تاثیر کرونا بر صنعت پوشاک اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ویروسی که مد و فشن را بیمار کرد

تاثیر کرونا بر صنعت مد و فشن امروزه جز بحث‌های داغ محافل مد می‌باشد. کرونا کی به اتمام می‌رسد؟ این سوالی است که در روز ممکن است بارها مطرح شود اما هیچ جواب دقیقی برای آن وجود ندارد. در حال حاضر تاثیر کرونا در دنیای مد نیز محسوس می‌باشد. از جمله پیامدهای کرونا در صنعت مد را می‌توان در تعطیلی و عدم برگزاری فشن شوها مشاهده نمود. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن صحبت نماییم.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | با توجه به همه‌گیری کرونا در سطح جهان و تشویق مردم به عدم خروج از منزل، صنعت لباس و پوشاک به شدت ضربه خورده است. امروزه به طور محسوسی می‌توان تاثیر کرونا در دنیای مد را مشاهده کرد. با توجه به عدم برگزاری فستیوال‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، این صنعت با چالش بی‌سابقه‌ای روبرو شده است. امروزه افزایش خریدهای اینترنتی را می‌توان از جمله پیامدهای کرونا در صنعت مد دانست. از سوی دیگر درگیر شدن کارگاه‌های تولیدی برای دوخت ماسک و گان‌های بهداشتی موجب شده است تا بحث فشن و مد دارای اهمیت کمتری باشد.

در بحث بررسی تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن، اولین پیامد را می‌توان به کاهش نیاز و درخواست بازار نسبت داد. این امر موجب شد تا مدل‌های پیشین در سال ۲۰۲۰ همچنان باقی مانده و نیاز جدیدی احساس نشود. لذا ارتباط بین طراح و تولیدکننده قطع شد. با توجه به این‌که اکثر نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم در این سال لغو شدند لذا عرضه طراحی‌های جدید به شدت کاهش یافت.

از سوی دیگر مردم نیز تمایلی برای خرید لباس به دلیل آلوده بودن و ترس از این ویروس نداشتند. با این توصیف برندهای معتبر برای آن‌که بتوانند محبوبیت خود را در بازار حفظ نمایند، ناچار شدند که تمهیداتی بیاندیشند تا تاثیر کرونا در دنیای مد و ایجاد تورم را کاهش دهند. لذا هر کدام از برندها دارای ایده‌های منحصربه‌فردی بودند:

برند bulgari اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند bulgari اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

۱-تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن برای برند بولگاری:

مسئولین این برند معتبر وقتی مشاهده نمودند که بسیاری از کارخانجات و تولیدکننده‌ها در حال ورشکستگی هستند، برای این‌که اعتبار خود را حفظ نمایند، اعلام نمودند که در حال عرضه ژل‌های شستشوی دست و لباس به بازار هستند که همگی در ظروف قابل بازیافت عرضه می‌شوند. این برند ایتالیایی با این حرکت از پس وظیفه اجتماعی خود برآمد و توانست هواداران خود را همچنان راضی نماید.

۲- تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن برای برند کیم کارداشیان:

پیامدهای کرونا در صنعت مد برای برند کیم کارداشیان نیز مثبت نبوده و مسئولان آن را با چالش بی‌سابقه‌ای روبرو نمود. این برند برای حفظ محبوبیت خود در صنعت مد و فشن در حدود ۱ میلیون دلار به مادران و کودکان آسیب‌دیده از این ویروس اختصاص داد. این شرکا با شعار این‌که همیشه در کنار خانواده‌ها هستند، کمک‌های خود را به مردم نیازمند اعطا نمود.

برند uniqlo اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند uniqlo اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

۳- تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن برای برند یونیکلو:

برند یونیکلو که از فعالان صنعت مد و فشن است، با همکاری کمپانی های کشور چین توانست بیش از ۱ میلیون ماسک تولید نموده و آن‌ها را به کشورهایی نظیر ایتالیا و ژاپن صادر نماید. بر اساس گزارشات ژانویه سال ۲۰۲۰ میزان تقاضا برای پوشاک تا ۴۰ درصد کاهش داشته است اما به همان اندازه در بخش تجارت الکترونیک این مورد افزایش داشته است. ابن بین مجلات دنیای مد و فشن برای این‌که سریع‌تر با این بحران وقف پیدا کنند، اقدام به ارائه اخبار به صورت آنلاین و در بستر اینترنت نمودند. البته گفتنی است که در کنار این نوع تغییر، تولید ماسک در انواع و اقسام مختلف همچنان فرصت را برای خلق ایده ایجاد نمود.

تاثیر کرونا در صنعت مد و فشن موجب تضعیف و از بین رفتن بعضی از برندهای نوپا شد اما آنان که باقی ماندند توانستند با محیط سازگار شوند و قطعاً آینده روشنی خواهند داشت.

world of words

دیدگاه ها بسته شده اند.