ارز دیجیتال و روسیه-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

روسیه پیشنهاد ممنوعیت کامل استفاده، تجارت و استخراج رمز ارزها را مطرح کرد

روسیه پیشنهاد ممنوعیت کامل استفاده، تجارت و استخراج رمز ارزها را مطرح کرد

بانک مرکزی روسیه با اشاره به بی‌ثباتی و ریسک پذیری ارزهای دیجیتال، پیشنهاد ممنوعیت استفاده و استخراج رمز ارزها را مطرح کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|تقریباً از سال‌ها پیش روسیه علیه رمز ارزها بیانیه‌هایی صادر کرده که در آن‌ها توضیح داده شده که برای اهداف پولشویی یا تأمین مالی تروریسم می‌توان از این دسته از دارایی‌ها استفاده کرد. سرانجام این کشور در سال 2020 رمز ارزها را قانونی اعلام کرد اما استفاده از آن‌ها به عنوان وسیله پرداخت ممنوع شد.
با این وجود بانک روسیه پیشنهاد جلوگیری از انجام هرگونه عملیات با ارزهای دیجیتال توسط مؤسسات مالی را ارائه کرد و همچنین توضیح داد که برای مسدود کردن تراکنش‌هایی که با هدف خرید یا فروش آن‌ها انجام می‌شود نیز باید مکانیسم‌هایی ایجاد شود. علاوه بر این، لایحه پیشنهادی این بانک همچنین شامل ممنوعیت صرافی‌ها نیز می‌شود.

روسیه نیز راه چین را پیش خواهد گرفت؟

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که برای جمع‌آوری اطلاعات درباره عملیات مشتریان روسی با نهادهای نظارتی که این دسته از اطلاعات را ثبت کرده‌اند همکاری خواهد کرد. با این وجود می‌توان گفت که روسیه نیز همان مسیری را پیش گرفته که برخی کشورها مانند چین در گذشته برای محدود کردن فعالیت‌های مربوط به رمز ارزها انجام داده‌اند.

بانک مرکزی روسیه

با این حال «الیزاوتا دانیلوا» رئیس بخش ثبات مالی بانک مرکزی روسیه اشاره می‌کند: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت رمز ارزها مشابه تجربه چین وجود ندارد و رویکردی که هم اکنون پیشنهاد کرده‌ایم کافی است.» این بانک همچنین درباره استخراج رمز ارز که مشکلات زیادی برای مصرف انرژی ایجاد کرده نیز توضیح می‌دهد: «بهترین راه حل ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه است.»

رمز ارزها-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
در نهایت می‌توان گفت روسیه جدیدترین کشوری خواهد بود که برای سرکوب رمز ارزها تلاش می‌کند زیرا تاکنون کشورهای زیادی از آسیا گرفته تا ایالات متحده نگرانی‌های خود نسبت به رمز ارزها و تأثیر آن‌ها روی سیستم‌های مالی و پولی کشور را مطرح کرده بودند.
همچنین «انجمن ملی خدمات مالی اینترنت چین»، «انجمن بانکداری چین» و «انجمن پرداخت و تسویه چین» در بیانیه مشترکی اعلام کردند که به دلیل مخاطرات موجود در تجارت رمز ارزها، ارائه هرگونه سرویس برای تبادل رمز ارز توسط نهادهای مالی و فین‌تک‌ها در چین ممنوع است.

در رویترز

به گزارش رویترز این بیانیه در وب‌سایت بانک مرکزی چین منتشر و در بخشی از آن به این موضوع اشاره شده است که مؤسسات مالی و فین‌تک‌ها اجازه ایجاد حساب کاربری، معامله و پرداخت از طریق رمز ارزها را ندارند و انجام چنین فعالیت‌هایی را ممنوع اعلام کرده است.
در بخش دیگری از بیانیه مشترک به این موضوع اشاره شده که افراد می‌توانند دارایی رمز ارز داشته باشند ولی به سرمایه‌گذاران این حوزه هشدار داده که از چنین معاملاتی خارج شوند. این سه نهاد نگران نوسانات قیمت رمز ارزها هستند و می‌گویند ورود به چنین حوزه‌هایی باعث برهم خوردن نظم مالی و اقتصادی مردم شده و مخاطراتی را به همراه خواهد داشت.

World of Words

منبع: reuters


 

دیدگاه ها بسته شده اند.