ایکس باکس گیم پس - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

مدیر برند ایکس باکس: بدم نمی‌آید Xbox Game Pass به پلتفرم‌های دیگر نیز راه پیدا کند

به‌گفته فیل اسپنسر، هدف نهایی برند مایکروسافت این است که بتواند گیم پس را روی هر دستگاهی عرضه کند؛ البته در این مسیر موانعی نیز وجود دارند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | در‌حال‌حاضر، احتمالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که برند مایکروسافت در نسل نهم تصمیم گرفته است سرویس اشتراکی گیم خود را در کانون توجه قرار دهد و آن را به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی مدل کسب‌و‌کار خود مطرح کند. هنوز مشخص نیست که ایکس باکس گیم پس در پنج یا ده سال آینده چه شکلی خواهد داشت و تا کجا گسترش پیدا خواهد کرد.

ایکس باکس گیم‌پس - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

بااین‌حال، در‌حال‌حاضر گیم پس هر ماه میزبان بازی‌های جدیدی است و آرشیو آن با سرعت مناسبی در حال تکمیل‌تر‌شدن است. بازی‌های انحصاری برند ایکس باکس نیز همگی در روز عرضه برای گیم پس منتشر می‌شوند. افزون‌براین، استودیوهای ترد پارتی هر روز بیشتر از قبل تمایل دارند بازی‌شان را در روز عرضه برای گیم پس عرضه کنند.

با درنظر‌گرفتن تمام این عوامل، آینده گیم پس حداقل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، درخشان به‌نظر می‌رسد و حالا طبق جدیدترین اظهارات فیل اسپنسر (رئیس) برند ایکس باکس، دامنه این سرویس شاید در آینده به پلتفرم‌های بیشتری گسترش یابد.

فیل اسپنسر اخیرا با وب‌سایت گیمزرادار مصاحبه کرده است. مصاحبه‌گر در جایی از او می‌پرسد «آیا ممکن است به‌‌نوعی شاهد انتشار ایکس باکس گیم پس روی فروشگاه پلتفرم‌های رقیب باشیم؟» که اسپنسر در پاسخ می‌گوید «آن‌ها فعلا چنین برنامه‌ای ندارد». البته اسپنسر تأکید می‌کند این موضوع به‌دلیل بی‌علاقگی برند مایکروسافت نیست. وی در‌ادامه می‌گوید هدف نهایی برند مایکروسافت این است که بتواند گیم پس را روی هر دستگاه و پلتفرمی عرضه کند که قابلیت اجرای این سرویس را داشته باشد.

ایکس باکس گیم پس-1 - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

بازی های ایکس باکس در دیگر پتلفرم‌های بازی

اسپنسر به سؤال مطرح‌شده این‌گونه جواب می‌دهد: «مردم معمولا از من می‌پرسند حالا نمی‌شود مثلا فلان بازی را [روی پلتفرم رقیب] منتشر کنید. من هم در جوابشان می‌گویم اگر بخواهیم به پلتفرم‌های دیگر بیاییم، می‌خواهیم تجربه‌ای که ارائه می‌دهیم، کاملا ایکس باکسی باشد. در‌حال‌حاضر، برنامه‌ای برای انتشار اپلیکیشن ایکس باکس گیم پس روی هیچ‌یک پلتفرم‌های رقیب نداریم. دلیل اصلی این امر آن است که صاحبان آن پلتفرم‌ها سرویسی مانند ایکس باکس گیم پس را نمی‌خواهند. البته کلی پلتفرم‌های آزاد و بدون محدودیت مانند وب و پی سی و موبایل وجود دارند که برایمان مناسب‌اند و صادقانه بخواهم بگویم، تمام تمرکز ما فعلا روی این پلتفرم‌ها است.»

اسپنسر می‌افزاید‌: «منظورم این نیست دارندگان پلتفرم‌های دیگر نباید به گیم پس دسترسی داشته باشند؛ ولی می‌دانم کسی نمی‌خواهد [با انتشار گیم پس روی پلتفرم‌های دیگر]، در این سرویس اختلال ایجاد شود. وقتی می‌گوییم می‌خواهیم همه بتوانند روی ایکس باکس بازی کنند، درواقع، منظورمان این است که می‌خواهیم تجربه‌ کامل ایکس باکسی را به پلتفرمی بیاوریم که کاربرانش می‌خواهند از گیم پس استفاده کنند. حاضریم در این زمینه با صاحبان پلتفرم‌ها مذاکره کنیم.»

 مشخص است گیم پس هنوز جای زیادی برای رشد و گسترش دارد. وقتی برند مایکروسافت خود گیم پس و کلاد گیمینگ را علاوه‌بر کنسول‌های برند ایکس باکس و پی سی، روی اندروید و iOS (از طریق مرورگر) نیز عرضه می‌کند، بدین‌معنی است که آن‌ها واقعا می‌خواهند این سرویس را به‌عنوان پلتفرمی مطرح کنند که به اکوسیستم برند ایکس باکس محدود نخواهد بود. البته خیلی بعید است روزی شاهد انتشار اپ گیم پس روی فروشگاه پلی استیشن یا نینتندو باشیم. شاید هم گیم پس در سال‌های آتی به جایگاهی در صنعت بازی برسد که حتی رقبای دیرینه برند مایکروسافت را برای استفاده از آن مجاب کند.

World of Words

منبع: زومیت

دیدگاه ها بسته شده اند.