مدل نهایی ابرخودرو مخصوص پیست برند بوگاتی معرفی شد-2 - اقیانوس آبی خبر

مدل نهایی ابرخودرو بوگاتی بولید مخصوص پیست معرفی شد

یکی از مشهورترین برند سازنده ابرخودروهای دنیا، محصولی جدید با نام بولید را معرفی کرده است. بوگاتی بولید یکی از معدود ابرخودروهای مخصوص پیست دنیا است. این محصول با پیشرانه W 16 قدرت ۱۵۷۷ اسب بخار و نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | حدود یک سال پیش، در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۹، نسخه‌ی پیش‌تولید بولید برند معروف خودروسازی بوگاتی معرفی شد. در آن زمان قدرت و گشتاور پیشرانه‌ای پیش‌بینی شده بود؛ اما حالا در زمان رونمایی از نمونه‌ی تجاری، آمار جالب‌تری برای بولید اعلام شده است.

محصول جدید برند بوگاتی از بسیار جهات، متفاوت از تولیدات اخیر این شرکت سازنده خودروهای منحصر به فرد است. در این ابرخودرو، کاهش وزن و توانایی‌های فنی باری مانور در پیست، مدنظر قرار گرفته است تا نه‌تنها در مسیر مستقیم، بلکه در جاده‌های مارپیچ هم فراتر از انتظار باشد.

مدل نهایی ابرخودرو مخصوص پیست برند بوگاتی معرفی شد - اقیانوس آبی خبر

بولید یه صورت ویژه نسخه‌ی مخصوص پیست شیرون محسوب می‌شود. این ابرخودرو علاوه بر این که دارای یک بدنه‌ با آیرودینامیک ویژه و عالی بوده؛ دارای وزنی کمتر از شیرون است. وزن خالص بولید مشابه یک سدان خانوادگی، ۱۴۵۰ کیلوگرم است. پیشرانه ۸ لیتر چهارتوربوشارژ این خودرو، ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

منابع غیر رسمی ادعا می‌کنند بوگاتی بولید با بنزین مخصوص مسابقات و اکتان ۱۱۰، قدرت ۱۸۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. بر این اساس، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۱۷ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴٫۳۶ ثانیه ممکن خواهد بود. همچنین ادعا شده است که بولید ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

 تنها ۴۰ دستگاه بولید با قیمت ۴٫۷ میلیون دلار تولید خواهد شد. زمان تحویل این ابرخودرو به مشتریان، سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

World of Words

منبع: زومیت

دیدگاه ها بسته شده اند.