ساترا و انجمن مدد کاری اجتماعی ایران-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

عقد تفاهم‌نامه همکاری بین ساترا و انجمن مددکاری اجتماعی ایران

ساترا و انجمن مددکاری اجتماعی ایران به منظور پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش روابط عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و انجمن مددکاری اجتماعی ایران به منظور پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور «علی سعد»، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و «سیدحسن موسوی‌چلک»، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران برگزار شد.

تفاهم با چهار پلتفرم ایرانی

همچنین به گزارش روابط عمومی ساترا، پس از چند جلسه با حضور مدیران سرویس‌های پخش اینترنتی فیلیمو، آپارات، نماوا و سرویس ویدیوی کافه‌بازار با ساترا توافق شد که مذاکرات برای ایجاد تفاهم و با هدف تحقق تنظیم گری منصفانه فی مابین ساترا و چهار شرکت به انجام رسد.

بر این اساس در جلسات دوجانبه و چند جانبه با سرویس‌های مذکور ضمن تاکید بر مقررات مبتنی بر منفعت عمومی مانند کدهای اخلاقی کودکان، رده بندی سنی، صیانت از داده و حفظ حریم خصوصی کاربر، منع تبلیغات گمراه کننده و …، چارچوب کاری ساترا نیز برای آن‌ها تشریح شد.

نحوه استفاده از امکانات ساترا

با بررسی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر، این سرویس‌ها بیشتر الزامات طرح شده در مقررات ساترا را از قبل مورد توجه قرار داده و بنا شد مذاکرات برای رسیدن به تفاهم نهایی، صدور مجوز برای رسانه‌های مذکور و استفاده از امکانات و حمایت‌های ساترا ادامه یابد.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در این جلسه با تمرکز بر خلاء نگاه تخصصی به پیشگیری و مددکاری آسیب‌دیدگان فضای مجازی به گفت‌وگو پرداختند؛ همچنین در ادامه روندها و رویکردهای جهانی مرتبط با این حوزه نیز مورد بحث قرار گرفت.

تشکیل کمیسیون بین دستگاهی برای مدیریت آسیب‌ها

بر همین اساس ساترا علت ورود و تمرکز خود به این حوزه را عدم وجود یک نهاد متولی تخصصی برای استفاده از ظرفیت همه نهادها و ساختارهای موجود در این زمینه عنوان کرد؛ در همین راستا و با اعلام ساترا یک کمیسیون بین دستگاهی با حضور نمایندگان و دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط با این حوزه، سمن‌ها و پلتفرم‌ها تشکیل خواهد شد تا به طور تخصصی در زمینه آسیب‌دیدگان فضای مجازی سیاست‌گذاری و با بهره‌گیری از ظرفیت این دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده اقدام کند.

عقد قرارداد-اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها

ارائه گزارش

ارائه گزارش در رابطه با فعالیت‌های انجمن مددکاری اجتماعی ایران و دغدغه‌های این انجمن در مورد آسیب‌دیدگان فضای مجازی توسط موسوی‌چلک، از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

در پایان این جلسه سعد و موسوی‌چلک با امضای تفاهم‌نامه برای موفقیت برنامه‌های پیش ‌رو و ادامه همکاری در آینده و در زمینه‌های مرتبط ابراز امیدواری کردند.

همکاری ساترا با سمن‌ها

پیش از این نیز ساترا در راستای همکاری با سمن‌ها و فعال کردن آنها در حوزه سواد رسانه‌ای، با جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک (فمپ) تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده بود.

این تفاهم‌نامه نیز در اسفندماه گذشته با هدف بهره‌گیری از ظرفیت دانشی شبکه ملی سمن‌ها در تدوین قوانین و سیاست‌های حوزه رسانه‌های صوت و تصویر و همکاری مؤثر در رسیدگی و حمایت از آسیب‌دیدگان فضای مجازی منعقد شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ساترا و فمپ با ایجاد میز مددکاری رسانه‌ای جهت کمک به آسیب‌دیدگان این حوزه با یکدیگر شروع به همکاری کردند. ساترا در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد برای ارتقای سلامت فضای مجازی از شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد بهره بگیرد، در همین راستا تا کنون با چند سمن تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

World of Words

منبع: ساترا


 

دیدگاه ها بسته شده اند.