bmw

خودروهای برقی بی ام و رکورد افزایش وزن را شکستند؛ 2.6 تن برای i7 جدید

خودروهای برقی بی ام و رکورد افزایش وزن را شکستند؛ 2.6 تن برای i7 جدید

در حال حاضر دو مدل برقی بی ام و X7 و i7 سنگین وزن‌ترین محصولات این شرکت هستند. خودروسازان به طور پیوسته در تلاش برای تولید خودروهای دوست دار محیط زیست و بهینه در زمینه مصرف انرژی هستند. وزن بی ام و ای 7 به بیش از 2.6 تن رسیده است و حتی در نمونه‌های هیبریدی این احتمال وجود دارد که شاهد نزدیک شدن وزن کلی خودرو به حدود 3 تن باشیم.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|با این وجود نسل جدید خودروها نیز به طور پیوسته در حال سنگین‌تر شدن هستند. این مسئله خود به تنهایی باعث استهلاک و افزایش آلایندگی می‌شود.
نسل جدید بی ام و i7 که در واقع مدل تمام برقی بی ام و سری 7 است با وزنی در حدود 2640 کیلوگرم بدون این که سرنشینی حمل کند. سنگین وزن‌ترین محصول تاریخ شرکت بی ام و است.
این در حالی است که بزرگ‌ترین شاسی بلند این شرکت یعنی مدل فیس لیفت بی ام و X7 نیز وزنی برابر با 2480 کیلوگرم دارد.
با این وجود آقای کریستوف فاگشلونگر مدیر پروژه شرکت بی ام و اعلام کرده که این ارقام سقف وزنی محصولات بی ام و خواهد بود.
در واقع محصولات آتی از نظر وزنی حداقل از این سنگین‌تر نخواهند شد.
گرچه آقای فاگشولنگر اعلام کرده که بخشی از این افزایش وزن برای آسایش و رفاه حال سرنشینان بوده است. امروزه صندلی‌های مدرن استفاده شده در خودروها حداقل 40 کیلوگرم وزن بیشتری به نسبت 20 سال قبل دارند.
ابعاد خودروها نیز رشد اساسی داشته است اما این رشد رفته رفته متوقف خواهد شد. زیرا عملاً امکان استفاده از این خودروها در معابر شهری وجود نخواهد داشت.
خودروهای برقی به علت استفاده از بسته باتری با وزن بالا و متعلقات همراه آن اضافه وزن دارند.
گرچه شرکت‌های فناوری و خود خودروسازان سرمایه گذاری سنگینی در زمینه تولید نسل جدید باتری‌ها با وزن بسیار کم کرده‌اند.
در نتیجه استفاده از مواد جدید که قابلیت بازیافت را نیز دارد. در سال‌های آینده به طور گسترده‌ای در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و خود این مسئله به تنهایی باعث کاهش وزن محصولات خواهد شد.

گرچه آقای فاگشلونگر اعتراف می‌کند که مدل‌های پلاگین هیبریدی بی ام و حتی وزن سنگین‌تر از این ارقام نیز خواهد داشت. زیرا علاوه بر قوای محرکه احتراقی به قوای محرکه برقی و بسته باتری نیز مجهز خواهد شد.
مسئله وزن به خصوص در خودروهای اسپرت حائز اهمیت است و خودروسازان همیشه به دنبال کاهش وزن این دست از خودروها بوده‌اند.
با این وجود محصولات لوکس و رده بالا که آسایش و رفاه حال مشتریان را هدف قرار داده‌اند. همیشه سنگین وزن‌ترین محصولات شرکت‌های خودروسازی بوده‌اند. این مسئله امروز نیز مشاهده می‌شود.
باید دید که خودروسازان در آینده چه راهی را در پیش خواهند گرفت و آیا خودروهای ما از این نیز سنگین‌تر و ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت یا خیر؟

World of Words

منبع: motor1


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *