لاکهید مارتین-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

لاکهید مارتین با بودجه ۱۱ میلیارد دلاری جنگنده F-22 رپتور را ارتقا می‌دهد

F-22  رپتور برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی ساخته شد و در آن زمان ساخت F-22 حدود ۳۳۵ میلیون دلار خرج برمی‌داشت. با چنین هزینه‌ای می‌توان راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس را پنج بار پرتاب کرد. F-22 در زمان خود جت قدرتمندی محسوب می‌شد و از زمان خود بسیار جلوتر بود. حالا نیروی هوایی ایالات‌متحده با همکاری شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد با بودجه چندین میلیارد دلاری این جنگنده را بروز کنند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ابر شرکت لاکهید مارتین در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ از ادغام ابر شرکت‌های لاکهید و مارتین مریتا تأسیس شد. رایزنی‌های میان گروه‌های مدیریتی دو ابر شرکت، از ماه مارس سال ۱۹۹۴ آغاز گردید که در پایان به توافق ۱۰ میلیارد دلاری در ۳۰ اوت ۱۹۹۴ انجامید.

رأی به ادغام

این قرارداد در ماه مارس ۱۹۹۵ زمانی که سهامداران این دو ابر شرکت به ادغام رأی مثبت دادند، نهایی و به مرحله اجرا گذاشته شد. بخش‌هایی از دو ابر شرکت نیز پس از سازماندهی مجدد، به صورت شرکت‌های مستقل ثبت گردیدند. در پایان سال ۱۹۹۵ بخش تولید مصالح ساختمانی و استخراج معادن شرکت مارتین مریتا تحت نام شرکت معادن مارتین مریتا، به عنوان یک شرکت سهامی عام در شهر رالی، کارولینای شمالی تأسیس شد.

همکاری با کامیونیکیشنز

نمونه‌ای دیگر از این شرکت‌ها، آل-۳ کامیونیکیشنز می‌باشد که بنابر توافق انجام‌شده میان مدیران ارشد دو شرکت، بخش صنایع دفاعی متوسط از بدنه هر دو ابر شرکت، به صورت یک شرکت اسپین-آف، تفکیک و در سال ۱۹۹۷ به کنسرسیوم سه جانبه‌ای با حضور فرانک لانزا، رابرت لاپنتا و برادران لیمن واگذار گردید. آل-۳ برگرفته از حروف نخست نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن؛ لانزا، لاپنتا و لیمن، می‌باشد. شرکت آل-۳ کامیونیکیشنز اکنون یکی از ۱۰ پیمانکار اصلی، طرف قرارداد وزارت دفاع ایالات‌متحده آمریکا، وزارت امنیت داخلی ایالات‌متحده آمریکا، جامعه اطلاعاتی ایالات‌متحده آمریکا و ناسا به شمار می‌آید.

خرید بخش دفاعی لورال

در ۲۲ آوریل سال ۱۹۹۶، لاکهید مارتین اقدام به خریداری بخش تولید تجهیزات دفاعی و سامانه‌های الکترونیکی ابر شرکت لورال به ارزش ۹٫۱ میلیارد دلار نمود. در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۹۸ مدیران ابر شرکت لاکهید مارتین پیشنهادی به ارزش ۸٫۳ میلیارد دلار را برای خریداری شرکت نورثروپ گرومن ارائه نمودند که در صورت تأیید این طرح، دو شرکت در یکدیگر ادغام شده و شرکت جدید، با نام لاکهید نورتروپ شکل می‌گرفت. این طرح با مخالفت دولت فدرال مواجه گشت، زیرا شرکت جدید ۲۵٪ درصد از بودجه سالیانه وزارت دفاع ایالات‌متحده را به خود اختصاص می‌داد که این موضوع امکان انحصار شرکت بر بازار صنایع دفاعی و در پایان کنترل شرکت جدید بر دولت فدرال را مطرح می‌کرد.

F-22-raptor-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

مشخصات رپتور

این جت می‌توانست همزمان پرواز سوپرکروز یا ابرپیمایشی، ابرمانورپذیری و ترکیب حسگرها را داشته باشد. جت F-22 به گونه‌ای طراحی شده تا به طرز باورنکردنی چابک باشد. F-22 طوری طراحی شده تا هیچ رد رادیویی، فروسرخ و فراصوت نداشته باشد و حتی با چشم غیرمسلح نیز دیده نشود.

علاوه بر این، این جت سیستم اویونیک یا الکترونیک هوانوردی داشت که با ترکیب حسگرها، داده‌هایی از رادار و سایر سنسورهای خارجی به خلبان کمک می‌کرد تا موقعیت خود را بهتر درک کند. از اولین جت F-22 که تولید شد تاکنون زمان بسیار زیادی گذشته و دیگر مثل دوران گذشته خود توانایی‌های خارق‌العاده‌ای ندارد. به همین دلیل، نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا قرارداری به ارزش ۱۰.۹ میلیارد دلار با شرکت لاکهید مارتین بسته تا این جت را بروز کند.

این قرارداد که «پروژه تقویت و پایداری رپتور پیشرفته» یا به اختصار ARES نام دارد، می‌خواهد این جت را مدرن و تقویت کند که تا ده سال آینده نیازی به بروزرسانی دوباره نداشته باشد. این پروژه شامل بروزرسانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این جت می‌شود. معاون راهبری نیروی هوایی گفته که این رپتورها تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۴۰ ساله می‌شوند و تا زمانی که پروژه جدیدی به وجود بیاید، به عنوان پلی بین تکنولوژی قدیمی و جدید کار خواهند کرد.

World of Words

منبع: دیجاتو


 

دیدگاه ها بسته شده اند.