تیم کوک-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

درآمد تیم کوک در سال 2021 از مرز 98 میلیون دلار گذشت

درآمد تیم کوک در سال 2021 از مرز 98 میلیون دلار گذشت

هرچند حقوق پایه «تیم کوک» مدیرعامل اپل در سه سال گذشته افزایشی پیدا نکرده، اما درآمد او به واسطه ارزش سهام این شرکت در سال 2021 نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به 98.7 میلیون دلار رسیده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار اپل، کوک سال گذشته 3 میلیون دلار حقوق پایه دریافت کرده و ارزش سهام بیش از 82 میلیون دلاری به او تعلق گرفته و در مجموع سال گذشته 98.7 میلیون دلار درآمد داشته است. مدیرعامل اپل سال 2020 و 2019 را به ترتیب در مجموع با درآمد 14.7 و 11.5 میلیون دلاری به پایان رسانده بود که این مبلغ‌ها شامل هیچ پاداش سهامی نمی‌شود.

اختلاف 1447 برابری درآمد تیم کوک با کارمندان اپل

«جرمی سی.اوونز» سردبیر بخش فناوری MarketWatch در توییت خود به نکته قابل تاملی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «کارمند حد وسط اپل کمتر از 70 هزار دلار درآمد دارد که با این وجود درآمد کوک 1447 برابر آن‌ها است.»
همچنین سایر مدیران اپل مانند «لوکا مائستری»، «کیت آدامز» و «جف ویلیامز» درآمدی بین 26 تا 27 میلیون دلار دریافت کرده‌اند.
کوک در سال 2011 پس از «استیو جابز» بنیانگذار این شرکت، به عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شد. او در 10 سال گذشته، با حضور خود، خط تولید اپل را با محصولاتی از جمله ایرپاد، اپل واچ و مدل‌های دیگر آیفون گسترش داده است. علاوه بر این، کوک با فشار خود باعث شد سرویس‌هایی مانند «اپل تی‌وی پلاس» و «اپل فیتنس پلاس» گسترش پیدا کنند.

tim kok-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
اوایل این هفته، با رشد 40 درصدی سهام اپل و رسیدن قیمت آن به 182.86 دلار کوپرتینویی‌ها توانستند به عنوان اولین شرکت در جهان، ارزش بازار 3 تریلیون دلاری را تجربه کنند. برای درک بهتر این موفقیت، می‌توان عنوان کرد که این میزان بیشتر از ارزش شرکت‌هایی مانند AT&T، بوئینگ، کوکاکولا، دیزنی، فورد، آی‌بی‌ام و مک دونالدز است. همچنین نکته مهم دیگر اینکه اپل توانسته در کمتر از 4 سال ارزش خود را 3 برابر کند و از یک شرکت 1 تریلیون دلاری به یک غول 3 تریلیون دلاری تبدیل شود.

اولین شرکت 3 تریلیون دلاری

با افزایش قیمت سهام اپل، کوپرتینویی‌ها به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری دنیا تبدیل شدند. ارزش سهام اپل در سال گذشته میلادی رشد بیش از 40 درصدی را تجربه کرد.
با رسیدن قیمت سهام اپل به 182.86 دلار، کوپرتینویی‌ها توانستند ارزش بازار 3 تریلیون دلار را تجربه کنند. اپل توانسته در کمتر از 4 سال ارزش خود را 3 برابر کند و از یک شرکت 1 تریلیون دلاری به یک غول 3 تریلیون دلاری تبدیل شود.
اپل در فصل چهارم سال مالی 2021 در تمام بخش‌ها با افزایش درآمد مواجه شد و درآمد سالانه‌اش هم رشد 29 درصدی را تجربه کرد. در حالی که آیفون‌ها دلیل اصلی رشد درآمد کوپرتینویی‌ها به حساب می‌آیند، کسب‌وکار سرویس‌های این کمپانی هم رشد سالانه 25.6 درصدی را تجربه کرده و در فصل چهارم سال مالی 2021 توانست درآمد بیش از 18 میلیارد دلاری برای اپل به دنبال داشته باشد. البته در این بازه زمانی مک‌ها هم فروش مناسبی را تجربه و رکوردشکنی کردند.

World of Words

منبع: sec


دیدگاه ها بسته شده اند.