برند فولکس واگن و تسلا (6)

مدیرعامل برند فولکس واگن از برنامه ویژه برای غلبه بر تسلا خبر داد

مدیرعامل برند فولکس‌ واگن در رویداد «پاور دی» برنامه‌های خود را در زمینه‌ی باتری و خودروی الکتریکی اعلام کرد و از هدف فولکس‌واگن برای پیشی گرفتن از تسلا خبر داد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | اگر رویدادهای خودرویی را در سراسر جهان دنبال کرده باشید، می‌دانید که برند فولکس‌ واگن به‌تازگی رویدادی به نام پاور دی (Power Day) داشته است. به گزارش insideevs، این رویداد به‌نوعی «روز باتری» تسلا را به یاد می‌آورد که اواخر سال گذشته برگزار شد. پیش از این چند مقاله درباره‌ی رویداد Power Day فولکس‌واگن نوشته و منتشر شده است که به‌طور کامل جزئیات مربوط به برنامه‌های آینده فولکس‌ واگن را در زمینه‌ی خودروی الکتریکی شرح می‌دهند.

برند فولکس واگن و تسلا (5)

برند فولکس واگن و تسلا (5)

جزئیات ارائه‌شده

با این اوصاف، قرار نیست جزئیات ارائه‌شده توسط مدیرعامل برند فولکس‌ واگن را در هنگام مراسم دوباره تجزیه و تحلیل کنیم. ما در این مطلب قصد نداریم دوباره آنچه ایلان ماسک و شرکت تسلا در روز باتری در سپتامبر ۲۰۲۰ گفته‌اند برای شما بازگو کنیم. در عوض قصد داریم درباره‌ی نحوه‌‌ی واکنش رسانه‌ها و بازارهای مالی در برابر چنین رویدادهایی کمی روشن‌تر صحبت کنیم. یکی از دو طرف موضوع، خودروساز قدیمی آلمانی و در مقابل تسلا قرار دارد که طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

رویداد روز باتری تسلا

رویداد روز باتری تسلا بسیار مورد انتظار بود. به‌ حدی که ایلان ماسک اندکی قبل از این رویداد توئیت‌هایی را منتشر کرد و به هواداران، رسانه‌ها و بازار مالی این خبر را داد که اگرچه این برنامه‌ها و اعلامیه‌ها رخداد بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند؛ اما به هیچ وجه مربوط به زمان حال نمی‌شوند. در عوض، تسلا برنامه‌های خود را در زمینه‌ی باتری خودروی الکتریکی برای آینده ارائه داد. خیلی ناراحت‌کننده است…

برند فولکس واگن و تسلا (4)

برند فولکس واگن و تسلا (4)

تسلا همه را به سمت خود جذب کرد

رویداد «روز باتری» بسیار جذاب بود و تسلا همه را به سمت خود جذب کرد. جالب این است که حتی اگر سال‌ها گذشت تا تسلا توانست چنین برنامه‌ای را اجرا کند، واکنش‌های منفی تقریباً بلافاصله پس از روز برگزاری مراسم آغاز شد. هنوز سهام این شرکت در بورس هیچ تغییر و سود چشمگیری نداشت و رسانه‌ها پر از تیترهای ناامیدکننده شدند.

با سرعت به جلو حرکت می‌کنیم و به زمان حال می‌آییم و مشاهده می‌کنیم که تیترهای «فولکس‌ واگن تاج تسلا را می‌دزدد» یا «فولکس‌ واگن قصد دارد از تسلا پیشی بگیرد» رسانه‌های مختلف را پر کرده‌اند. اگرچه اعتراف می‌کنیم برند فولکس‌ واگن دارای اندازه و پایه مالی بزرگی است تا درنهایت صنعت خودروی الکتریکی را تحت سلطه‌ی خود درآورد و حتی در آینده از تسلا پیشی بگیرد، برنامه‌های این شرکت نیز فقط برای زمان آینده است.

برنامه‌هایی برای آینده

فولکس‌واگن، مشابه تسلا برنامه‌هایی برای آینده دارد. این شرکت رویدادی برگزار کرد که در آن به تبلیغ آن‌چه در آینده رخ خواهد داد و اینکه چگونه برنامه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، پرداخت. به نظر می‌رسد رسانه‌ها و وال استریت کاملاً تحت تأثیر تیتر «قاتل تسلا» در آینده قرار گرفته‌اند.

ما دوست داریم تسلا و فولکس‌واگن هر دو موفق شوند. ما همچنین معتقدیم اگر یک خودروساز کهنه‌کار وجود داشته باشد که در مسیر پیشرفت باشد و بتواند این کار را به‌درستی انجام دهد، آن گزینه قطعا فولکس‌واگن است. هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، اعتبار تسلا را می‌پذیرد و نمی‌ترسد علناً اعلام کند که برخی کارهایش را از تسلا تقلید می‌کند یا الهام می‌گیرد. در این زمینه تقصیر دیس یا ماسک نیست و دنیای رقابت چنین قواعدی دارد.

برند فولکس واگن و تسلا (1)

برند فولکس واگن و تسلا (1)

ما فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که رسانه‌ها به‌طور متفاوتی با شرکت‌ها و اطلاعیه‌های مختلف برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد این یک قانون است که برای دریافت کلیک و بازدید بیشتر، بهتر است تسلا را هنگامی که رویدادی برای برگزاری دارد، تحقیر کنیم. بعد درباره‌ی رویداد شرکت رقیب خشنود شوید و در عین حال مطمئن شوید که تسلا را در تیتر اصلی قرار می‌دهید.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.