اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-ارز دیجیتال

رهبران گروه هفت، دستورالعمل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را صادر کردند

سران گروه هفت در جلسه‌ای، دستورالعمل‌های ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را صادر و ارزهای دیجیتال را مکمل نقدینگی و بی‌خطر برای سیستم پولی معرفی کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گروه هفت (جی ۷)، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است که در سال ۱۹۷۵ با حضور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد، کانادا نیز کمی بعد به این گروه پیوست.

به گزارش Cointelegraph، رهبران مالی گروه هفت (جی ۷) روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته (۲۱ مهر ۱۴۰۰) در واشنگتن، طی نشستی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را مورد بحث و بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که اگر قوانین و استانداردهای دقیقی برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی گذاشته شود، این ارزها به ثبات مالی بانک مرکزی لطمه‌ای وارد نمی‌کنند و حتی می‌توانند به‌عنوان دارایی با نقدینگی بالا و امن محسوب شوند.

در این نشست، سیزده اصل سیاست عمومی برای استفاده از ارزهای دیجیتال به تصویب رسید.

رهبران مالی جی ۷ و مسئولان بانک‌های مرکزی این کشورها در بیانیه مشترکی اعلام کردند:

برای اطمینان از اینکه نوآوری‌های بخش دولتی و خصوصی، علاوه بر مزایای داخلی و برون‌مرزی، امنیت کاربران و سیستم‌های مالی را تأمین می‌کنند، هماهنگی و همکاری قوی بین‌المللی در حوزه ارزهای دیجیتال لازم است.

این سازمان افزود که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، مکملی برای نقدینگی هستند که علاوه بر مهار سیستم‌های پرداخت موجود، در نقش دارایی‌هایی نقد و ایمن ظاهر شده‌اند.

در این بیانیه اضافه شده است که ارزهای دیجیتال باید از لحاظ انرژی کارآمد و در سطح بین‌المللی قابل استفاده باشند.

رهبران کشورهای جی ۷ در جریان این نشست بر مسئولیت مشترکشان برای به حداقل رساندن سرریزهای مضر به سیستم پولی و مالی بین‌المللی تأکید و اعلام کردند که صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باید بر اساس تعهداتی طولانی‌مدت، قانونی و شفاف انجام بگیرد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-ارز دیجیتال

از میان کشورهای گروه هفت، یک کشور هنوز ارز دیجیتال برای بانک مرکزی صادر نکرده است و چندین کشور نیز در حال تحقیق و بررسی فناوری و تأثیرات اقتصادی ارزهای دیجیتال هستند.

این کشورها در تأیید بیانیه‌ای مشابه که از سمت جی ۲۰ (بیست اقتصاد برتر جهان) تأیید شده است، اعلام کردند که هر پروژه استیبل کوین جهانی تنها زمانی می‌تواند شروع به کار کند که الزامات قانونی و نظارتی اعلام‌شده را برآورده کند.

این بیانیه را می‌توان به راه‌اندازی Diem، رمزارز معرفی‌شده توسط فیسبوک و خطرات احتمالی آن برای رهبران مالی و بانکداران مرکزی مربوط دانست.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا هنوز در مورد راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود دغدغه‌هایی داشته باشند؛ اما این شک و تردید در صورت طولانی شدن، می‌تواند برای آمریکا دردسرساز باشد و این کشور را در معرض عقب‌ماندگی مالی و فنی جدی قرار بدهد.

چین در حال حاضر با راه‌اندازی یوان دیجیتال، از بسیاری از کشورها جلوتر است و حتی می‌توان سرکوب‌های اخیر دولت چین برای فعالیت ارزهای دیجیتال را بخشی از سیاست‌های دولت برای ترویج و کنترل بیشتر جریانات پولی بانک مرکزی در این کشور دانست.

World of Words

منبع: cointelegraph


دیدگاه ها بسته شده اند.