هیبریدی آلفارومئو - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

هیبریدی جدید برند آلفارومئو

آلفارومئو توناله، کراس اور سایز متوسط شرکت شهیر ایتالیایی برند آلفارومئو قرار است از سال ۲۰۲۲ میلادی با قوای محرکه هیبریدی عرضه شود. مدیرعامل جدید آلفارومئو آقای جان فلیپ ایمپاراتو متعقد است که دلیل عقب افتادن عرضه این کراس اور، ارتقای آن از نظر فنی و کیفی بوده است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |این شرکت در سال ۱۹۱۰ در میلان تأسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تولیدکننده خودروهای ویژه مسابقات اتومبیل‌رانی نیز می‌باشد. امروزه شهرت این برند بیشتر به تولید خودروهای اسپورت گران‌قیمت است.

برندی که سپس تحت عنوان آلفا رومئو معروف شد، در سال ۱۹۰۶ توسط بازرگان فرانسوی الکساندر داراک که مالک یک بنگاه خودرو فرانسوی بنام داراک بود، به همراه چند سرمایه‌گذار ایتالیایی تحت نام شرکت آلفا تأسیس شد. در ماه اوت سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو قرار گرفت، که در پی آن، در ۱۹۲۰ نام شرکت به آلفا رومئو تغییر پیدا کرد.

این برند در طول سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۶ توسط شرکت فین‌مکانیکا که بازوی صنعتی شرکت دولتی ایتالیایی ایستیتوت پرلا ریکوسترازیونه بود، اداره می‌شد. سپس در ۱۹۸۶ شرکت خودروسازی فیات، آلفارومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، از فوریه ۲۰۰۷ این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه برند فیات محسوب می‌شود.

زیرمجموعه قوی فیات

گرچه برند آلفارومئو به عنوان زیر مجموعه فیات و کرایسلر درگیر ادغام با گروه پژو و سیتروئن شده تا شراکت جدیدی را در صنعت خودروسازی با نام گروه خودروسازی استلانتیس ایجاد کنند.

توناله در واقع کراس اور کوچک تر از استالویو خواهد بود و در آمریکای شمالی نیز به فروش خواهد رسید.

پیش از این قرار بود این محصول بر پایه پلت فرم جیپ Compass توسعه داده شود.

کانسپت این محصول اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شده بود و به نظر می‌رسد که طراحان آلفارومئو راه این کانسپت را ادامه خواهند داد تا طراحی آن به مدل تولیدی نیز برسد.

توناله می‌تواند وضعیت این  برند خودروساز ایتالیایی را بشدت بهبود بخشد زیرا در کلاسی قرار دارد که بیشترین رشد را در بین خریداران خودرو دارد.

هیبریدی آلفارومئو - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها-2

تنها محصولات آلفارومئو

در حال حاضر برند آلفارومئو تنها دو محصول جولیا و استالویو را برای عرضه دارد و گرچه از نظر مهندسی و تجربه رانندگی جز بهترین انتخاب ها در کلاس خود هستند اما از نظر کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش، آلفارومئو وضعیت چندان جالبی ندارد.

پیش بینی می‌شود که گروه استلانتیس نسل جدیدی از قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی را برای محصولات مختلفی طراحی و عرضه کند و احتمالا توناله نیز به همین قوای محرکه مجهز خواهد شد.

گرچه در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این قوای محرکه چه آرایشی دارد و بر پایه کدام یک از موتورهای فعلی این گروه بزرگ خودروسازی توسعه داده خواهد شد.

از مهم ترین رقبای توناله می توان به بی ام و X2، مرسدس بنز GLA و آئودی Q2 اشاره کرد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.