اپل-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

مدیر مهندسی پروژه خودروی اپل به یک استارتاپ تاکسی هوایی پیوست

پروژه خودروی اپل به تازگی یکی از مدیران مهندسی خود به نام «مایکل شوکاچ» را از دست داده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که او اپل را به مقصد استارتاپ تولیدکننده تاکسی‌های هوایی Archer Aviation ترک کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|استارتاپ “Archer Aviation” که در کالیفرنیا واقع شده، طی یک رویداد زنده، از تاکسی هوایی کاملاً خودران خود موسوم به “Maker” رونمایی کرد که نخستین پروازهای آن برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده‌اند.

تاکسی هوایی Maker، نخستین نمونه‌ای است که Archer Aviation برای به دست آوردن گواهینامه، آزمایش‌ها را با آن انجام می‌دهد.

این تاکسی هوایی که به هواپیمای “VoloConnect” شرکت “Volocopter” شباهت دارد، می‌تواند به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

پهنای بال این تاکسی هوایی که وزن آن ۱۴۹۶ کیلوگرم است، به ۱۲/۲ متر می‌رسد و ۱۲ روتور روی آن قرار گرفته‌اند.

طراحی این تاکسی هوایی مانند سایر نمونه‌های ابتدایی هواپیماهای الکتریکی است اما تفاوت اینجاست که تاکسی هوایی، به شش وسیله جانبی پنج تیغه مجهز است که امکان بلند شدن آن را فراهم می‌کنند و همچنین شش روتور کوچک‌تر دو تیغه که فقط هنگام معلق شدن و پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترکیب روتورهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا تاکسی هوایی ۱۰۰ برابر بی‌صداتر از بالگردهای سنتی باشد و برای استفاده در فضاهای شهری ایده‌آل باشد.

نخستین پرواز تجاری

شرکت سازنده از شش مجموعه مستقل باتری استفاده می‌کند که ظرفیت هر کدام ۷۵ کیلووات ساعت است. باتری‌ها تنها در ۱۰ دقیقه شارژ می‌شوند.

اگرچه به گفته شرکت سازنده، این تاکسی هوایی کاملاً خودران خواهد بود اما یک خلبان انسان نیز برای اهداف ایمنی در آن حضور خواهد داشت. این تاکسی هوایی، فضای کافی را برای چهار مسافر دارد.

تاکسی هوایی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

طبق گزارشات

به گزارش CNBC، آقای شوکاچ اخیراً صفحه لینکدین خود را به‌روز و اعلام کرده که حالا معاون ارشد مهندسی Archer است. «آرچر» شرکتی فعال در حوزه هوافضاست که وسایل نقلیه برقی با قابلیت نشست و برخاست عمودی در شهرها می‌سازد.

شوکاچ در ماه مارس ۲۰۱۹ به اپل پیوست و به عنوان مدیر مهندسی کار روی پروژه ویژه این شرکت یعنی پروژه خودروی اپل را آغاز کرد. او پیش از پیوستن به اپل معاون مهندسی شرکت تسلا بود. تیم مدیران پروژه خودروی اپل در سال‌های اخیراً تغییرات و جابه‌جایی‌های زیادی داشته است.

استعدادهای درخشان

کوپرتینویی‌ها چند ماه پیش «داگ فیلد»، معاون پروژه‌های ویژه خود را از دست دادند. فیلد به شرکت فورد ملحق شد تا روی پروژه‌های آینده‌نگرانه آن‌ها کار کند. این اتفاقات به‌خوبی نشان می‌دهد که استارتاپ‌ها سخت به دنبال استعدادهای درخشان هستند و رقابت بر سر جذب نیروهای ماهر شدت گرفته است.

شوکاچ تاکنون بیش از ۱۰۰ پتنت در زمینه طراحی خودروها ثبت کرده، در نمونه اولیه شماری از سیستم‌های Tesla Plaid نقش داشته و تولید سیستم‌های هدایت الکتریکی چندین مدل از خودروهای تسلا، پورشه، بی‌ام‌و و شرکت‌های دیگر را رهبری کرده است.

آرچر مشغول کار روی تاکسی‌های برقی هوایی است که می‌توانند نشست و برخاست عمودی داشته باشند. این شرکت هم مانند رقبایی نظیر Lilium و Joby Aviation می‌خواهد به حمل و نقل مسافر در فواصل کوتاه بپردازد، از ترافیک زمینی جلوگیری کند و نسبت به هواپیماها و خودروهای معمولی آلودگی کمتری داشته باشد.

«برت ادکاک»، مدیرعامل آرچر در بیانیه‌ای درباره پیوستن شوکاچ به این شرکت گفت: «تصمیم مایکل برای پیوستن به ما موفقیت سال‌های اخیر را تصدیق می‌کند و هیجان‌زده‌ایم تا توسعه پیشرانه خود را مطابق با زمان‌بندی عرضه تجاری در سال ۲۰۲۴ جلو ببریم».

World of Words

منبع: cnbc


دیدگاه ها بسته شده اند.