برند اسپاتیفای اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

برند اسپاتیفای و نقش پررنگ در صنعت استریم موسیقی

در سال ۲۰۲۰ افراد بیشتری از سرویس‌ استریم موسیقی استفاده کردند و از طرفی، فروش صفحه‌های گرامافون هم افزایش پیدا کرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | به گزارش وال‌استریت ژورنال، با وجود افزایش تعداد کاربران برند اسپاتیفای، میانگین درآمد این شرکت به ‌ازای هر کاربر در سال ۲۰۲۰ نسبت ‌به سال ۲۰۱۹، هشت درصد (حدودا ۵٫۱۳ دلار) کاهش پیدا کرده است. براساس ادعای تحلیلگران، دلیل این موضوع به در نظرگرفتن تخفیف‌هایی ویژه برای پلن‌های اشتراکی به ‌منظور جذب تعداد بیشتری کاربر برمی‌گردد. دلیل دیگر این موضوع این است که اسپاتیفای در مناطقی مثل روسیه و هند قیمت کمتری برای پلن‌های اشتراکی در نظر گرفته است.

گزارش مالی

گزارش مالی برند اسپاتیفای نشان می‌دهد درآمد این شرکت از تبلیغات افزایش پیدا کرده و این بخش ۱۳ درصد از کل درآمد را به خود اختصاص داده است. واحد تبلیغات این پلتفرم مدت‌ها است که کمتر از ۱۰ درصد کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

به‌ طور کلی برند اسپاتیفای متحمل ضرر ۱۲۵ میلیون یورویی شده است که خبر خوبی محسوب نمی‌شود؛ اما نکته‌ی مثبتی درمورد آن وجود دارد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ به ۲۰۹ میلیون یورو ضرردهی رسیده بود و این یعنی توانسته است ضرر را در سال ۲۰۲۰ کاهش بدهد. کم پیش می‌آید که اسپاتیفای سود کسب کند؛ زیرا طی سال‌های اخیر به‌شدت شروع ‌به سرمایه‌گذاری و صرف هزینه‌های سنگین کرده است تا مسیر رشد را هموارتر کند.

برند اسپاتیفای اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند اسپاتیفای اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

گزارش مالی برند اسپاتیفای در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های گذشته به ‌خاطر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خارج از موسیقی بارها در اخبار حضور پیدا کرده است. این پلتفرم مدتی پیش از ورود رسمی به حوزه‌ی کتاب صوتی خبر داد؛ قابلیت آزمایشی اسپاتیفای بدین صورت بود که افراد معروف کتاب‌های عمومی نظیر «فرانکشتاین»، «خبر روایت زندگی فردریک داگلاس» و «یک برده‌ی آمریکایی» را می‌خواندند.

کرونا و استریم

شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث شد هیچ کنسرتی در دنیا برگزار نشود؛ اما صنعت موسیقی راهی پیدا کرد که بتواند درآمد خود را افزایش بدهد. بر اساس آمار انجمن صنعت موسیقی ایالات متحده آمریکا، درآمد این حوزه در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۹٫۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرد و به ۱۲٫۲ میلیارد دلار رسید. در این گزارش گفته شده که بیشتر درآمد این صنعت از سرویس‌های استریم موسیقی بوده است.

درآمد صنعت موسیقی آمریکا از سرویس‌های استریم موسیقی به ۱۰٫۱ میلیارد دلار رسید. این درآمد در سال ۲۰۱۹ تنها ۸٫۹ میلیارد دلار بود. از جمله مطرح‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی می‌توان به اسپاتیفای و اپل موزیک اشاره کرد که سهم زیادی از این درآمد را به خود اختصاص داده‌اند؛ این دو سرویس به‌تنهایی ۷ میلیارد دلار برای صنعت موسیقی آمریکا درآمد ایجاد کرده‌اند. تعداد مشترکین آمریکایی این سرویس‌ها از ۶۰٫۴ میلیون در سال ۲۰۱۹ به ۷۵٫۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ رسید.

برند اسپاتیفای اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند اسپاتیفای اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

۸۳ درصد درآمد صنعت موسیقی آمریکا

وقتی این اعداد را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که استریم موسیقی نزدیک به ۸۳ درصد درآمد صنعت موسیقی آمریکا را به خود اختصاص داده است. فروش سی‌دی و دانلود موسیقی دیجیتال همچنان رو به ‌کاهش است؛ اما مردم همچنان از صفحه گرامافون استقبال خوبی می‌کنند. فروش صفحه گرامافون در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۹٫۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ مواجه شده است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.