jeff wilcox joins apple

مدیر توسعه اپل سیلیکون از این شرکت جدا شد؛ آغاز ماجراجویی جدید در اینتل

مدیر توسعه اپل سیلیکون از این شرکت جدا شد؛ آغاز ماجراجویی جدید در اینتل

«جف ویلکاکس»، مدیر معماری سیستم مک اپل که بخشی از تیم M1 کوپرتینویی‌ها نیز بوده، این غول فناوری را ترک کرد تا نقش جدیدی را در اینتل ایفا کند. ویلکاکس همچنین در روند انتقال از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی اپل نقش مهمی داشته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق صفحه لینکدین ویلکاکس، او «مسئول انتقال» تمام رایانه‌های مک به تراشه اختصاصی اپل بوده و پیش از آن، تراشه و معماری سیستم پردازنده‌های امنیتی T2 مورد استفاده در رایانه‌های مک مجهز به اینتل را توسعه داده است.

مدیر سابق اپل

مدیر سابق اپل جدایی خود از غول فناوری را در ماه دسامبر اعلام کرده بود و در آن زمان گفت که به دنبال یک فرصت جدید است و به کارهای خود در اپل افتخار می‌کند:
پس از هشت سال شگفت انگیز، تصمیم گرفتم اپل را ترک کنم و به دنبال فرصت دیگری باشم. مسیر باورنکردنی بوده است و به تمام کارهایی که در طول مدت حضورم انجام دادم، کاملاً افتخار می‌کنم که با تراشه‌های M1،M1 پرو و مکس و انتقال به آن‌ها به اوج خود رسید. دلتنگ تمام همکاران و دوستان خود در اپل خواهم شد اما مشتاقانه منتظر ماجراجویی بعدی خود هستم که از اول سال آغاز خواهد شد.

Jeff-Wilcox-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

پاداش ۱۸۰ هزار دلاری

ویلکاکس در حالی از اپل جدا شد که این شرکت مدتی پیش برای جلوگیری از پیوستن کارکنان خود به متا پاداش ۱۸۰ هزار دلاری را برای آن‌ها در نظر گرفته بود. با این وجود، به نظر می‌رسد که اینتل دستمزد بهتری را به ویلکاکس پیشنهاد داده است چرا که او حالا طراح اصلی معماری پردازنده‌های این شرکت خواهد بود. ویلکاکس چند هفته‌ی پیش در حساب لینکدین خود، جدایی از شرکت اپل را اعلام کرده بود و حالا نیز از پیوستن به اینتل خبر داده است.

بازگشت به اینتل پس از هشت سال

ویلکاکس هشت سال را در اپل سپری کرد و از سال جدید به عنوان «مدیر ارشد فناوری» گروه مهندسی طراحی اینتل مشغول به کار شده و مسئول معماری تمام تراشه‌های سمت مشتری اینتل خواهد بود. او همچنین پیش از اپل عضوی از تیم اینتل بود و به عنوان مهندس اصلی در بخش چیپست‌های رایانه خدمت کرد و قبل از آن در Magnum Semiconductor و انویدیا کار کرده است.
تیم اپل سیلیکون هم اکنون توسط «جانی سروجی»، معاون فناوری‌های سخت‌افزار اپل رهبری می‌شود و اگر همه چیز طبق انتظار آن‌ها پیش برود، غول فناوری در سال 2022 با عرضه سیستم‌های جدید مک پرو و آی‌مک پرو روند انتقال خود را تکمیل خواهند کرد.

World of Words

منبع: macrumors


 

دیدگاه ها بسته شده اند.