بیت کوین و هند-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

هند با لایحه‌ای جدید می‌خواهد اکثر رمز ارزها از جمله بیت کوین را ممنوع کند

هند طی لایحه‌ای در مسیر ممنوع کردن فعالیت‌های مربوط به رمز ارزها قرار گرفته است. طی این لایحه قانونی، تقریباً تمام رمز ارزهای خصوصی از جمله بیت کوین ممنوع می‌شوند و زیرساخت‌های عرضه ارز دیجیتال رسمی این کشور فراهم می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پس از اعلام این خبر قیمت بسیاری از رمز ارزها در صرافی‌های هند با ریزش مواجه شد. در ساعات اولیه انتشار این خبر ارزهای دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین با ریزش قیمت ۱۵ درصدی در صرافی‌های هندی روبرو شدند.

مقررات جدیدی

دولت هند لایحه مقرراتی جدیدی را به مجلس تقدیم می‌کند که به موجب آن این کشور تقریباً تمامی رمز ارزها را به جز چند مورد ممنوع می‌کند. در این لایحه چارچوبی معرفی شده که طی آن ارز دیجیتال رسمی هند فضای ظهور بیشتری پیدا می‌کند ولی فضای فعالیت در حوزه سایر رمز ارزهای مطرح بازار از جمله بیت کوین و اتریوم ممنوع می‌شود.

نارندرا مؤدی

اوایل ماه جاری میلادی «نارندرا مؤدی»، نخست وزیر هند اعلام کرد همه کشورهای دموکراتیک باید با یکدیگر وارد همکاری شوند تا رمز ارزها در نهایت در مسیر اشتباهی حرکت نکنند و در خدمت افراد فاقد صلاحیت قرار نگیرند و زندگی جوانان این کشور را به مخاطره نیندازند.

قانون جدید

لایحه قانونی جدید قرار است در جلسه بعدی به مجلس ارائه شود و تنها در مواردی استثنایی به فناوری بلاک‌چین اجازه فعالیت می‌دهد. این رویکرد می‌تواند موانع بسیاری را برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ایجاد کند.

اوایل سال جاری میلادی، دولت هند مالکیت، صدور، استخراج، تجارت و انتقال دارایی‌های رمز ارز را جزو موارد جرم انگاری قرار داد. ظاهراً دولت هند روی خوشی به بازار ارزهای دیجیتال نشان نمی‌دهد و این نخستین باری نیست که چنین رویکردی را در پیش می‌گیرد. پیش از این نیز این کشور رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته بود و اکنون نیز پا در مسیر جدیدی برای ممنوع کردن فعالیت‌های مرتبط با رمز ارزها برداشته است.

ممنوعیت ارز دیجیتال در هند-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

انجام مبادلات با رمز ارز

چندی قبل دولت هند اعلام کرد کاربران این کشور اجازه انجام مبادلات با رمز ارز را ندارند ولی می‌توانند ارزهای دیجیتال را نگهداری کنند. در واقع این کشور به کاربران اجازه داده بود تا ارزهای دیجیتال را مانند طلا نگهداری کنند ولی فعالیت‌های بیشتر در این زمینه ممنوع اعلام شده بود.

سقوط قیمت

همچنین بیت کوین، محبوب‌ترین رمرزارز بازار که توانسته بود تا مرز ۶۹ هزار دلار نیز رشد قیمتی را تجربه کند با سقوط آزاد بیش از ۱۰ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته، مجدداً وارد کانال ۵۰ هزار دلار شد و همزمان بسیاری دیگر از ارزهای محبوب بازار نیز قرمزپوش شدند. از ابتدای ماه نوامبر این نخستین بار است که قیمت بیت کوین به کمتر از ۶۰ هزار دلار کاهش یافته است.

نوسان قیمت

قیمت بیت کوین با ریزش نزدیک به ۱۰ درصدی طی یک روز به محدوده ۵۹ هزار دلار رسیده و همزمان قیمت اتریوم نیز با ریزش ۱۰ درصدی به ۴۲۰۰ دلار و بایننس با افت ۸ درصدی به ۵۹۰ دلار کاهش یافت. باید دید این روند ریزش آیا ادامه‌دار خواهد بود یا بازار برگشت قیمتی جدیدی را مجدداً تجربه خواهد کرد.

همزمان با ریزش بازار، یکی از سه نهنگ بزرگ بیت کوین معادل ۲۰۷ بیت کوین خریداری کرده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذارانی که منتظر ریزش قیمت محبوب‌ترین رمز ارز بازار بودند از این شرایط به خوبی استفاده کردند. گفته می‌شود دارایی این نهنگ ۱۹۳, ۴۳۳ بیت کوین است و ظاهراً خرید جدید را در محدوده قیمتی ۶۰ هزار دلار انجام داده است. گفتنی است این نهنگ در ماه نوامبر ۶۳۵ بیت کوین به دارایی خود افزوده است.

نظر تحلیلگران

برخی تحلیلگران بازار منتظر اواخر سال ۲۰۲۱ و سقف قیمت جدید بیت کوین هستند. مقاومت ۵۹ هزار دلار یکی از سطوح مقاومتی بیت کوین محسوب می‌شود که اگر از آن عبور کند باید انتظار داشت تا مرز ۵۳ هزار دلار نیز کاهش قیمت را تجربه کند.

داده‌های وب‌سایت Coinmarketcap نشان می‌دهد اکثر ارزهای دیجیتال مطرح بازار در وضعیت ریزش قرار دارند. برخی تحلیلگران بازار می‌گویند علت این ریزش ناگهانی بیت کوین را به امضا لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت توسط جو بایدن بی‌ارتباط نیست.

World of Words

منبع: coindesk


دیدگاه ها بسته شده اند.