اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-بازی مرکب

نجات صنعت پوشاک کره جنوبی توسط اسکویید گیم

وقتی صنعت پوشاک کره جنوبی هم به خاطر رکورد در دوران پساکرونا به لطف سریال بازی مرکب به رونق می‌افتد.تقاضای بالای جهانی برای گرم‌کن‌های ورزشی سبز و قرمز رنگی که توسط کاراکترهای سریال بسیار محبوب «بازی مرکب» پوشیده می‌شد، صنعت پوشاک کره جنوبی را نجات داده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این مجموعه به نخستین درام کره‌ای تبدیل شد که در سطح جهانی، در صدر جداول ۱۰ مجموعه تلویزیونی پربیننده هفتگی نتفلیکس قرار گرفت و در ۹۰ کشور، از جمله ایالات‌متحده و بریتانیا شماره یک شد. به گزارش نتفلکیس، بازی مرکب ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده در سطح جهانی، رکورد بریجرتون با ۸۲ میلیون بیننده در دسامبر ۲۰۲۰ را شسکت و به پربیننده‌ترین مجموعه این شبکه تبدیل شد. هوانگ معتقد است محبوبیت این مجموعه به این خاطر است که در آن «بزرگسالان مستأصل، به شکلی کنایه‌آمیز جان خود را برای پیروزی در بازی‌های کودکانه در معرض خطر قرار می‌دهند» و همین‌طور آشنا بودن و سادگی بازی‌ها موجب می‌شود که تمرکز اصلی بر روی شخصیت‌پردازی باشد. همچنین گوناگونی طبقه اجتماعی شخصیت‌هایی که در بازی مرکب شرکت می‌کنند، به خاطر هم‌ذات‌پنداری بینندگان با یک یا چندین شخصیت، موجب جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

طبق آمار ارائه‌شده از Sole Supplier، فروش پیراهن‌های سبز در کره افزایش پیدا کرده است. یک فروشنده خیابانی سئول که دالگونا، یک بیسکویت لانه زنبوری که در سریال نشان داده شد درست می‌کند به رویترز گفت که طرفداران از ساعت ۱۱ صبح در خارج از آشپزخانه خیابانی او صف می‌گیرند. هویون جونگ در نقش کانگ سه-بیوک بازیکن شماره ۰۶۷ به عنوان نماینده لوئی ویتون انتخاب شده و تعداد فالوورهای اینستاگرام او از ۴۰۰٬۰۰۰ به ۱۷ میلیون رسید.

آمازون بیش از ۲۰۰۰ نتیجه برای عبارت «بازی مرکب» فهرست کرده است. در گوگل ترندز، پلت‌فرم داخلی موتور جستجو که علاقه کاربران را ردیابی می‌کند، به عنوان یک عبارت جستجوی «breakout» رتبه‌بندی می‌شود. مینیونگ کیم، نایب رئیس محتوا برای نتفلیکس، با تکیه بر موفقیت فیلم انگل ۲۰۱۹ و گروه‌های موسیقی کی-پاپ بی‌تی‌اس و بلک‌پینک، گفت: «مخاطبان در سراسر جهان عاشق داستان‌ها، هنرمندان و فرهنگ کره‌ای می‌شوند». امسال، این پلت‌فرم قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای محتوای کره‌ای هزینه کند.

این محبوبیت همچنین باعث شده که پلیس انگلیس به نوجوانان هشدار دهد که از بازی الگوبرداری نکنند. گفته می‌شود دعوت‌ها برای شرکت در شبیه‌سازی بازی مرکب به‌صورت آنلاین در حال پخش است. پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای گفت: «ما از یک پست در رسانه‌های اجتماعی آگاه هستیم و در حال کار برای یافتن جزئیات بیشتر به منظور اطمینان از برنامه پلیس هستیم.»

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-بازی مرکب

تقاضای بالای جهانی برای گرمکن‌های ورزشی سبز و قرمز رنگی که توسط کاراکترهای سریال بازی مرکب پوشیده می‌شد، صنعت پوشاک کره جنوبی را نجات داده است.

محبوبیت بسیار بالای سریال «بازی مرکب»، درست در آستانه تعطیلی هالووین، باعث شده است نقطه روشنی برای صنعت پوشاک کره‌جنوبی که با مشکلات زیادی روبرو شده بود، به وجود بیاید.

یک کارخانه با مساحت 500 مترمربع در منطقه سنگ‌بوک سئول، پایتخت کره جنوبی، این هفته مدام در حال کار است تا بتواند تمام سفارشات برای لباس‌های سبز و قرمزی که توسط کاراکترهای سریال «بازی مرکب» پوشیده می‌شد را برای صادرات آماده کند.

کیم جین جا، مالک 54 ساله این کارخانه، در مصاحبه با رویترز گفت: اکتبر معمولا ماه آرامی برای صنعت پوشاک است، اما به لطف سریال «بازی مرکب» و هالووین، ما برای آماده کردن همه سفارشات به تقلا افتاده‌ایم.

صنعت پوشاک کره‌جنوبی حتی قبل از پاندمی کرونا هم رو به افول بود و به علت پرداخت دستمزدهای بالاتر، در رقابت با چین، ویتنام و اندونزی با مشکل مواجه شده بود.

حالا با توجه به قیمت 25.50 دلاری هر گرمکن ورزشی «بازی مرکب» برای نوجوانان، بسیاری از شرکت‌های کوچک پوشاک در کره‌جنوبی می‌کوشند در بازار بزرگ پوشاک هالووین سود کلانی به دست آورند.

سریال بازی ماهی مرکب تا کنون توسط 142 میلیون خانوار دیده شده و به پربیننده‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است.

World of Words

منبع: آسمونی


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.