Samsung

هند از سامسونگ می‌خواهد کارخانه تولید تراشه در این کشور تأسیس کند

هند از سامسونگ می‌خواهد کارخانه تولید تراشه در این کشور تأسیس کند

هند قصد دارد غول‌های نیمه‌هادی را با کمک‌های مالی برای توسعه تولید نیمه‌هادی جذب کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به نقل از سم‌موبایل و بر اساس جدیدترین گزارش Business Korea، دولت هند از سامسونگ الکترونیکس درخواست کرده است تا با هدف گسترش قطعات نیمه‌هادی خود، کارخانه‌ای در این کشور تأسیس کند. افزون بر این، هندی‌ها اعلام کرده‌اند که به تمام غول‌های نیمه‌هادی علاقه‌مند به تأسیس کارخانه نیمه‌هادی در این کشور کمک مالی می‌کنند.
ناگفته نماند وزیر ارشد تامیل نادو از سامسونگ خواسته است که کارخانه‌ای نیمه‌هادی در این کشور بسازد و از کمک‌های مالی مختلفی استفاده کند که دولت هند تصمیم گرفته است به همه شرکت‌ها ارائه دهد. در سال ۲۰۲۱، هند طرح تشویقی ده میلیارد دلاری برای ارتقای تولید نیمه‌هادی در این کشور و مهار کمبود مداوم در سراسر جهان آماده کرده بود.
اگر سامسونگ با این طرح موافقت کند، می‌تواند برای آن‌ها سودبخش باشد؛ چراکه غول کره‌ای گوشی‌هایی را در هند تولید می‌کند. در حقیقت، اکنون بزرگ‌ترین کارخانه تولید موبایل جهان در نویدا (Noida) واقع شده است که ۳۵ هکتار وسعت دارد.
طبق گزارش مرکز تجارت KOTRA بمبئی و انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند (IESA)، انتظار می‌رود مصرف نیمه‌هادی‌ها از ۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ در هند افزایش پیدا کند. اگرچه بازار طراحی نیمه‌هادی هند از ۱۴٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۵۲٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است، کارخانه‌های تولیدی کافی برای تولید تراشه ندارد.
با اینکه مذاکرات در مراحل اولیه خود هستند، درنهایت باید دید که چگونه پیش می‌رود؛ زیرا به نظر می‌رسد معامله‌ای دوسَر سودمند باشد.
ماه گذشته میلادی، گزارش‌هایی مدعی شدند سامسونگ فاندری (Samsung Foundry)، زیرشاخه فعال سامسونگ در بازار تراشه، در تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بازده ضعیف ۳۵ درصدی ارائه می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، تنها ۳۵ درصد از تراشه‌های برش داده شده از ویفر می‌توانند از بخش کنترل کیفیت عبور کنند. این در حالی است که TSMC، تولیدکننده تراشه چهارنانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس،‌ بازده ۷۰ درصد ارائه می‌دهد.
به نوشته فون‌آرنا، بازده تولید تراشه در کارخانه‌های سامسونگ به حدی باعث ناراحتی کوالکام شده که این شرکت را ترغیب کرده است با TSMC به‌منظور تولید تراشه‌هایی وارد مذاکره شود که اکنون سامسونگ روی آن‌ها کار می‌کند. بدیهی است که سامسونگ به این راحتی‌ها حاضر نیست زمین بازی را به TSMC ببازد.
کیهیون کیونگ، مدیرعامل واحد تجاری راهکارهای دستگاه محور در سامسونگ، حین برگزاری جدیدترین جلسه این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته است کارخانه‌های سامسونگ در حال بهبود بازده تولید تراشه‌ها بر پایه لیتوگرافی‌های پیشرفته هستند.
سامسونگ فعلاً بازده ۳۵ درصدی تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را تأیید نکرده است و اگر کوالکام واقعاً در پی محول کردن تولید تراشه به TSMC باشد، خطوط تولید این شرکت تایوانی بیش‌ازپیش شلوغ می‌شود. در حال حاضر، اپل ۲۶ درصد از کل درآمد TSMC را به ارمغان می‌آورد و احتمالاً از همین حالا بخش عظیمی از خطوط تولید TSMC را برای تولید تراشه‌های سه نانومتری سری A و M رزرو کرده است. حتی اگر بازده تولید تراشه در سامسونگ فاندری روند رو به بهبود داشته باشد، کوالکام باید هوشمندانه تصمیم بگیرد؛ خصوصاً با در نظر گرفتن کمبود شدید تراشه در بازار.
به گفته کیونگ، هرچه لیتوگرافی پیشرفته‌تر باشد،‌ تولید تراشه پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل، سامسونگ برای بهبود بازده تولید تراشه‌های چهار و پنج نانومتری به زمان نیاز دارد. ازآنجاکه احتمالاً کوالکام مذاکره با TSMC را برای تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و شاید اسنپدراگون 8 نسل 2 آغاز کرده است، به نظر نمی‌رسد سامسونگ زمان زیادی در اختیار داشته باشد.

World of Words

منبع: sammobile


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *