فراری و کوالکام-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

فراری با همکاری کوالکام خودروهای هوشمندتر می‌سازد

فراری با همکاری کوالکام خودروهای هوشمندتر می‌سازد

کوالکام جدیدترین شریکش در صنعت خودرو را معرفی کرد: فراری. این دو کمپانی وارد یک همکاری استراتژیک با یکدیگر می‌شوند که در نهایت منجر به ورود فناوری‌های کوالکام به خودروهای آینده فراری و ساخت خودروهای هوشمندتر می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به عنوان بخشی از این همکاری، کوالکام از مجموعه شاسی دیجیتال اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد، البته هنوز به طور کامل نمی‌دانیم فراری به دنبال استفاده از کدام فناوری‌های اسنپدراگون است و یا اینکه در کدام خودروها شاهد استفاده از آن‌ها خواهیم بود.
برند شاسی دیجیتال اسنپدراگون برای صنعت خودرو در نظر گرفته شده که از فناوری‌های متعددی بهره می‌برد. این مجموعه شامل اسنپدراگون Ride برای فناوری‌های کمک راننده و خودکار، اسنپدراگون کاکپیت برای تراشه‌ها و تجارب داخل کابین و اسنپدراگون Auto Connectivity برای افزودن شبکه 5G ،LTE و وای فای به خودروها می‌شود.
کوالکام در بیانیه‌ مربوط به این همکاری گفته که با فراری برای طراحی، توسعه و ادغام با کاکپیت‌های دیجیتال همکاری می‌کند که به نظر می‌رسد مبتنی بر سخت افزار کوالکام برای سیستم‌های سرگرمی و اطلاعات باشد. در کنار این همکاری، قرارداد جدید کوالکام را به اسپانسر تیم فرمول 1 فراری Scuderia تبدیل می‌کند و لوگوی اسنپدراگون روی خودروی F1-75 قرار می‌گیرد.

CES 2022

فراری جدیدترین شرکت خودروسازی است که می‌خواهد از فناوری‌های خودروی کوالکام در محصولاتش استفاده کند. اخیرا در نمایشگاه CES 2022 شرکت‌هایی مانند ولوو، هوندا، رنو و جنرال موتورز از همکاری با کوالکام خبر داده بودند. با وجود چنین قراردادهایی، فناوری‌های مخصوص خودروی کوالکام هنوز در اول راه قرار دارند و مدتی طول می‌کشد تا تراشه‌ها، قطعات و سرویس‌های این کمپانی به طور عمده در صنعت خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.
کوالکام انتظار دارد سهمش در دنیای خودروها در آینده مشابه دنیای گوشی‌های هوشمند شود. اگرچه با دو بازار کاملا متفاوت روبه‌رو هستیم، اما صنعت خودرو روزبه‌روز به هوشمندتر شدن نزدیک‌تر می‌شود و فناوری‌های جدید به خودروها راه پیدا می‌کنند.

ces 2022-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

آمار فروش

همچنین فراری با وجود این که خیلی دیر آمار فروش سال 2021 را منتشر کرده است. اما به نظر می‌رسد این انتظار برای سهام داران و دوست داران این شرکت ارزشش را داشته است. چرا که این شرکت پس از رکود شدید تولید در سال 2020 به علت همه گیری ویروس کرونا، توانست در سال 2021 رکورد تاریخی فروش 11،155 دستگاه را به ثبت برساند که در حدود 22.3 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشته است. انتظار می‌رود که فراری با رونمایی از اولین شاسی بلند تاریخ خود بتواند فروش خود را به 2 برابر این مقدار برساند. در حال حاضر فروش فراری از دیگر شرکت‌های مشابه از جمله استون مارتین، لامبورگینی و مک لارن بیشتر است. این در حالی است که استون مارتین و لامبورگینی چند سالی مشغول عرضه شاسی بلند هستند.

World of Words

منبع : motor1


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *