1111111111111111111111111-910x600

معاون وزیر ارتباطات از شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد

معاون وزیر ارتباطات از شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد

آقامیری در حالی در رویداد جیتکس از سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت که محدودیت‌های اینترنت، سرمایه‌گذارهای فعلی را ناامید کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|معاون وزیر ارتباطات در نمایشگاه جیتکس از سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران دعوت کرد. آقامیری با اشاره به 9 فرصت خوب سرمایه‌گذاری در کشور که به باور او بازدهی اقتصادی خوبی هم دارند از سوی وزارت ارتباطات برای همکاری با شرکت‌های مختلف اعلام آمادگی کرد. این سخنان در حالی در یک رویداد بین‌المللی مطرح می‌شوند که محدودیت‌های گاه و بیگاه اینترنت در کشور، موجب دلسردی سرمایه‌گذاران فعلی شده است.
معاون وزیر ارتباطات در نمایشگاه جیتکس از سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران دعوت کرد. آقامیری با اشاره به 9 فرصت خوب سرمایه‌گذاری در کشور که به باور او بازدهی اقتصادی خوبی هم دارند از سوی وزارت ارتباطات برای همکاری با شرکت‌های مختلف اعلام آمادگی کرد. این سخنان در حالی در یک رویداد بین‌المللی مطرح می‌شوند که محدودیت‌های گاه و بیگاه اینترنت در کشور، موجب دلسردی سرمایه‌گذاران فعلی شده است.
آقامیری در سخنان خود به سه مورد از 9 فرصت‌ خوب سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای کشور هستند و به باور او بازدهی اقتصادی بسیار خوبی نیز خواهند داشت:
«حوزه 5G که اپراتورها در حال فعالیت در این زمینه هستند. همچنین بزرگترین پروژه فیبر نوری کشور در شهرهای مختلف در حال اجرا است و امیدواریم خدمات خوبی را طی دو سه سال آینده ارائه کنیم. حوزه دیگر بحث گوشی‌های هوشمند است که بازار بزرگ چند میلیارد دلاری در کشور دارد. سال گذشته حدود 4 میلیارد دلار وارد کشور شده است اما می‌خواهیم به شرکت‌های خصوصی در داخل کشور کمک کنیم تا خطوط تولید یا مونتاژ را به راه بیندازند. یکی دیگر از آن‌ها نیز حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده است؛ با توجه به سیاستمان برای اینکه داده‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم، این حوزه هم ظرفیت خوبی برای کار دارد و هم به توسعه کشور کمک می‌کند.»
معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره تلاش‌های او و همکارانش برای طی مسیر سخت 20 ساله، اعتقاد دارد وجه تمایز صنعت ICT و بالاخص IT ایران با سایر کشورها، فرصت استثنایی رشد محصولاتی است که توانسته‌اند در داخل ایران راه‌اندازی شده و به بلوغ برسند.
به نظر می‌رسد آقامیری تحریم‌ها را یک فرصت برای کشور می‌داند. او در این باره گفت: «شرکت‌های بزرگ جهانی ارائه کننده خدمات در اکثر کشورها حاضر هستند که یا در آن‌ها نمایندگی داشته یا دفاتر R&D فعال دارند. اما این شرکت‌ها به علت تحریم‌ها یا سیاست‌هایشان، در ایران خدمات رسمی ارائه نمی‌کنند. این همان‌جایی است که ما و همکارانمان تلاش کردیم تا محصولات و خدمات را با کیفیت عالی به مردم ارائه دهیم. خانواده ICT متشکل از دولت، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی تبدیل به یک بدنه واحد شده تا بتوانند زندگی بهتری را برای مردم فراهم کنند.»
معاون وزیر ارتباطات در ادامه از دو فرصتی سخن گفت که بنابر شرایط موجود شکل گرفته‌اند. نخست آنکه شرکت‌هایی که خدمات یا محصولاتشان در ایران نیست، از بازار 80 میلیونی کشورمان استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار خود را شکل دهند بدون آنکه نگرانی نسبت به تهدید کارشان از سوی غول‌های بزرگ داشته باشند.
فرصت ویژه دیگر از نظر او، یک فرصت صادراتی برای شرکت‌های ایرانی است که از دغدغه‌ای مشترک در میان کشورها درباره فضای مجازی ناشی می‌شود: «مساله اصلی اکنون برای بسیاری از کشورها، حفظ داده‌ها و حاکمیت‌شان در فضای مجازی است. شرکت‌های بزرگ در حال حاضر زیر بار قوانین کشورها نمی‌روند، بنابراین دولت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌های مخصوص به خود یا همکاری با دیگران برای ساخت رقیب برای شرکت‌های بزرگ هستند.اکنون شرکت‌های ایرانی که تجربه بازار 80 میلیونی دارند، این فرصت را داشته تا راهکارهایشان را به کشورها ارائه دهند. امروز خوشبختانه این فرآیند با برخی کشورها شروع شده و از طریق وزارتخانه نیز به آن کمک می‌کنیم و شرکت‌ها می‌توانند روی ما حساب باز کنند.»

World of Words

منبع: gitexglobal.com

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *