب نوپا برای پورشه؛ بلندپروازی برند سوئدی

توماس اینگنلات (Thomas Ingenlath) مدیرعامل برند پولستار معتقد است این شرکت پتانسیل رقابت با نام‌های بزرگی چون پورشه را دارد. آقای اینگنلات در مصاحبه با نشریه اتو موتور اند اسپرت آلمان در پاسخ به این سؤال که «پولستار را در عرض ۵ سال آینده در چه جایگاهی می‌بینید» گفته «ما با پورشه بر سر عرضه بهترین خودروهای اسپرت برقی رقابت می‌کنیم».


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پولستار یک شرکت و برند برای خودروهای عملکردی شرکت ولوو کارز است که در گوتنبرگ سوئد قرار دارد. پولستار در زمینه توسعه خودروهای عملکردی برقی پرداخته و در کنار آن به ساخت نمونه‌هایی از خودروهای ولوو با عملکرد بالا و ارائه به‌روزرسانی‌های فنی و ظاهری برای بهبود مدل‌های شرکت ولوو مشغول است. تا سال ۲۰۱۵ و پیش از اعلام خریداری شرکت پولستار توسط ولوو، پولستار پرفورمنس در کنار پولستار ریسینگ بخشی از شرکت پولستار بود. پس از خریداری این شرکت توسط ولوو، تیم مسابقات همچنان تحت مدیریت کریستین دال باقی باند و نام آن از پولستار ریسینگ به سیان ریسینگ تغییر یافت.

قدم رو به جلو

در ژوئن ۲۰۱۷، ولوو اعلام کرد که شرکت پولستار قصد دارد جهت رقابت با برندهایی همچون تسلا موتورز، خودروهای عملکردی الکتریکی پیشرفته‌ای را با برند و نشان خود به تولید برساند.

شرکت پولستار به تولید خودروهای عملکردی جاده‌ای بر پایه مدل‌های ولوو و تحت برند خودروهای مهندسی‌شده پولستار (پولستار انجینیرد کارز) پرداخته و در کنار آن مدل‌های تولیدی خود را نیز با برند پولستار تولید و عرضه می‌کند. اولین خودروی تولیدی با برند پولستار با نام پولستار ۱ و در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ رونمایی شد. پولستار ۱ که یک خودروی کوپه لوکس ۲+۲ است، با الهام از مدل مفهومی ولوو کانسپت کوپه که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد طراحی شده و از خودروی تاریخی ولوو پی ۱۸۰۰ نیز تأثیر پذیرفته است.

این برند که چند سال قبل از ولوو اشتقاق پیدا کرد، خود را برای عرضه مدل‌های تمام الکتریکی آماده می‌کند. در حال حاضر مدل هیبریدی پولستار ۱ و مدل برقی پولستار ۲ دو محصول اصلی کمپانی سوئدی هستند و در سال‌های آتی مدل‌های دیگری چون ۳، ۴ و ۵ به آن‌ها ملحق خواهند شد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند پولستار

پولستار الان رقیبی برای پورشه، به‌ویژه مدل تایکان ندارد. سال آینده این کمپانی از مدل ۳ رونمایی می‌کند که گفته می‌شود از نظر ابعاد کراس‌اووری مشابه با پورشه کائن است. در سال ۲۰۲۳ هم این شرکت از مدل ۴ پرده‌برداری خواهد کرد که آن هم رقیب مستقیم نسخه برقی پورشه ماکان به شمار می‌رود. پولستار ۵ هم برای معرفی در سال ۲۰۲۴ و عرضه به بازار در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. این خودرو هم با تسلا مدل S و پورشه تایکان به رقابت خواهد پرداخت.

اما نکته جالب اینکه آقای اینگنلات در جریان مصاحبه خود با اتو موتور اند اسپرت گفته پولستار خروج از زیر سایه ولوو و تبدیل شدن به یک خودروساز مستقل را بررسی می‌کند. وی در این رابطه گفته:

«در عرض چند سال آینده سبد محصولات ما متنوع‌تر خواهد شد و این مسئله به پولستار اجازه خواهد داد در حوزه‌ای کاملا متفاوت فعالیت کند. در آن صورت ما از زیر سایه ولوو بیشتر از این خارج شده و مستقل‌تر کار خواهیم کرد».

گفتنی است برند پولستار در سال ۱۹۹۶ توسط شریک تجاری ولوو یعنی پولستار ریسنگ پایه‌گذاری شد. در سال ۲۰۱۵ ولوو این برند را از شریک خود خریداری کرد؛ از آنجایی که ولوو خود زیرمجموعه جیلی است، این برند هم حالا شاخه‌ای از جیلی محسوب می‌شود.

World of Words

منبع:  carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.