amd and mediatek-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

همکاری مشترک دو برند فناوری مدیاتک و AMD برای ارائه نسل جدید وای فای E6 برای نسل بعدی کامپیوترهای مجهز به پردازشگرهای رایزن

کمپانی AMD با همکاری برند مدیاتک قصد دارد از ماژول‌های وای‌فای E6 در نسل بعدی کامپیوترهای مجهز به سیستم‌های پردازشگر رایزن استفاده نماید. این دو شرکت اعلام کردند که این ماژول‌های وای فای سری E6 ساخت مدیاتک بر روی پردازنده‌های برند AMD در رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اولین ماژول‌های وای‌فای E6 مبتنی بر تراشه Filogoc 330P مدیاتک، در پردازنده‌های سری RZ600  شرکت AMD مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|دو برند مدیاتک و AMD در بیانیه‌ای خبری ادعا کردند که رابطهای PCIe و USB را برای حالت‌های خواب مدرن و مدیریت مصرف انرژی به صورت بهینه، توسعه داده‌اند و بر این موضع تاکید بسیار داشته‌اند.

پروسه بهینه سازی این دو برند مشهور به تولیدکنندگان انواع رایانه‌های همراه و رومیزی کمک می‌کند تا در توسعه محصولات خود زمان کمتری را به این کار اختصاص دهند.

ماژول جدید وای‌فای

دو نوع از پردازشگرهای سری رایزن که از ماژول‌های جدید مدیاتک در حوزه وای فای با نام E6 استفاده می‌کنند، مدل RX616 و RZ608 است.

مدل RX616 نسبت به مدل دیگر از سرعت پردازش بالاتری برخوردار بوده که با وای‌فای 160MHz کار کرده و معمولاً با طیف ۶ گیگاهرتز سازگاری بهتری دارد.

در مقابل مدل RZ608 دارای پهنای باند 80 مگاهرتزی و بیشتر از مدل دیگر را دارد و سرعت آن به ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. تراشه Filogic 330P از وای‌فای ۶، وای‌فای E6 و همچنین بلوتوث ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند.

ryzen-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

تراشه ریزن 616 در اسلات‌های M.2 2230  وM.2 1216 مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که دیگر تراشه مذکور یعنی ریزن 608 تنها برای اسلات M.2 2230 توسعه داده شده است.

بر اساس اعلام برند مدیاتک، فناوری به کار رفته جهت تقویت نویز در سطح پایین این شرکت به مدیریت پر قدرت در تراشه‌های ریزن کمک بسیاری کرده و اجازه می‌دهد این ماژول‌ها گزینه‌ای مناسب برای لپتاپ‌های کوچک باشد.

انتشار این گزارش که مربوط به همکاری در سپتامبر 2020 می‌باشد باعث شده است که وابستگی برند AMD به برند اینتل کم شود.

آرتور ژانگ

مدیر عامل شرکت آیانئو (Ayaneo)، آتورژانگ که از چندی پیش در حال تحقیق و توسعه بر روی یک دستگاه بازی بر پایه Ryzen 5 4500U بوده، در گفت‌وگویی خبری در ماه مه برخی از جزئیات تراشه rz608 را بیان کرد. وی در بیانیه‌ای گفت که: ویژگی‌های rz608 تا پیش از این در هیج کجا و حتی اینترنت اعلام نشده است. لذا بسیاری از شما آن را باور نمی‌کنید. در ادامه نیز جزئیاتی در مورد نسخه بلوتوث و وای فای E6 و ابعاد نهایی ماژول M.2 22330 را بیان کرد.

نام تجاری جدید

سایت رسمی آنانتک همچنین طی گزارشی بیان داشته است که RZ608 در واقع یک ماژول ساخت مدیاتک است که به صورت MT7921K مدل آن نام گذاری شده است و با نام تجاری جدید و لوگوی برند AMD تولید شده است. در واقع انتظار می‌رود این تراشه‌ها در سیستم‌های کامپیوتر رومیزی و لپتاپ‌های جدید در سال 2020 که از پردازندهای سری رایزن استفاده می‌کنند استفاده شود.

بهبود فناوری

با توجه به این که در سال‌های گذشته فناوری‌های حوزه شبکه بی سیم یا وای فای از نظر پهنای باند، محدوده تحت پوشش و امنیت شبکه تقویت شده‌اند، ولی بسیاری از کاربران تجاری و گاها خانگی هنوز امکان استفاده از استاندارد نسل 6 وای فای را ندارند. وای فای نسل 6، در سال گذشته به عنوان جایگزین نسل پنجم این تکنولوژی معرفی شد و بسیاری از مشکلات قبلی را رفع کرده بود. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که هنوز از این نوع وای فای استفاده نکرده‌اید منتظر نسخه بهبود یافته آن یعنی E6 آن باشید و از آن استفاده کنید.

فناوری جدید وایفای-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

نخستین نسل تراشه

برند کوالکان چندی پیش، از نخستین نسل پردازندهای خود که امکان استفاده از نسل 6 وای فای را دارد، رونمایی کرد. وای فای E6 نسخه جدید استاندارد وای فای است که به خاطر اینکه از امواج رادیویی استفاده می‌کند، می‌تواند با سرعت بهتر و مطمئن‌تر به اینترنت متصل شود. علاوه بر برند کوالکام، تراشه سازان دیگر نیز در طی زمان گذشته از اعلام این نسل وای فای، تمایل خود را جهت استفاده از این تکنولوژی و استاندارد، اعلام داشته‌اند. کوالکام مدعی شده است به خاطر سرعت بالای این تراشه جدید، می‌توان از آن در زمینه واقعیت مجازی در دستگاه‌های این حوزه استفاده کرد. چرا که این بیشترین سرعت وای فایی است که کاربران تا کنون می‌توانند آن را تجربه نمایند.

دو مجموعه محصول جدید

برند کوالکام دو سری از محصولات جدید خود را معرفی کرده است، سری اول آن برای تلفن‌های هوشمند و سری دوم را نیز برای روترها تولید نموده است. انتظار می‌رود که این تراشه‌ها در نیمه دوم سال جاری میلادی برای شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند ارائه گردد. همچنین تراشه‌های روترها در آینده‌ای بسیار نزدیک در دسترس تولیدکنندگان این محصولات قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین نکته تمامی این تراشه‌ها پشتیبانی از استاندارد وای‌فایE6  است که از امواج در طیف ۶ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که امواج ۶ گیگاهرتزی به‌تازگی برای استاندارد وای‌فای در ایالات متحده آمریکا آزادسازی شده‌اند. روند آزادسازی این امواج بر عهده کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)  بود. طیف ۶ گیگاهرتزی را می‌توان بزرگ‌ترین طیف ارائه‌شده برای وای‌فای در تاریخ به حساب آورد و می‌تواند آثار مثبت زیادی در پی داشته باشد.

World of Words

منبع: tomshardware


 

دیدگاه ها بسته شده اند.