ربات چهارپای برند شیائومی-2 - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

اولین ویدیو رسمی از ربات چهارپای برند شیائومی منتشر شد

برند شیائومی به تازگی از ربات چهارپای (Cyber Dog) که عملکردی مشابه به ربات اسپات محصول برند بوستون داینامیکس دارد رونمایی کرد. اکنون اولین ویدیو رسمی از ربات برند شیائومی منتشر شده است.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | ویدیو جدیدی که توسط برند شیائومی منتشر شده است نگاهی به نحوه عملکرد این ربات ارائه می‌کند. در این ویدیو، ربات چهارپا در حال مونتاژ دیده می‌شود و پس از ایستادن، راه رفتن خود را آغاز می‌کند. برند شیائومی در این ویدیو حتی بر دوام و استقامت آن نیز اشاره می‌کند و چابکی و تحرک ربات خود را در زیر باران شدید مورد بررسی قرار می‌دهد. عملکرد کلی ربات در این ویدیو بسیار چشم‌گیر است و به نظر می‌رسد او حتی می‌تواند در شرایط ضروری بصورت وارونه پشتک بزند. ربات «سایبرداگ» برند شیائومی از پردازنده Jetson Xavier NX انویدیا استفاده می‌کند که به عنوان کوچک‌ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیا شناخته می‌شود. همچنین پردازنده این ربات با حافظه SSD تقریبا صنعتی ۱۲۸ گیگابایتی همراه شده است. این ربات برای درک محیط پیرامون خود از تعدادی حسگر شامل حسگرهای لمسی، اولتراسونیک و GPS استفاده می‌کند و با دوربین‌ها و میکروفون‌های خود می‌تواند با جهان اطراف ارتباط برقرار کند. همچنین ربات سایبرداگ را می‌توان از طریق گوشی نیز کنترل کرد.

ربات چهارپای برند شیائومی - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

اطلاعات منتشر شده ربات چهارپای شیائومی

طبق اطلاعات منتشر شده، سایبرداگ برند شیائومی تقریبا ۱۵۴۰ دلار قیمت دارد و به عنوان بخشی از محصولات هوشمند این شرکت می‌تواند با استفاده از سیستم هوش مصنوعی برند شیائومی (Xiao AI) خود برای کنترل سایر لوازم خانگی هوشمند مانند تلویزیون، کولر گازی و تصفیه کننده هوا از آن استفاده کرد. در کل ربات شرکت برند شیائومی محصول بسیار چشمگیری است.

ربات چهارپای برند شیائومی - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر-1

فعلا مشخص نیست که برند شیائومی چه آینده‌ای را برای سایبرداگ تصور کرده است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود روی متن باز بودن سایبرداگ تمرکز داشته و می‌گوید این ربات با ماهیتی شبیه حیوانات خانگی قادر است به فرمان‌های صوتی جواب دهد و صاحبش را دنبال کند. غول فناوری چینی در حال حاضر فقط ۱۰۰۰ عدد از ربات‌های سایبرداگ را در اختیار طرفداران برند شیائومی، مهندسان و عاشقان دنیای ربات‌ها قرار می‌دهد تا قابلیت‌های گوناگون سایبرداگ را بررسی و آزمایش کنند.

World of Words

منبع: دیجیاتو

دیدگاه ها بسته شده اند.