اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند رنو

قلب کره‌ای در سینه رنو مگان برقی

رنو با همکاری همکار تجاری خود یعنی LG Chem در حال عمل به روی ساخت و کار نوین باتری هستند و آن را «استاندارد طلایی» خودروهای برقی می‌دانند. لازم به خطاب است بعد از بی‌ام‌و، رنو دومین خودروساز اروپایی است که مشارکت وسیع با بخش باتری سازی آل جی را قبول کرده است.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|در حال حاضر شرکت رنو از مگان E-Tech رونمایی کرده است تا به رقابت بزرگان بازار برود. رنو بهترین شیوه برای بالا بردن باتری‌ها را در خارج کردن بیشتر هر میلی‌آمپر از باتری‌های لیتیوم یونی می‌داند.

همان گونه که می‌دانید باتری‌های حالت جامد به زودی جایگزین باتری‌های فعلی خواهند شد اما رنو همچنان معتقد است که امکان پیشرفت باتری‌های فعلی لیتیوم یونی وجود دارد.

لیتیوم تنها قسمتی از مخلوط باتری خودروهای برقی است. یون‌های لیتیوم در حین شارژ و پاک‌سازی بین الکترودها جا به جا می‌شوند. به غیر از لیتیوم، گرافیت و انواع سیلیکون، آهن، فسفات، منگنز، آلومینیوم، کوبالت و نیکل نیز در باتری‌هایش استفاده می‌گردد. روش تعاملات این مواد تشکیل دهنده روشی برای ارتقای عملکرد باتری‌ها است.

باتری مگان برقی از قانون نوین نیکل منگز و اکسید کبالت (NMC) در سلول‌های خود استفاده می‌کند که محصول شرکت LG است. هرچند NMC فناوری جدیدی نیست اما نسبت تراکم مواد تشکیل دهنده امکان بیشتر شدن قدرت یا چگالی انرژی باتری را ایجاد می‌کند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند رنو

نیکل یک ماده جذاب است، بسیار ارزان‌تر از کبالت است و در قیمت پایانی خودرو تاثیر زیادی دارد. وزن باتری مگان ۲۰ درصد بیشتر از رنو Zoe در ازای هر لیتر است؛ و این چنین در حدود ۴۰ درصد کوچک‌تر است و نازک‌ترین باتری در بازار با فقط ۱۱۰ میلی‌متر ارتفاع است.

از طرف دیگر معادله، وزن و کارایی هر چیزی بیرون از مجموعه اصلی قوای محرکه از جمله سیستم گرایش و تهویه مطبوع قرار دارد. خودروهای برقی از پمپ‌های حرارتی استفاده می‌کنند که شبیه به آن در خانه‌ها نیز دیده می‌شود. پمپ حرارتی از چرخه تبرید برای جا به جایی حرارت از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌کند.

این دستگاه همانند یخچال خانگی عمل می‌کند که از داخل یخچال گرما را گرفته و آن را در اتاق پخش می‌کند. رنو مگان برقی جدید از یک پمپ حرارتی کاملا جدید استفاده می‌کند که به طور کامل وظیفه مدیریت دمای اتاق را بر عهده می‌گیرد و اندازه انرژی دریافتی آن تا ۳۰ درصد از دیگر پمپ‌های حرارتی قاصر است.

نتیجه نوبت به موتور الکتریکی می‌رسد که وزن آن ۱۰ درصد کمتر از رنو Zoe است و اندازه کوچک‌تری نیز دارد.

این موتور از نوع ESSM(موتور سنکرون شده) است که به هدف استفاده از سیم پیچ‌های الکترومغناطیسی به جای آهنربای همیشگی است.

World of Words

منبع: autocar


دیدگاه ها بسته شده اند.