altos labs-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

آغاز به کار آلتوس لبز؛ استارتاپ جف بزوس که با همکاری برندگان نوبل به مقابله با مرگ می‌رود

آغاز به کار آلتوس لبز؛ استارتاپ جف بزوس که با همکاری برندگان نوبل به مقابله با مرگ می‌رود

استارتاپ «آلتوس لبز» (Altos Labs) رسماً از آغاز به کار خود خبر داد و اطلاعات بیشتری درباره سازوکارها و تیم محققانش به اشتراک گذاشت. هدف این استارتاپ متعلق به جف بزوس ایجاد شرایطی است که سلول‌ها بتوانند بیماری‌ها، صدمات و معلولیت‌ها را معکوس کنند و در نهایت مرگ را شکست دهند. این شرکت با گروهی از دانشمندان برنده جایزه نوبل، متخصصان برجسته و رهبران صنعت پزشکی آغاز به کار می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آلتوس در ابتدای فعالیت خود برای به خدمت گرفتن محققانی سرمایه‌گذاری کرده که در ابتدای کار انتظار درآمد یا دستاورد بزرگی از سوی این شرکت را ندارند. در واقع می‌توان گفت نتیجه کار این شرکت در ابتدای کار تنها «دانشی عظیم و بزرگ» است.
در توصیف آلتوس باید بگوییم این شرکت، دانشگاهی وسوسه‌برانگیز برای استادان با حقوق سالانه یک میلیون دلار با ساعات کاری منصفانه به‌اضافه راحتی دریافت تسهیلات است. یکی از پژوهشگرانی که پیشنهاد کاری از سوی آلتوس دریافت کرده، گفته مبلغ پیشنهادی این شرکت 10 برابر دریافتی او از شغل کنونی‌اش است.

Altos Labs

جف بزوس و میلیاردر روسی، «یوری میلنر» ظاهراً در استارتاپی به نام «Altos Labs» سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هدفش، معکوس سازی روند پیری و دستیابی به زندگی جاودان است. این استارتاپ تازه نفس که اهداف بسیار جاه‌طلبانه‌ای دارد، پژوهشگران و زیست‌شناسان بزرگی را به خدمت گرفته و قصد دارد تمام اختیارات و امکانات لازم را برای امکان‌پذیر جوان‌سازی و جلوگیری از پیر شدن انسان، در اختیار افراد قرار دهد.

جف بزوس-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
استارتاپ آلتوس لبز چند ماه پیش از همکاری با «شینیا یاماناکا»، برنده نوبل پزشکی 2012 خبر داد که توانسته بود سلول‌های بالغ را به سلول‌های بنیادی جوان تبدیل کند. حالا این استارتاپ در بیانیه آغاز به کارش جزئیات بیشتری درباره فعالیت‌ها و تیم خود ارائه کرده است.
آلتوس لبز قرار است ابتدا در سن دیگو و خلیج سن فرانسیسکو آمریکا، کمبریج بریتانیا و ژاپن فعال شود. محققان مؤسسات علمی این استارتاپ به رهبری «خوان کارلوس ایزپیسوا بلمونته»، استاد سابق موسسه «سالک»، «ولف رایک»، استاد افتخاری کمبریج و «پیتر والتر»، محقق مرکز پزشکی «هاوارد هیوز» به دنبال پاسخ سؤالات عمیق علمی خواهند بود.

برندگان نوبل با آلتوس لبز همکاری می‌کنند

«توره گریپل»، استاد کالج دانشگاهی لندن و محقق سابق دیپ مایند گوگل مدیر بخش علوم رایانشی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آلتوس لبز خواهد بود. آکادمی ملی پزشکی آمریکا هم وظیفه تبدیل دانش به دست آمده در رابطه با سلامت و برنامه‌ریزی سلول‌ها به دارو را بر عهده می‌گیرد.
تیم مدیران آلتوس لبز شامل «هل بارون»، مدیر علمی شرکت GlaxoSmithkline، «ریک کلاوسنر»، مدیر سابق موسسه ملی سرطان آمریکا و «ان لی-کارلون»، معاون سابق Genentech خواهد بود. در هیئت مدیره هم افرادی مثل «فرانسیس آرنولد»، برنده نوبل شیمی 2018، «جنیفر دودنا»، برنده نوبل شیمی 2020 به خاطر تلاش روی تکنیک اصلاح ژن با CRISPR و «دیوید بالتیمور»، برنده نوبل پزشکی 1975 ایفای نقش می‌کنند.
در این اطلاعیه گفته شده که استارتاپ متعلق به جف بزوس توانسته 3 میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشد تا نه تنها بتواند تحقیقات خود را انجام دهد، بلکه شرایط تبدیل اطلاعات به دارو و روش‌های درمانی را داشته باشد.

World of Words

منبع: prnewswire


 

دیدگاه ها بسته شده اند.