اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند فیسبوک-اینستاگرام-واتساپ

ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از قطع شدن شبکه‌های اجتماعی

قیمت سهام برای برندهایی که خدمات آن‌ها به طور پایدار ادامه دارد، نیز کاهش یافته است. مارک زاکربرگ به دلیل اختلالات جهانی در کار شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ ۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد و به رتبه ششم لیست میلیاردرها سقوط کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق داده‌های بورس نیویورک، به دلیل نقص عملکرد سهام برند فیس‌بوک به شدت کاهش یافت – بلافاصله ۵.۸ درصد علی رغم عملکرد پایدار، سهام توییتر ۶.۷ درصد، الفبای گوگل ۳ درصد و آمازون ۲.۸ درصد کاهش یافت.

به عنوان یادآوری، طبق داده‌های سرویس داون دیتکتور (Downdetector)، خدمات یوتیوب، تیک‌تاک، گوگل و وایبر به دلیل نقص در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ با مشکل و قطعی ارتباط مواجه شدند.

اختلال در شبکه‌های اجتماعی

اختلال در شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌ها یک امر غیرمعمول نیست اما از کار افتادن تعداد زیادی از برنامه‌های یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی جهان به طور همزمان اتفاقی غیرمعمول است.

آخرین اختلال مهم در این برند در سال ۲۰۱۹ رخ داد، زمانی که یک خطای فنی سایت‌های آن را به مدت ۲۴ ساعت تحت تأثیر قرار داد. تاکنون علت دقیق اختلال و قطع این شبکه‌های اجتماعی اعلام نشده است.

بنا بر گزارشات

به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس گفته کارکنان فیس‌بوک، چند ساعت پس از این حادثه، کارشناسان امنیتی فیس‌بوک همچنان در تلاش بودند تا مشکل را شناسایی کنند.

با این حال دو نفر از اعضای تیم امنیتی فیس‌بوک عنوان کردند که بعید است حمله سایبری رخ داده باشد و یک هک بتواند بر تعداد زیادی از برنامه‌ها به طور همزمان تأثیر بگذارد.

این در حالی است که کارشناسان امنیتی می‌گویند مشکل به احتمال زیاد ناشی از پیکربندی نادرست رایانه‌های سرور فیس‌بوک است که به مردم اجازه نمی‌دهد به سایت‌های دیگر آن مانند اینستاگرام و واتساپ متصل شوند.

بازگردانی تنظیمات

این کارشناسان گفتند هنگامی که چنین خطاهایی رخ می‌دهد، شرکت‌ها اغلب به تنظیمات قبلی خود برمی‌گردند، اما به نظر می‌رسد مشکلات فیس‌بوک پیچیده‌تر بوده و نیاز به به‌روزرسانی دستی دارد.

قطعی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ نارضایتی زیادی را رقم زد و برخی از کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام به توییتر مراجعه کردند و هشتگ #facebookdown به سرعت‌ترند شد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند فیسبوک-اینستاگرام-واتساپ

سقوط مالی زاکربرگ

در پی اختلال جهانی فیس‌بوک،‌ واتساپ و اینستاگرام،‌ بلومبرگ گزارش داد که ثروت شخصی مارک زاکربرگ طی چند ساعت نزدیک به هفت میلیارد دلار کم شد و به ۱۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کاهش یافت. در مجموع از ۲۲ شهریور سقوط سهام فیس‌بوک، ثروت زاکربرگ را حدود ۱۹ میلیارد دلار کم کرده است.

از سوی دیگر با قطع شدن این شبکه‌های اجتماعی ضربه‌ای به مشاغل کوچک وارد شد که برای انجام تبلیغات خود به این شبکه‌ها وابسته بودند.

غیر از این میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از فیس‌بوک و برنامه‌های آن برای ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌کنند که این ارتباطات قطع شده است.

بازیکنانی که بازی خود را مستقیما در فیس‌بوک گیمینگ پخش می‌کنند، بیننده‌ها و مشترکین آن‌ها، نیز روز دوشنبه گفتند که در تلاش برای یافتن جایگزین‌هایی غیر از فیس‌بوک هستند.

این در حالی است که برخی از کارکنان فیس‌بوک که به کار در دفتر بازگشته بودند نیز نتوانستند وارد ساختمان‌ها و اتاق‌های کنفرانس شوند زیرا نشان‌های دیجیتالی آن‌ها کار نمی‌کرد.

مرکز عملیات جهانی امنیت فیس‌بوک اعلام کرد که قطع این شبکه اجتماعی یک خطر بالا برای مردم، یک خطر متوسط برای دارایی‌ها و یک خطر بالاتر برای شهرت فیس‌بوک است.

World of Words

منبع: CNN


دیدگاه ها بسته شده اند.