برند مک آفی-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

برند مک ‌آفی با مبلغ ۱۴ میلیارد دلار فروخته شد

برند مک‌ آفی اعلام کرد که با مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار به گروهی از سرمایه‌گذاران فروخته شده و قرار است به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. این معامله ظاهراً در نیمه اول سال ۲۰۲۲ تکمیل و نهایی خواهد شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|جان دیوید مک آفی یک برنامه‌نویس رایانه و پدیدآورنده شرکت مک آفی، نخستین نرم‌افزار ضدویروس تجاری و کاندیدای حزب لیبرترین آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. او زاده انگلستان و شهروند ایالات‌متحده آمریکا بود.

جان مک‌ آفی

جان مک ‌آفی در انگلستان در یک پایگاه ارتش آمریکا به دنیا آمد و در سیلم ویرجینیا بزرگ شد. وی از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ به عنوان برنامه‌نویس در استخدام ناسا بود. وی از آنجا به یونی‌وک رفت و به عنوان طراح نرم‌افزار استخدام شد. سپس به شرکت زیراکس رفت و به عنوان معمار سیستم‌عامل مشغول بکار شد. هنگامی ‌که وی در شرکت لاکهید کورپوریشن به کار مشغول بود با نخستین ویروس رایانه‌ای پاکستانی مغز برخورد کرد و پس از آن بود که به گسترش روش‌های مقابله با ویروس‌های رایانه پرداخت.

تأسیس شرکت

جان مک آفی در سال ۱۹۸۷ شرکت مک آفی را به عنوان شرکت ضدویروس رایانه‌ای بنیان گذاشت.  او در سال ۱۹۸۹ از شرکت لاکهید استعفا داد و به شکل تمام وقت به کار در شرکت خود پرداخت. جان مک آفی در سال ۲۰۰۰ به گروه مدیران شرکت زون لب پیوست.

در آخرین گزارش

مک آفی در بیانیه‌ای از فروش این شرکت به گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله Advent International Corp،Permira Advisers و Crosspoint Capital Partners خبر داد. مک آفی اکتبر پارسال مجدداً وارد بازار بورس شده بود، اما حالا پس از تکمیل این معامله دوباره به یک شرکت خصوصی تبدیل می‌شود.

مک آفی-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

 

ورود اینتل به مک آفی

اینتل در سال ۲۰۱۰ مک آفی را به مبلغ ۷.۶۸ میلیارد دلار خرید و در سال ۲۰۱۴ با کنار گذاشتن این برند به استفاده از برند Intel Security روی آورد. این شرکت ژوئیه امسال کسب و کار تجاری خود را با مبلغ ۴ میلیارد دلار به Symphony Technology Group فروخت.

همکاری مشترک

در سال ۲۰۱۷، شرکت TPG با اینتل وارد همکاری شد تا به فعالیت‌های مک آفی سر و سامان بدهد. مک آفی پاییز پارسال عرضه عمومی شد و اینتل و TPG هنوز از سهام‌داران آن به حساب می‌آیند. سهام‌داران این شرکت حالا به موجب این معامله به ازای هر سهم خود ۲۶ دلار سود نقد دریافت می‌کنند.

تبعات مالکیت جدید

مک آفی پس از این انتقال مالکیت همچنان به عنوان یکی از بازیگران بزرگ حوزه امنیت سایبری به حرکت در همان مسیر موفقیت‌آمیز قبلی ادامه می‌دهد. «پیتر لئو»، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: «این معامله گواهی بر راهکارهای پیشگام مک آفی در حوزه محافظت آنلاین، استعداد بالای کارمندان و جایگاه مشتریان و شرکای ماست. از کارمندانمان بابت سخت‌کوشی و تعهدشان به مک آفی تشکر می‌کنیم و برای همکاری با شرکت‌هایی که به‌درستی چشم‌انداز حوزه امنیت سایبری را درک می‌کنند و سابقه درخشانی در این زمینه دارند، هیجان‌زده‌ایم.»

World of Words

منبع: mcafee


دیدگاه ها بسته شده اند.